جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 3653
تاریخ انتشار: 1400/07/26 11:25

باید برای پیک ششم کرونا آماده باشیم

وزیر بهداشت درباره رسیدگی به مشکلات پرستاران گفت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم خاطرمان آسوده نیست و باید در حالت آماده باش بمانیم.امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

 به گزارش ایسنا، بهرام عین‌اللهی، در جلسه شورای‌عالی نظام پرستاری که با حضور رئیس سازمان نظام پرستاری، معاون پرستاری وزارت بهداشت و مدیران پرستاری برگزار شد، با اشاره به سفر کاری به قم و دیدار با علما و مراجع بیان کرد: در دیداری که دیروز با مراجع داشتیم، تقریبا تمام مراجع و علما از جامعه پرستاری قدردانی کردند و قدردانی آنها بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حرکت نظام‌های سلامت در جهان به سمت بیمارستان نیست، بلکه به سمت درمان سرپایی است؛ بنابراین نظام سلامت ما نیز باید همگام با کشورهای دیگر به سمت مراقبت بیمار در منزل گرایش پیدا کند، اما متاسفانه در نظام بودجه‌ریزی کشورمان بودجه را براساس بستری شدن بیمار روی تخت بیمارستانی در نظر می‌گیرند.

وزیر بهداشت بر لزوم ساماندهی بخش‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات پرستاری، تاکید و بیان کرد: سازمان نظام پرستاری باید به این موضوع ورود کند. نباید در جامعه شرکت‌هایی پدیدار شوند که اسم پرستاری داشته و تخصص پرستاری ندارند، زیرا برخی از این شرکت‌های خصوصی صرفا به دنبال این هستند که سودآور باشند، به همین دلیل نیروهای ارزان را که حتی سواد زیادی ندارند، استخدام می‌کنند و آنها را برای ارائه خدمات پرستاری به منازل می‌فرستند. این موضوعات باید پیگیری شود تا شأن پرستاران در جامعه حفظ شود و با نام پرستار، افراد دیگر خدمت‌رسانی نکنند و اعتماد مردم نیز به این مسئله جلب شود.

وزیر بهداشت در ادامه درباره واکسیناسیون کووید ۱۹ عنوان کرد: از دی ۹۹ تا تیر امسال فقط ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود و امروز به مرز ۷۲ میلیون دوز رسیدیم؛ یعنی در عرض ۲ ماه و نیم حدود ۶۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده و این توفیق به‌دلیل هماهنگی بین سازمان‌ها و بخش‌های مختلف کشور به‌دست آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aapv2