-

خسارت قطع برق به ۳۲ واحد صنعتی فارس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به خسارت وارد‌شده ناشی از قطع برق بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: وظیفه دولت تامین انرژی مورد نیاز برای بخش‌های مختلف کشور است و بر‌اساس قانون، وزارت نیرو باید جوابگوی خسارت واحدهای تولیدی و صنعتی باشند.

به گزارش صمت از استان فارس، جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که با موضوع برق و خاموشی‌های احتمالی برق در فصل زمستان و نحوه محاسبه تعرفه‌های برق در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان برگزار شد، بیان کرد: بر‌اساس قانون، وزارت نیرو باید برای جبران خسارت ناشی از قطع برق به واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند و ما در اتاق بازرگانی فارس میزان خسارات واحدهای صنعتی استان را احصا و اعلام کردیم.

وی افزود: به دنبال پیگیری خسارت واحدهای تولیدی استان، جوابیه به اتاق بازرگانی فارس ارسال شده که مطابق قانون نیست و همچنان در حال پیگیری این موضوع از طریق شورای گفت‌وگوی ملی و استان هستیم.

رازقی اظهار کرد: خاموشی‌های برق شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه‌ای نامنظم و بی‌برنامه بوده و خسارت‌های بسیاری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان متحمل کرده که در صورت بی‌نتیجه بودن و ادامه روال، براساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار، چاره‌ای جز شکایت به نهاد قضایی برای حمایت از تولید و جبران خسارت واحدها نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه برق را بارها اعلام کردیم اما نتیجه‌ای نداشته و گوش شنوایی نیست، اضافه کرد: در تابستان امسال ۳۲ واحد تولیدی صنعتی استان به علت مسائل و مشکلات برق با مشکل مواجه و خسارات سنگینی به آنها وارد شده است.

وی افزود: مسائلی مانند برق، سوخت و گاز ملی است و احتمال قطعی گاز و برق در زمستان پیش رو نیز برای واحدهای بزرگ وجود دارد که امیدواریم در صورت اعمال قطعی گاز وضعیتی مانند قطعی بی‌نظم برق را شاهد نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*