پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 1747
تاریخ انتشار: 1400/06/31 13:15
رئیسی در مراسم تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس:

با جاهلیت مدرن در دنیا مواجهیم

رئیس‌جمهوری در مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امروز با جاهلیت مدرنی مواجهیم که به علم، فناوری، سلاح و قدرت مالی فراوان مجهز است و می‌تواند زشت‌ترین کارها را به‌عنوان ارزش به جامعه تحمیل کند و در واقع نداشته‌های خود را به دنیا تحمیل می‌کند که تجلیل از شهدا می‌تواند نقاب از چهره این جهل مدرن بردارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم در سراسر کشور، اظهار کرد: راه صیانت‌بخشی به نسل امروز و نسل‌های آینده آن است که عاشورا معرفی شود؛ باید معلوم شود عاشورا امتداد دارد.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در نظام ما هیچ قانون، مقررات و هیچ باید و نبایدی نمی‌تواند تصویب و اجرا شود؛ مگر اینکه مطابق موازین شرعی باشد. برای مجلس، شورای نگهبان را به‌عنوان تضمین و برای دستگاه قضا، دیوان عالی و یکسری از سلسله‌مراتب را تعیین کردند تا هیچ حکم و قانونی خلاف شرع در مجموعه نظام تصویب و اجرا نشود. هر حکم، قانون و مقرره‌ای که خلاف موازین شرعی باشد از درجه اعتبار ساقط است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امام خمینی (ره) از روز اول اعلام کردند که قوانین باید منطبق با شرع و موازین شرعی باشد، تصریح کرد: ما در قدسیت عمل هم می‌خواهیم؛ یعنی هم حسن فعلی می‌خواهیم و هم حسن فاعلی. مدافعان و شهیدان ما قدسی شدند، چون برای خدا از جان و آینده این دنیا گذشتند و آینده جاودانه را به‌دست آوردند.

رئیسی در تجلیل از روش و منش رهبر معظم انقلاب گفت: همه این سرداران فرمانده بزرگی دارند که هم در قبل از جنگ و هم در جنگ تحمیلی همواره در صفوف اول کنار امام خمینی بودند که این نمایشگاه برخی از جلوه‌های زندگی ایشان را در قامت یک شاگرد امام نمایان کرده است. باید برای جامعه ما روشن شود که امروز جامعه ما توسط فقیه جامع‌الشرایطی اداره می‌شود که به مردم نمی‌گوید بروید، می‌گوید بیایید شما هم ملکوتی شوید. رمز موفقیت امام در این بود که خود رسیده بود؛ رهبری نیز خود به آن جایگاه قیادت رسید.

رئیسی ادامه داد: امروز با جاهلیت مدرنی مواجهیم که به علم، فناوری، سلاح و قدرت مالی فراوان مجهز است و می‌تواند زشت‌ترین کارها را به‌عنوان ارزش به جامعه تحمیل کند و در واقع نداشته‌های خود را به دنیا تحمیل می‌کند که تجلیل از شهدا می‌تواند نقاب از چهره این جهل مدرن بردارد.

رئیسی گفت: عاشوراییان در عاشورا متولد شدند. می‌خواستند عاشورا پایان عاشوراییان باشد، سرها را از بدن جدا کردند، خیمه‌ها را آتش زدند اما یاد آنان همواره زنده است.

وی ادامه داد: من به خانواده معزز شهدا تبریک می‌گویم. فرزندان شما متولد شدند و تا همیشه نزد خداوند هستند. مادر و پدر شهید، فرزندان شما تازه متولد شده‌اند؛ قرار است عالم به‌نام شهیدان شما بیدار شوند. بیداری امروز در منطقه به برکت خون شهدا است. کسی می‌آید و کسی می‌رود اما آنچه که می‌ماند حق است و شهدای ما در راه حقیقت حرکت کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zbq63