بازار لوازم آرایشی و بهداشتی؛ پایان نوسانات شدید قیمت
دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در مورد خبر افزایش قیمت مواد شوینده نظراتی را مطرح کرد.

حسام بیگدلو، دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، شایعه افزایش قابل توجه قیمت محصولات شوینده را رد کرد و گفت: مواد شوینده جزو کالاهای سلامتمحور محسوب میشوند و به همین دلیل نمیتوان آنها را از سبد مصرفی حذف یا کاهش داد. وی افزود که انجمن شوینده همواره در تلاش است تا تعادلی بین سود منطقی تولید و رضایت مصرفکنندگان برقرار کند.
وی با بیان اینکه کمبودی در زنجیره تامین مواد شوینده وجود ندارد، گفت: انگیزه افزایش قیمت زمانی احساس میشود که تولیدکمتر از نیاز کشور باشد این در حالی است که تولید فعلی نیاز بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را پوشش میدهد پس در شرایطی که تولید بیش از نیاز است و تولیدکننده فعال بیشمار در کشور فعالیت دارند افزایش قیمت موضوعیت پیدا نمیکند و اخباری از این دست فقط نظم و تعادل بازار داخلی را برهم میزند.
بیگدلو با اشاره به تعامل سازنده و همکاری مستمر انجمن شوینده با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، افزود: اخبارانتشار افزایش قیمت، انتظارات تورمی را در بین تولیدکنندگان ایجاد و نگرانی را در بین مردم بیشتر میکند؛ خبر افزایش ۶۰ درصدی قیمتها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون صرفاً بازنشر یک خبر قدیمی از سوی برخی رسانهها صورت گرفته است و انجمن مترصد افزایش قیمت شویندهها نیست و صنعت در آرامش کار خود را دنبال میکند.
ارزش صادرات مواد اولیه و محصول شوینده ۳۵۰ میلیون دلار است
دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بر فضای رقابتی تولید مواد شوینده تصریح کرد و افزود: تولید شوینده ۲.۵ برابر نیاز داخلی است و این صنعت چندان به کنترل قیمت نیاز ندارد زیرا تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی فعالیت خود را دنبال میکنند از اینرو برای حفظ بازار خود به حاشیه سود اندک اکتفا دارند.
این فعال اقتصادی ارزش صادرات مواد اولیه و محصول در سال گذشته را حدود ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ظرفیت صادرات بیش از این عدد است و هم اکنون تولیدات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، شمال آفریقا و … صادر میشود.