-

بازدید استاندار زنجان از عملیات اجرایی سد «مراش»

استاندار زنجان از عملیات اجرایی سد مراش بازدید کرد. مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان در جریان این بازدید هدف اصلی از احداث سد مراش را تامین آب آشامیدنی شهرهای ماهنشان و دندی و ۱۲۲ روستای مسیر عنوان کرد.

به گزارش صمت از زنجان، محسن افشارچی هدف از اجرای این سد را تامین آب صنایع و آشامیدنی اعلام ‌‌و اظهار کرد: آب قابل تنظیم سد ۲۶.۹ میلیون متر‌مکعب در سال است، از این میزان ۴ میلیون مترمکعب برای آشامیدن، ۲.۵ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۵.۵ میلیون مترمکعب برای حقابه زیست‌محیطی و ۲.۴ میلیون مترمکعب برای اراضی حقابه‌بر در نظر گرفته شده است.

صمتوی ادامه داد: این سد، ظرفیت تامین آب آشامیدنی منطقه به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب را دارد. وی افزود: این سد از نوع خاکی غیرهمگن با هسته رسی، به ارتفاع ۵۴ متر از پی و حجم مخزن سد ۴۱ میلیون مترمکعب است. در ادامه استاندار زنجان پروژه سد مراش را بزرگ‌ترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان دانست و گفت: این سد از معدود طرح‌هایی است که آب آشامیدنی و صنعت شهرهای ماهنشان و دندی را تامین می‌کند. محسن افشارچی خاطرنشان کرد: با ایجاد مجتمع آبرسانی، ۱۲۲ روستای منطقه از نعمت آب این سد بهره‌مند خواهند شد. افشارچی تصریح کرد: از وزارت نیرو برای اتمام این سد و دیگر طرح‌های منابع آبی استان پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، این سد در شهرستان ماهنشان و از توابع بخش انگوران و در ۱۲۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان و ۴ کیلومتری شهر دندی با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حال احداث است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*