پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 19766
تاریخ انتشار: 1401/06/29 09:00

خداحافظی با پژو۴۰۵ و سمند

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: در راستای اجرای فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهوری، تولید خودرو کامل در شرکت‌های خودروساز افزایش یافته است. پیش از این، بخشی از خودروها به شکل ناقص تولید می‌شد که چالش‌هایی را برای صنعت خودرو به‌وجود آورده بود.

توسعه صادرات در برنامههای ایرانخودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریور، ۲۸۱ هزار خودرو کامل در بخشهای سواری، نیمهسنگین و سنگین به تولید رسیده، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا ۲۷ شهریور، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمهسنگین و سنگین نیز تا پایان شهریور کل تولید سال قبل را پشتسر خواهیم گذاشت. به گزارش ایکوپرس، مهدی خطیبی با اشاره به قراردادهای ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و ۵ هزار دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامههای گروه صنعتی ایرانخودرو دانست و گفت: با رونق شکلگرفته در تولید خودروهای سنگین و تجاری، بهزودی شاهد تردد آتامان ایرانخودرو دیزل در جادههای روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه، توافقهای لازم برای صادرات هزار دستگاه از این محصول با طرف روسی انجام شده است.

بهبود خدمات پس از فروش

خطیبی ارائه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی را از صادرات محصول مهمتر ارزیابی کرد و گفت: برای کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی موردنیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایرانخودرو در سایر کشورها ضربهای وارد نشود.

وی کسب رتبه یک خدمات پس از فروش برای ایساکو را دستاورد برجسته این گروه صنعتی دانست و افزود: خوشبختانه در بخش خدمات توفیقهای گروه کمتر از تولید نیست و کاملا هماهنگ با تولید پیش میرود.

خطیبی با اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال ۲ هزار دستگاه که بهزودی وارد کانال هزار دستگاهی خواهد شد، دقت در تکمیل خودروهای ناقص را از تولید خودرو مهمتر دانست و افزود: تجاریسازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ میگذرد، با حفظ شرایط کیفی بهدست مشتریان برسد.

حذف خودروهای ناقص

خطیبی از افزایش تولید روزانه از ابتدای مهر به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ خودرو را دنبال میکنیم.

وی با بیان اینکه عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا ۲۷ شهریور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرده است، اظهار کرد: افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان باعث ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

افتتاح خط تولید هایما ۸S

خطیبی از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایرانخودرو برشمرد و گفت: در چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطرهساز، خداحافظی خواهیم کرد.

وی از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما ۸S که خودرویی باکیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده خبر داد و افزود: طبق وعدهای که دادیم، هر ماه یک دستاورد گروه صنعتی ایرانخودرو را معرفی خواهیم کرد.

خطیبی مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF۲۱ را ۱۸ ماه دانست و ضمن بیسابقه دانستن این اتفاق مهم، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند و اظهار کرد: بلافاصله پس از تولید انبوه ریرا، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی با تاکید بر رویکرد صادراتی ایرانخودرو برای محصول پروژه TF۲۱، تصریح کرد: به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای عبور ایرانخودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با عذرخواهی بابت بیتوجهیهای سالهای قبل نسبت به کیفیت خودروها، بر عزم شکل گرفته در این خودروساز برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشتهایم، اما تا رسیدن به اهداف، مسیر طولانی را در پیش داریم و این تعهد را به مردم و مشتریان میدهیم که با تمرکز و توجه بالایی این اهداف را دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات هیچگاه مورد تایید و دفاع نبوده، افزود: با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت دارم و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان، مدیریت مجموعه را بر عهده گرفتهام و در تحقق اهداف تعیینشده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات ایرانخودرو

معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو، از معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات خبر داد و گفت: در حالحاضر توانایی تولید و عرضه خودروها با ۲۰ فام رنگ وجود دارد و در آیندهای نزدیک و با ایجاد سازکارهای لازم، مشتریان میتوانند محصولات موردنظر خود را در رنگهای خاص و متنوع، سفارشگذاری کنند.

محمد شفیعینژاد با اشاره به تعداد و تنوع فامهای رنگ جدید ایرانخودرو، ایجاد تنوع در رنگ محصولات را نتیجه مطالعات بازاریابی و تولید براساس سلیقه و ذائقه مشتریان و تغییر چهره و مبلمان شهری دانست و گفت: این ۱۱ فام رنگ جدید شامل رنگهای نقرهای تیتانیوم، قهوهای کادرو، مشکی آبنوس، سرمهای متالیک، آبی کاسپین، قرمز رژ، آبی اقیانوسی، صورتی، سبز کلهغازی، سبز انگور و قهوهای نسکافهای میشود.

وی با بیان اینکه قابلیت اعمال فامهای رنگی جدید روی تمامی محصولات ایرانخودرو وجود دارد، اما در مرحله نخست و بهعنوان نمونه این رنگها روی خودرو ۲۰۷ پانوراما بهکار رفته، اظهار کرد: تا پیش از این، پاشش رنگ نقرهای تیتانیوم به صورت روتین روی تارا انجام میشد، اما در حالحاضر خودرو پژو ۲۰۷ و در آیندهای نزدیک خودرو دنا اتوماتیک نیز با این رنگ تولید و عرضه خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو با بیان اینکه این خودروساز برنامههایی در زمینه تنوعبخشی به رنگ محصولات تولیدی را در دستور کار دارد، افزود: نسبت خودروهای رنگی موجود در کشور بسیار پایینتر از آمار جهانی است و این اقدام در راستای پاسخ به نیاز بخشی از مشتریان و تنوعبخشی به محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو و تغییر چهره شهرها، انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایرانخودرو از توانمندی تکنولوژی و ساختار مهندسی و تجهیزاتی بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این خودروساز توانایی تولید و پاشش فامهای رنگی گوناگون روی انواع خودروها را دارد و علاوهبر رنگهای متنوع، قابلیت پاشش و تولید خودروهای دورنگ نیز در این مجموعه ایجاد شده و از این پس، میتوانیم خودروهای دو رنگ را در رنگهای متنوع تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حالحاضر دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ۳ و تیپ۴ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مجوز تولید به صورت دورنگ با رنگهای متنوع را دریافت کردهاند، افزود: به صورت نمونه، چند تارا با سقف دورنگ تولید شده که قابلیت تولید انبوه را دارد، اما این اقدام فعلا در دستور کار معاونت فروش و تولید ایرانخودرو نیست.

شفیعی‌‌نژاد با بیان اینکه براساس دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، قرار است سازکار فروش محصولات با فامهای رنگ متنوع را در سایتهای فروش ایجاد کنیم، اظهار کرد: علاوه بر این، قرار است نمایشگاههایی در سطح شهر دایر شود تا مشتریان بتوانند در این مراکز رنگهای متنوع محصولات ایرانخودرو را از نزدیک مشاهده و در صورت تمایل، از طریق سامانههای فروش، محصول موردنظر خود را با رنگ انتخابی سفارشگذاری کنند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rawqm