چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 6539
تاریخ انتشار: 1400/09/03 13:25

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خط پرسکاری رباتیک

بزرگ‌ترین خط پرسکاری رباتیک تولید قطعات بدنه خودروهای سواری کشور در گروه خودروسازی سایپا به بهره‌برداری رسید تا گامی مهم و جدی برای تحقق برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش تولید خودرو برداشته شود.

این خط پرسکاری از نظر ابعادی، بزرگ‌ترین خط پرسکاری رباتیک بدنه خودروهای سواری کشور به‌شمار می‌رود و دارای ساختاری سالم، با دقت بالا و به‌روز برای تولید قطعات بسیار باکیفیت و اصلی بدنه خودروهای سواری است.

افزایش توان داخل

در آیین افتتاح این خط پرسکاری که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، علی‌محمد قلی‌ها معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، معصوم نجفیان رئیس هیات‌مدیره گروه سایپا، قائم‌مقام‌ها و معاونان گروه سایپا، سرهنگ پاسدار علمدار، رئیس بسیج کارخانجات سپاه سیدالشهدا (ع)، حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه باقرشهر و تعداد دیگری از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا حضور داشتند. به‌گزارش سایپانیوز، با راه‌اندازی این خط پرسکاری در شرکت سایپاپرس، علاوه‌بر افزایش توان داخلی، بیش از ۳۰ میلیون یورو کاهش هزینه ارزی در زمینه تولید قطعات بدنه خودروهای سواری کشور محقق خواهد شد.

 این پروژه ظرفیت و امکان تولید بیش از ۱.۵ میلیون قطعه بزرگ پرسی را فراهم کرده و محدودیت‌های قبلی در توسعه محصول و افزایش تولید بدنه خودروهای سواری بزرگ در کلاس‌های E و D و SUV را رفع می‌کند. 

این خط از جهت اطلاعات عملکردی، فرمان و عیب‌یابی، کاملا هوشمند و دارای سیستم یکپارچه اطلاعات است که با هزینه‌ای کمتر از یک‌دهم نرخ خطوط پرسی Tandem کشورهای اروپایی راه‌اندازی شده است. گفتنی است تامین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات این خط تولید بزرگ، به‌دلیل شرایط تحریمی به شکل عادی امکان‌پذیر نبود اما با توجه به ضرورت دستیابی گروه خودروسازی سایپا به این سطح از توانمندی در زمینه قطعات پرسی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، با بررسی‌های گسترده فنی پیرامون ماشین‌آلات کارکرده سالم مختلف موجود در چندین شرکت اروپایی، ۶ دستگاه پرس بزرگ با قیمتی بسیار نازل از این شرکت‌ها خریداری و پس از انتقال به کشور، توسط مهندسان و متخصصان گروه خودروسازی سایپا راه‌اندازی شد.

عزم سایپا برای تحویل به‌موقع خودروها

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: درحال‌حاضر در تولید و تحویل محصولات خود به مشتریان با تاخیر زیاد مواجه نیستیم و خودروها براساس برنامه‌ریزی و به‌موقع تولید شده و در زمان مقرر تحویل می‌شود.

حسین کاظمی افزود: مطابق با تدابیر مدیرعامل گروه و نیز برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چالش تاخیر در تحویل محصولات سایپا رفع شده و خودروها در موعد مقرر تحویل مشتریان می‌شود.

وی ادامه داد: دو قطعه مهم و راهبردی شامل مالتی‌مدیای خودرو شاهین و همچنین قطعه ACU مربوط به محصولات ساینا. اس و کوییک. اس با تاخیر تولید توسط شرکت‌های قطعه‌ساز مواجه شده که موجب شده تحویل این محصولات به مشتریان با کمی تاخیر مواجه شود.

به‌گفته وی، گروه سایپا هماهنگی‌های لازم با زنجیره تامین و قطعه‌سازان را برای رفع مشکل تولید و تامین قطعات یادشده انجام داده و به زودی تولید هر دو قطعه طبق روال برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهد شد. معاون بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: رویکرد سایپای نوین، جلب رضایت مشتریان از طریق ارتقای کیفی مستمر و نیز تسریع در تولید محصولات و عرضه است. کاظمی گفت: باوجود همه مشکلات توانستیم مشکل مهم تعهدات معوق را به‌طور کامل حل‌وفصل کنیم و امروز در زمینه تحویل هیچ محصولی با تاخیر بلندمدت مواجه نیستیم.

کاظمی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار، نیازهای مشتریان و تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهیم.

افزایش ظرفیت تولید در پارس‌خودرو

شرکت پارس‌خودرو پروژه افزایش ظرفیت تولید در سالن بدنه را در دستور کار خود قرار داد. 

این شرکت به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت تولید، پروژه‌ای را به‌منظور افزایش ظرفیت تولید سالن بدنه کوییک و ساینا اجرایی خواهد کرد.

در این طرح که قرار است با استفاده از ظرفیت موجود منابع انسانی و بهینه کردن ظرفیت تولید انجام شود، تولید بدنه کوییک و ساینا در سایت شمالی پارس‌خودرو از ۲۵ دستگاه در ساعت به ۳۰ دستگاه در ساعت افزوده خواهد شد. 

همچنین با توجه به اینکه بار اصلی افزایش تولید و بهره‌وری شرکت همواره بر دوش کارگران زحمتکش پارس‌خودرو است، با تصمیم مدیریت ارشد برنامه ویژه‌ای برای بهبود معیشت کارکنان در دستورکار قرار گرفته است.

گفتنی است این طرح با استفاده از تمام ظرفیت موجود در شرکت و با تامین نیروی انسانی از شیفت‌های دیگر انجام و بدین ترتیب گام بلندی در راستای تحقق شعار سال و تاکید مقام‌عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش تولید و عرضه خودرو برداشته خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2odbd3