دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 9294
تاریخ انتشار: 1400/10/07 12:09
وزیر نفت:

بنزین گران نمی‌شود

وزیر نفت در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات طرح یارانه بنزین و تاکید بر اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش نرخ بنزین را ندارد، گفت: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد. درحقیقت دولت قصد دارد بنزین را به‌صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند.

جواد اوجی ادامه داد: اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است. قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به‌صورت پایلوت و آزمایشی و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، تصریح کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، حسب کارت ملی و با شرایط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی دریافت خواهند کرد که می‌توانند یا از آن استفاده کنند یا از اعتبار آن بهره‌مند شوند. او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای دولت بار مالی ندارد، گفت: قرار است در این طرح همه مردم از یارانه بنزین استفاده کنند و جزو طرح‌هایی است که برای دولت هزینه دارد، اما در نهایت همه مردم بهره‌مند خواهند شد. 

گفتنی است در این رویداد وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در حضور وزیر نفت و رئیس جهاد دانشگاهی دو تفاهمنامه همکاری و دو قرارداد امضا کردند. بر این اساس، تفاهمنامه امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی بازسازی و تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات براساس شرایط دستگاه‌های حفاری و اعلام نیاز شرکت ملی حفاری ایران بین شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی و تفاهمنامه انجام خدمات مشاوره تصفیه پساب صنعتی واحد بهره‌برداری نفت قشم برای تخلیه به محیط پذیرنده براساس استانداردهای ملی کشور با استفاده از روش‌های ترکیبی و بیولوژیکی بین شرکت نفت فلات قاره ایران و جهاد دانشگاهی امضا شد. نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی از روز گذشته در محل نمایشگاه‌های تخصصی واقع در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا ۹ دی پذیرای علاقه‌مندان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yroa3