-

برگزاری جلسه ارتقای ایمنی شناورها در امیرآباد

جلسه هم‌اندیشی ارتقای ایمنی شناورها با حضور نمایندگان نهاد‌های دریایی در اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد به‌عنوان متولی و مجری قوانین ملی و بین‌المللی دریایی و ناظر بر روند ساخت شناورها و امور ثبتی و بازرسی در حوزه استحفاظی بندر برگزار شد و راهکارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش صمت از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، جلسه هم‌اندیشی ارتقای ایمنی شناورهای تفریحی و صیادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نمایندگان نهادهای دریایی در سالن اجتماعات معاونت دریایی برگزار و راهکارهای افزایش ارتقای ایمنی دریایی و اجرای الزامات شناورهای صیادی-تفریحی بررسی شد.

لزوم تجهیز شناور‌های تفریحی و صیادی به تجهیزات ایمنی حسب الزامات مندرج در دستورالعمل، بازدید مستمر و مشترک از شناورهای فعال در حوزه صیادی-تفریحی توسط نمایندگان دریابانی، بندر و شیلات، انجام مانورهای اطفای حریق و ایمنی در شناورهای صیادی، لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی دریایی و ایمنی برای قایقرانان و صیادان و تفکیک مسیر تردد قایق‌ها و جت اسکی و محل شنای مسافران بخشی از پیشنهادهای مطر‌ح‌ در این جلسه بوده است.

همچنین لزوم جلوگیری از تردد و ورود شناورها به دریا در شرایط بد آب و هوایی، تجهیز شناورهای صیادی به سیستم شناسایی خودکار کلاس B و بازدید دوره‌ای از کارگاه‌های شناورسازی و رعایت الزامات مربوطه بخش دیگری از پیشنهادهایی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

گفتنی است، در حوزه اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ۱۲۲ شناور صیادی، ۲۳۰ شناور تفریحی، ۴۲ لنج صیادی و ۲۵ فروند جت اسکی ثبت و مجوز فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*