مدیرعامل ایران خودرو مشتریان را خوشحال کرد
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو ضمن بیان دلایل عقبماندگی ۵ درصدی این گروه صنعتی از برنامه تولیدات خود طی نیمه نخست امسال در پاسخ به نگرانیهای موجود در عدم ایفای به موقع ۱۱۵ هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال، وعده داد که با توجه به برنامهریزیهای انجام شده مردم نگران نباشند؛ زیرا همه تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
روند کاهشی تولید محصولات ایرانخودرو در نیمه نخست امسال نگرانیهایی را پیرامون ایفای تعهدات به موقع این شرکت در ١١۵ هزار دستگاه تعهد شده در طرح اخیر فروش این گروه صنعتی ایجاد شده است؛ علیمردان عظیمی در پاسخ به این نگرانی، اظهار کرد: در بحث کاهش تولید، نسبت به برنامه خود، تقریبا حدود5 درصد عقب هستیم؛ این 5 درصد هم تا حدودی به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز گذاشته بودند، مرتبط است. این قوانین مشمول برخی تغییرات شد که این تغییرات هم تا یک بخشی درست بوده اما تنها شاید به دلیل اینکه یکدفعه اجرایی شد، سبب وقفه در روند تولید و کاهش آن شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو وعده کرد: برنامهریزی شده علاوه بر اینکه تا پایان سال، این 5 درصد عقبماندگی از برنامه تولید، جبران شود، همچنین ۲۰ درصد هم افزایش تولید نسبت به ششماهه اول داشته باشیم. این برنامه با حمایتی که وزارت صمت در دوره جدید برای ثبت سفارشها دارد، حتما محقق خواهد شد.
ایفای تعهدات خواهیم کرد
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ثبت سفارشها تا حدودی مشکلاتی ایجاد کرد که برای همه حوزهها بود، نه اینکه فقط برای خودروسازان باشد؛ بنابراین قابل پیشبینی هم بود که این میزان کسری تولید داشته باشیم که در ششماهه دوم سال حتما جبران خواهد شد.
ضمن اینکه به طور مثال در موضوع قطعیهای برق، برای دو ماه، دو روز در هفته برخی از شهرکهای صنعتی که قطعاتی را برای ما تولید میکردند، برق نداشتند. این درحالیست که در نیمه اول سال ۱۵ روز هم تعطیلات عید بود که تقریبا تولیدی انجام نگرفت، یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود، بنابراین مجموعه اینها همگی سبب شد که پنج 5دهیم با توجه به اینکه این موارد را در ششماهه دوم سال نداریم، ایفای تعهدات خواهیم کرد.
عظیمی با برگشت به موضوع ایفای تعهدات طرح فروش این شرکت که اخیر اجرا شده تا پایان امسال و نگرانیهای موجود، اظهار کرد: تا ابتدای هفته گذشته، معوقات ما حدود ۱۴ هزار دستگاه است که با توجه به تولید روزانه ۲هزار دستگاه، این ۱۴ هزار دستگاه معوقه با تولیدِ یک هفته، از بین خواهد رفت. ضمن اینکه برنامه تیراژ تولید روزانه 2هزار و۳۵۰ دستگاهی را هم داریم.
این مقام مسئول خاطر شان کرد: برخی از مشتریان اعلام میکنند که حدود یکی دو ماه است که تحویل خودروهایشان به تعویق افتاده که کاملا هم درست است و ما از آنها عذرخواهی میکنیم؛ دلیل آن نیز همین بحث ثبت سفارشهایی بوده که برای برخی از قطعات وارداتی پیش آمد و ثبت سفارش انجام نشده بود. اما این نوید را میدهیم که این خودرو مشتریان هم در همین مهر ماه تعیین تکلیف شده و تحویل خواهند شد.
این مدیر خودروساز ادامه داد: در مورد آخرین طرح فروش ایرانخودرو؛ هم که ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو فروخته شد، قطعا این ۱۱۵ هزار دستگاه تا پایان سال تحویل داده خواهند شد. این درحالی است که در این طرح حتی ۲۰ درصد کمتر از تولیدات تا پایان سال را که مطمئن هستیم اتفاق خواهد افتاد، عرضه کردهایم؛ تا پایان سال به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و این خودروها را تحویل میدهیم. عظیمی در مورد استقبال از خودروهای برقی در طرح اخیر فروش این شرکت نیز گفت: ۷۱ هزار نفر هم برای خودروهای برقی ثبتنام کردند که تعدادی هم پول خود را واریز کردند و خودروی خود را تحویل میگیرند. حدود 3هزار و۸۰۰ دستگاه خودرو برقی عرضه شد که ۷۱ هزار نفر برایش ثبت درخواست داشتند.
برنامهریزی برای اجرای طرح فروشی دیگر برای بهار و تابستان ۱۴۰۴
وی از اجرای طرحی دیگر در امسال خبر داد و گفت: برنامهریزی شده که تا پایان سال، طرح فروشی برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم. همه محصولات هم حضور خواهند داشت.
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد استقبال از نخستین عرضه محصول جدید این شرکت (ریرا) نیز اعلام کرد: ریرا نخستین خودرو کراساوور (نیمشاسی) داخلی است و خودرویی است که بیش از ۶۸ درصد آن ساخت داخل انجام میشود و انصافاً هم خودرو با کیفیت و خوبی است؛ تقاضا هم برایش بسیار زیاد بود؛ بیش از ۸۵۰ هزار نفر برای ریرا ثبتنام کرده بودند. به هر روی یک خودرو از روز اولی که وارد خط تولید میشود تا به تیراژ بالا برسد، قطعا زمانبر است و اینگونه نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط شد در همان روز هم بتوانید روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه تولید شود.
قریب به ۱۰ هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰ هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد.
وی افزود: برای سال آینده نیز این تیراژ قابل افزایش است و افزایش چشمگیری هم خواهیم داشت که بتواند پاسخگوی تقاضاها و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و شرمنده مردم نباشیم.
این مدیر خودروساز در رابطه با شائبههایی که درباره سود هنگفت ایرانخودرو از حسابهای وکالتی گاهی مطرح میشد، تصریح کرد: در گام نخست باید گفت که هیچ پولی به حساب ایرانخودرو در این ثبتنامها واریز نشد. ثانیا در موضوع حساب وکالتی، شورای رقابت و قوانین و مقررات، ما را الزام کرده که حتماً متقاضی حساب وکالتی داشته باشد اما یک ریال از پولهای وکالتی به حساب ایرانخودرو واریز نشد و یک ریال هم تسهیلات و سود به ایرانخودرو تعلق نگرفت.
عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود افراد بود. از بانکها هم بپرسید که آیا این پول حساب وکالتی از حساب وکالتی افراد خارج شده یا نه؟ حتی بانکها وام هم به افراد میدادند؛ بنابراین منفعت ایرانخودرو از وجه بلوکه شده را بنده کاملا تکذیب میکنم؛ تحت هیچ شرایطی از آن حساب نه به حساب ایرانخودرو واریز شد و نه تسهیلاتی به ایرانخودرو داده شد؛ این وجوه فقط در بانکها برای اینکه مشخص باشد که افراد واقعا متقاضی هستند و توان خرید خودرو را دارد یا خیر، تعریف شد.
امروز براساس تواناییها، تعهد ایجاد میکنیم
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد تفاوت روش فروش در قالب سامانه یکپارچه با فروشی که اکنون توسط خود شرکتهای خودروساز انجام میشود، اظهار کرد: در فروش یکپارچه هم موضوع حساب وکالتی وجود داشت و قرعهکشی میکردند اما برای همه افرادی که ثبتنام میکردند خودرویی اختصاص داده میشد برای زمانهایی که معلوم نیست و مشخص نبود اصلا این خودروها به تولید میرسند یا نه. اما امروز که خودمان بر اساس تواناییها و میزان برنامه تولید، به افراد خودرو تا پایان سال اختصاص دادیم؛ ضمن اینکه ممکن است تا پایان سال برخی افراد دیگر هم بتوانند خودرو خریداری کنند، چرا باید این حق را از آنها تضییع کنیم؟ بهطور مثال در آن برهه، ظرفیت 3 سال شرکت را پیش فروش کرد؛ اما طی آن مدت ممکن است برخی افراد به شرط سنی برسند، پولشان جور شود، اسناد و مدارکشان تکمیل شود و...؛ بنابراین چرا باید حق افراد دیگری را که میتوانند سال آینده خودرو بخرند را از بین ببریم؟! ضمن اینکه تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجوه، قوانین و مقرراتی است که اصلا خواست ایرانخودرو و سایپا یا هرکس دیگری نیست؛ بلکه قانونی گذاشته شده و ما نیز مکلف به رعایت آن هستیم.
از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم درگاه پرداخت پارس با اولویت تابستان را با تبدیل فعال کند ما تازه پولمون جور شد تشکر خداکمکتان کن
پولش رامیگیرید چرامنت میگذارید
پس اون بنده خدایی که ۴۰ و ۵۰ بار ثبت نام کرده و برنده نمیشه و ماشین برنده نمیشه چه گناهی کرده نباید با اونی که تازه وارد میدان قرعه کشی شده و کمتر از انگشتان یک دست شرکت کرده فرق داشته باشه و شانس بیشتری بهش تعلق بگیره.
اینقدر گرانفروشی دارند که مردم هیچ وقت خوشحال نخواهند شد
خوشحال شدم فکر کردم استعفاء دادن ایشون
توروخدامیشه ماراهم خوشحال کنه مدیراجرایی خودرو
من یکسال و نیمه منتظر ماشینم و پول هم واریز کردم و به قیمت روز حساب کردن هنوز خبری از ماشین نیست.ا
مدیر عامل شرکت ایران خودرو واقعاً براتان متأسفم بدترینترین ماشینها رو دارین تولید میکنید
۸ماهه پول ماشینو واریز کردم ، تحویل نگرفتم ،
حالا فکر کردیم چی شده
کاش مدیر عامل وهیئت مدیره ایران خودرو واین همه مهندس برای همیشه با مشتریان قهر میکردند
با سلام خدمت مدیر عامل محترم ایران خودرو این درخواست را از جنابعالی دارم امکانش هست یه خودروی پرشیا تیو فایو به اینجانب با شرایط بدهید که من هم بتونم دل خونواده ام رو خوشحال کنم ممنون کارگر آبفای قم خانلو
ایکاش دست اهلش بود و متخصصین
مرسی از مدیریت سایت ......
حواله ها رو نباید اجازه فروش بدن مردم همه دلال شدن طرح مادران هم همینطور یکی که برای مصرف میخواد اسمش اصلا در نمیاد
با سلام از مدیر عامل ایران خودرو خواهشمندیم که از واحد نصب پلاک خودرو بخواهند در نصب پلاک دقت سلیقه و حوصله بیشتری بعمل اید تا شاهد نصب پلاکهای کج عدم وسط بودن از هر طرف محل نامناسب میخ پرچ دیگر نباشیم با تشکر تا نمای خودرو در این قسمت تو ذوق نزند .موفق باشید