جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 8677
تاریخ انتشار: 1400/09/30 12:17

تلاش‌مان رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد برخی اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های غربی درباره اختلاف بین ایران و انصارالله یمن گفت: روابط ایران با دولت نجات ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده تاکید کرد: در گفت‌وگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با ایالات‌متحده طی این ماه‌ها که گفت‌وگوها در وین در جریان بوده، انجام‌ نشده است.

وی افزود: برخی پیام‌ها به‌واسطه انریکه مورد، مسئول کمیسیون مشترک برجام، به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای گفت‌وگوها در وین درباره موضوعات مذاکراتی (نه چیزی بیش از آن) دریافت و جواب‌ها هم در جا داده شده است. خطیب‌زاده همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی در ارتباط با رویکرد ۳ کشور اروپایی درباره گفت‌وگوهای وین با بیان اینکه در طول این مذاکرات شاید بیش از هر دوره دیگری از مذاکرات با یک کمپین و کارزار دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای برخی از این کشورها علیه آنچه در اتاق‌های گفت‌وگو انجام می‌شد، مواجه بودیم، ادامه داد: این ۳ کشور به‌جای اینکه وقت و انرژی خود را به مذاکرات جدی معطوف کنند، بعضا وارد کارزار رسانه‌ای شدند، چنانکه دیدیم از سوی برخی رسانه‌ها اطلاعات غلط و برساخته‌ای درباره این مذاکرات داده شد.

 ما امروز دو متن توافق‌شده جدید داریم که ماحصل گفت‌وگوهای بسیار فشرده‌ای است که در چند روز گذشته در وین همراه با تنفس چندروزه‌ای که اتفاق افتاد، به‌دست آمده است. این‌ها متن‌هایی هستند که نظرات ایران به همراه متون قبلی در آن لحاظ شده و الان متونی داریم که براساس آن به گفت‌وگوهای آینده ادامه می‌دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2azyg3