جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 10310
تاریخ انتشار: 1400/10/19 12:05

برگزاری جلسه کارگروه رفع تحریم‌ها در وین

جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌های ظالمانه پیش‌ازظهر گذشته با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد. در ۳ روز گذشته نیز گفت‌وگوهایی فشرده در سطوح و فرمت‌های مختلف برگزار شده است.

به گزارش ایسنا دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم امریکا با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است. علی باقری، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران روز چهارشنبه به خبرنگاران تاکید کرد تلاش‌ها برای دستیابی به نتیجه ادامه دارد. به‌گفته باقری رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر قدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها نشان دهد، به‌ویژه در دو موضوع راستی‌آزمایی و تضمین، در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم. در همین حال نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد تمامی طرفین توافق هسته‌ای حصول پیشرفت در مذاکرات وین را تایید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: اکنون تمامی شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین این را تایید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی برای حصول توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها حاصل شده است؛ گرچه تلاش‌های اضافی مداوم برای دستیابی به این هدف ضروری است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j8qz2