جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 7315
تاریخ انتشار: 1400/09/13 14:37

بازار رمزارز ترسناک شد! / حرکت تتر در خلاف جهت

هراس موجود در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌هایی مثل تتر کاهش پیدا کرده است. مردم احساس می‌کنند با این کار دارایی خود را در بازار ملتهب رمز ارزها حفظ می‌کنند.

امروز بازار ارزهای دیجیتال دنیا را شوکه کرد. هنوز زمان زیادی از سقوط ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین از قله ۶۹ هزار دلاری به ۵۷ هزار دلار نگذشته بود که از شب گذشته مجدداً شاهد ریزش ۲۰ درصد بودیم و به بیت کوین دقایقی کمتر از ۴۳ هزار دلار شد. در زمان تنظیم این خبر بیت کوین به ۴۷ هزار دلار رسیده است. در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار رمز ارزها تمامی ارزها روند نزولی دارند اما در میان آنها تتر بر خلاف بازار حرکت می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا دلایل این روند را بررسی کنیم.

رمزارز

چرا بازار ریزش کرد؟

اگر نگاهی به هفته گذشته داشته باشیم، چند دلیل موجب ریزش بازار شد. اخبار منتشر شده از امریکا، چین، هند و اومیکرون بازار را نابود کرد. دولت امریکا لایحه ممنوعیت رمز ارزها را برای سنا ارسال کرده است و انتشار این خبر معامله گران را ترسانده است. از سویی مدیر واحد مبارزه با پول‌شویی بانک مرکزی چین درباره خطرات متاورس و توکن های این حوزه هشدار داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود، چین به دنبال سرکوب متاورس و خصوصاً رمز ارزهای متاورسی است. بازار ارزهای دیجیتال همانند تمامی بازارهای مالی هفته گذشته در شوک جهش تازه کرونا قرار گرفت و اومیکرون اقتصاد دنیا را به وحشت انداخته است. در کنار چین هند هم سیگنال منفی به بازار رمز ارزها ارسال کرد، مجلس هند طی لایحه‌ای استفاده از تمام ارزهای مجازی خصوصی را در هند ممنوع کرد و قرار زیرساخت‌های انتشار یک ارز دیجیتال رسمی را فراهم کند.

چرا تتر خلاف بازار حرکت کرد؟

امروز تتر «Tether» بر خلاف تمامی رمز ارزهای برتر نسبتاً روند صعودی داشت و ۰.۹۹۹۱۵۶ دلار شد. این رمز ارز استیبل کوین است و پشتوانه اصلی آن ارز فیات دلار است. قیمت هر تتر یک دلار امریکا است. از سویی در گزارش‌های صرافی‌ها اشاره شد است که یورو نیز پشتوانه تتر در بازار کریپتو است. استیبل کوین‌ها (Stablecoins)، قیمت ثابت، دارند و این ویژگی برای بازار نوسانی مناسب است. این ثبات قیمتی امروز برای تتر روند خوبی را ایجاد کرد. هراس موجود در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاری در استیبل کوین‌هایی مثل تتر کاهش پیدا کرده است. مردم احساس می‌کنند با این کار دارایی خود را در بازار ملتهب رمز ارزها حفظ می‌کنند.

تتر در ایران طرفدار دارد؟

در ایران تتر را با عنوان دلار دیجیتال می‌شناسند و به واسطه پایان بدون نتیجه مذاکرات برجامی، تتر در ایران از ۳۲ هزار تومان عبور کرده است. به صورت کلی این روند ایجاد می‌شود که در زمان سقوط بازار کاربران ریال نگه نمی‌دارند و به این واسطه تقاضای تتر بالا می‌رود. از سویی به واسطه تحریم‌ها گردشگران علاقه‌مند به استفاده از تتر به جای دلار هستند. البته کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند که رمز ارز تتر پشتوانه دلار امریکا را دارد و دور از ذهن نیست که شامل تحریم‌ها شود.

تتر محبوب بازار نوسانی خواهد بود؟

ارز دیجیتال تتر برای فعالان بازار رمز ارز دو کاربرد مهم دارد. کاربرد اول این رمز ارز در امان ماندن از نوسانات شدید بازار است و از سویی انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به صورت دلار را برای کاربران ایجاد می‌کند. این دو ویژگی علاقه‌مندان زیادی دارد و امروز در بازار نزولی حسابی سر و صدا کرده است. در کنار دو کاربرد یاد شده، باید به سرعت‌بالا، ثبات قیمت و کارمزد پایین تتر نیز اشاره کنیم. با این ویژگی‌ها به نظر می‌رسد که تتر در بازار نزولی محبوب باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2o9ng2