جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 18546
تاریخ انتشار: 1401/05/03 06:39

بوی بد کولر خودرو نشانه چیست؟

تقریباً هیچ حسی بهتر از این نیست که در یک روز گرم هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید بتوانید کولر ماشین را نیز روشن کنید تا دمای هوای داخل اتومبیل را خنک کند اما اگر بوی بد از کولر خودرو به مشام برسد، این باد خنک ناشی از کولر خودرو می تواند به سرعت از حالت طراوت به حالت دافعه تبدیل شود.

 


اگر هنگامی که کولر ماشین خود را روشن می کنید اغلب بوی عجیب یا نامطبوعی به مشامتان می رسد مطمئناً کولر ماشین شما اشکال دارد و لازم است برای رفع آن اقدام کنید. 

چرا کولر ماشین بوی بدی می دهد؟

سیستم تهویه مطبوع یا کولر وسیله نقلیه می تواند هوای خارج از اتومبیل را تهویه نموده یا با چرخش مجدد آن از طریق سیستم، هوای داخل خودرو را تهویه کند.
اگر منبع بوی بدی در نزدیکی یا داخل خودروی شما وجود داشته باشد کولر خودرو اساساً بو را مستقیماً از دریچه های هوا به داخل خودرو منتقل می کنند.
بوی بد که از داخل یا خارج وسیله نقلیه وارد کولر خودرو می شود معمولاً بعد از چند دقیق  برطرف می شوند.
اما اگر از کولر خودرو بوی سرکه ، بنزین، کپک یا سوختگی به مشام می رسد ممکن است مشکلی در این سیستم وجود داشته باشد.

بوی بد کولر خودرو نشانه چیست؟

علت به مشام رسیدن بوی بنزین از کولر خودرو چیست؟

فیلتر هوای کابین خودرو به خوبی گرد و غبار زباله و سایر مواد مضر را فیلتر می‌کند، اما گاهی به اندازه کافی قوی نیست که بوی های قوی تر مانند بنزین یا گازوئیل را فیلتر کند.
اگر وسیله نقلیه شما نشت بنزین دارد احتمال زیادی وجود دارد که بوی بنزین از طریق کولر به داخل کابین خودرو مکیده شود . در صورتی که بوی بنزین از کولر خودرو به مشام می رسد بسیار خطرناک بوده و در این صورت ضروری است که بلافاصله اتومبیل را به یک مرکز معتبر برای بررسی سیستم سوخت و در صورت لزوم تعمیر آن نشان دهید.

علت ایجاد بوی کپک از کولر خودرو چیست؟

اگر از کولر خودروی شما بوی کپک به مشام می رسد به معنای وجود کپک واقعی است. با بالا رفتن عمر خودرو ، قارچها و پاکتریها می توانند در سیستمی که معمولاً رطوبت در آن جمع می‌شود به ویژه در اواپراتور کولر رشد کنند که این اتفاق می‌افتد بوی تند و کپک مانند ایجاد کند که از طریق کولر به داخل کابین پخش می شود.
اگر مشکل بوی کپک در خودرو خفیف به نظر می رسد می توانید از روش های خانگی برای از بین رفتن این بو استفاده کنید ، یا با استفاده از پاک کننده های دریچه و مجرای هوای خودرو را امتحان کنید و آن را به داخل دریچه ها اسپری کنید تا بو را خنثی کند.

علت به مشام رسیدن بوی سرکه از کولر خودرو چیست؟

آیا هنگام روشن کردن کولر خودرو در فضای کابین خودرو بوی تند سرکه پخش می شود؟ در این صورت در حالی که این بوی بد غیر قابل انکار است اما تشخیص منبع ممکن است کمی مشکل باشد.
انواع خاصی از کپک ها می توانند باعث ایجاد بوی سرکه از سیستم تهویه مطبوع خودرو شوند.
مشکلات بسیار بزرگ تر نیز می توانند باعث ایجاد بوی بدی مانند انتشار اوزون که متمایل به بوی سرکه است یا نشت اسید باتری که بوی گوگرد دارد در کولر خودرو شود.
اگر اسپری تمیز کننده دریچه و مجاری ، مشکل بوی سرکه در خودرو را از بین نبرد بهتر است از یک متخصص تعمیر در این زمینه کمک بگیرید تا کولر خودرو شما را بازرسی و تعمیر کند.

علت استشمام بوی سوختگی از کولر خودرو چیست؟

بوی سوختگی از کولر ماشین هرگز نشانه خوبی نیست اما نوع بوی سوختن می تواند در نحوه واکنش شما تفاوت ایجاد کند.
در ادامه چند نوع رایج بوی سوختگی که از طریق کولر خودرو می توانید استشمام کنید آورده شده است:

1. بوی لاستیک در حال سوختن

در صورتی که مشکلی در کمپرسور کولر یا کلاچ کمپرسور کولر وجود داشته باشد ممکن است بوی لاستیک سوخته را استشمام کنید هر یک از این موارد ممکن است باعث کشیده شدن تسمه شده و بوی لاستیک سوخته به مشام برسد.

2. بوی پلاستیک سوخته

ایجاد الکتریسیته کوتاه ، سوختن سیم ها یا شیلنگ ها و حتی گرد و غبار بیش از حد در دریچه ها می تواند باعث ایجاد بوی پلاستیک سوخته از کولر خودرو شود.

3. بوی روغن سوخته

با گذشت زمان روغن می تواند از طریق واشرها ، شیلنگ و حتی فیلتر روغن از موتور نشتی پیدا کند. هنگامی که این روغن نشتی به موتور داغ یا سایر عناصر گرم شده در زیر کاپوت برخورد کند می تواند به سرعت بوی روغن سوخته را منتشر کند که با کولر وارد کابین خودرو می شود .
به طور کلی هرگونه بوی سوختگی که از کولر وسیله نقلیه منتشر می شود نشانه خوبی نیست. از آنجایی که هر نوع بوی سوختگی می تواند ناشی از یک سری مشکلات باشد تشخیص  دشوارمی شود بنابراین باید تنها از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

علت ایجاد شدن بوی شیرین از کولر خودرو چیست ؟

ایجاد شدن بوی شیرین از کولر خودرو می تواند نشان دهنده نشتی ضد یخ در سیستم خنک کننده خودرو باشد . اتیلن گلیکول یک جزء در ضد یخ است که برای کاهش دمای انجماد مایع عالی عمل می کند، همچنین همان ماده ای است که به ضد یخ بوی شیرینی عجیبی می دهد . نشت مایع خنک کننده می تواند برای خودرو مضر باشد. اگر بوی شیرینی را از کولر خودروی خود حس کردید ضروریست که وسیله نقلیه را برای بازرسی کامل خودرو به تعمیرگاه منتقل کنید.

این مطلب با استفده از تجربیات رنواتوماتیک ، تعمیرگاه تخصصی خودروهای رنو در تهران تهیه شده است . 
چنانچه خودروی شما رنو بوده و علائم و نشانه ای از ایراد یا خرابی در آن مشاهده می کنید برای تعمیر خودرو رنو در تهران ، رنواتوماتیک با کادر مجرب ، می توانید خودروی شما را بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام کند. 
انجام سرویس های دوره ای ، تعمیر موتور ال نود ، تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰ ، رفع تقه زدن گیربکس اتومات ساندرو از مهمترین خدمات این تعمیرگاه است.
تلفن : 09198833088
www.renoautomatic.com


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8vxy