جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 16011
تاریخ انتشار: 1401/02/20 02:09

اصلاح سیاست‌های حمایتی با هدف عادلانه ‌کردن یارانه‌ها

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اصلاح سیاست‌های حمایتی به‌ویژه در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح عادلانه کردن یارانه‌هاست و درباره سایر کالاها نیز ارائه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی روز گذشته در حاشیه نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور که با محوریت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تکلیف قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قبال محدود شدن ارز کالاهای اساسی، لازم بود سیاست‌های حمایتی مشخصی اتخاذ شود؛ به همین منظور جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که طرح اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی را به همراه داشت. 

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: باوجود آغاز سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان وقفه‌ای در طرح اصلاح نظام یارانه ارز ترجیحی ایجاد شد و بعد از این ایام از تمام ارکان اجرایی دعوت شد تا نسبت به جزئیات و ابهامات طرح در دستگاه‌ها و سطوح استانی شفاف‌سازی شود. خاندوزی افزود: این نشست با حضور تمام مسئولان اقتصادی دولت و استانداران و مقامات اجرایی موثر برگزار شد که در ابتدا رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان مرکز هماهنگی اصلاح نظام یارانه کشور گزارشی ارائه داد و در ادامه آقای مخبر به‌عنوان مسئول اجرایی نکاتی را مطرح کرد و ما هم به‌عنوان مجری طرح اصلاح یارانه‌های آرد خبازی توضیحات و جزئیاتی ارائه کردیم. 

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح جدید پرداخت یارانه‌ها باتوجه به توجیه استانداران از همین فردا با کمترین ابهام و حداکثر کارآمدی پیگیری شود، درباره جزئیات این طرح توضیح داد: اصلاح سیاست‌های حمایتی به‌ویژه در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح است و درباره سایر کالاها هم براساس مصوبه مجلس ارائه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3keqaq