-

بررسی جامع عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی

چکیده : در این مقاله در ابتدا به بررسی مزیت های پنجره های آلومینیومی خواهیم پرداخت و در ادامه عوامل موثر بر قیمت نهایی این پنجره ها رو بررسی خواهیم کرد.

بررسی جامع عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی

پنجره بعنوان یک عنصر اصلی در ساختمان، نقش اساسی در افزایش کیفیت زندگی و ارتباط ما با محیط بیرونی را دارد. پنجره ها علاوه بر تامین نور طبیعی و تهویه فضای داخلی، در طراحی نمای ساختمان نیز تاثیر قابل توجهی دارند. انتخاب یک پنجره با کیفیت از یک برند معتبر مانند آکپا، به ارتقا این ویژگی ها کمک می کند. قیمت درب و پنجره های آلومینیومی عامل مهمی در انتخاب و خرید محصول می باشند.

از دیگر شرکت های معتبر سازنده درب و پنجره آلومینیومی شرکت آرازپنجره می باشد که پارامترهای مهمی از جمله: ابعاد و وزن پنجره ها، کیفیت و نوع یراق آلات انتخابی و تعداد پنجره ها در افزایش و یا کاهش قیمت نهایی پنجره ها در این شرکت تاثیر مستقیم دارند. با مطالعه این مقاله و آشنایی با این عوامل می توانید با آگاهی و اعتماد بیشتری از این شرکت خرید کنید.

نگاهی بر عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی

درب و پنجره های آلومینیومی وزن سبکی دارند اما در عین حال از زیبایی و استحکام خوبی برخوردارند. این ویژگی ها به همراه استفاده از پروفیل ترمال بریک آکپا که باعث بهبود در عایق بندی می شود، سبب قرارگرفتن پنجره های آلومینیومی در دسته پرکاربردترین متریال برای ساخت ساختمان ها شده است.

در ادامه به بررسی برخی از عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی خواهیم پرداخت:

1- شکل ظاهری پنجره آلومینیومی

ویژگی های انتخابی برای ظاهر پنجره در قیمت آن موثر است. در صورتی که پنجره به صورت هلالی سفارش داده شود قیمت فریم کمی بیشتر خواهد شد. چرا که خم کردن و شکل دادن پروفیل نیازمند طی مراحل خاص در حرارت بالا می باشد. همچنین برای ساخت این نوع پنجره باید از پروفیل های مخصوص استفاده شود تا در برابر حرارت و شکنندگی مقاوم باشد.

2- نوع و جنس شیشه دوجداره

جنس شیشه از جمله فاکتورهای مهم در تعیین قیمت است. انتخاب شیشه هایی با ضخامت بیشتر به منظور کاهش مصرف انرژی و عایق بندی بالا و همچنین انتخاب شیشه های رنگی، دودی و سندبلاست برای افزایش زیبایی در نمای ساختمان، هزینه نهایی پنجره های آلومینیومی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عکس2 : شیشه های رنگی

3- قیمت یراق‌آلات مصرفی

نوع یراق آلات بکار رفته مانند دستگیره ولولاها و کیفیت آن ها از جمله مواردی هستند که بر اساس کشور و برند سازنده و جنس آن، قیمت متفاوتی خواهند داشت. بطور مثال یراق آلات آلمانی محبوبیت بیشتری در بین مشتریان دارند که با توجه به استحکام و ماندگاری، طبیعتا قیمت بیشتری خواهند داشت.

در صورتی که بخواهید هزینه کمتری بپردازید می توانید از یراق آلات چینی و پروفیل های درجه دو استفاده کنید. اما بعد از گذشت زمان کمی نیاز به سرویس پیدا می کنند و باید هزینه هایی را صرف تعمیرات آن ها کنید.

4- ابعاد پروفیل

ابعاد پروفیل به سری های ۶۰ و ۷۰ میلی متری تقسیم می شوند که این اعداد عرض سطح مقطع پروفیل هستند. هرچه میزان سطح مقطع پروفیل بیشتر باشد وزن آن نیز افزایش پیدا می کند که در نتیجه باعث بیشتر شدن قیمت خواهد شد. پروفیل ها از لحاظ نوع و کاربرد به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • پروفیل فریم: کاربرد بعنوان چارچوب پنجره
  • پروفیل لنگه : کاربرد در لنگه های بازشو
  • پروفیل مولیون: کاربرد بعنوان تقسیم کننده داخلی
  • پروفیل جانبی: کاربرد به عنوان مکمل در ساخت اشکال خاص پنجره

5- پنجره دوجداره ثابت، تک حالته و دو حالته

حالت های مختلف پنجره در قیمت ساخت آن تاثیر گذار هستند. توجه داشته باشید دلیل اختلاف قیمت بین پنجره های تک حالته و دوحالته این است که در ساخت پنجره دوحالته از یراق آلات بیشتری استفاده شده است و با چرخاندن دستگیره، پنجره با زاویه کم از سمت بالا باز می شود. پنجره های فولکس واگنی نیز قابلیت بازشوی چندحالته را دارند که نسبت به مدل تک حالته آن کمی گران قیمت تر خواهند بود.

6- استفاده از روکش لمینت یا پوشش رنگی در پنجره

پنجره 2

استفاده از پوشش های رنگی و یا روکش های لمینتی برای تزئین پنجره نیز از عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی می باشد. به دلیل اینکه پنجره های چوبی نیاز به مراقبت زیادی دارند و خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند، می توان از پروفیل های دارای لمینت چوبی استفاده کرد تا هم زیبایی طبیعی چوب و هم ماندگاری بیشتری داشته باشند. همچنین در برخی محیط های آموزشی برای شاداب تر شدن محیط می توان از پنجره های آلومینیومی با پروفیل رنگی استفاده کرد. توجه داشته باشید که انتخاب این نوع پروفیل های کاربردی با کمی افزایش قیمت همراه خواهد بود.

7- میزان عایق‌بندی پنجره

خوب است بدانید که بیشتر بودن ضخامت فریم تاثیری در عایق بندی بهتر ندارد. بلکه این میزان ضخامت شیشه و همینطور درزگیری با چسب های نانو و سیلیکونی است که از ورود حرارت و سرما به داخل خانه جلوگیری می کند. در صورتی که نصاب از چسب های با کیفیت بالاتر برای عایق بندی استفاده کند، هزینه نصب کمی افزایش خواهد یافت. 

8- قیمت نهایی توسط متراژ کار محاسبه می شود!

توجه داشته باشید که تعیین قیمت دقیق پنجره ها بدون محاسبه متراژ امکان پذیر نیست. قیمت هایی که به صورت آنلاین محاسبه می شود تقریبی بوده و احتمال بیشتر یا کمتر شدن آنها وجود دارد. شما می توانید قبل از شروع پروژه از یک متراژکار ماهر بخواهید تا با اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره و با در نظرگرفتن عوامل ذکرشده هزینه دقیق را به شما اعلام کند. به این منظور می توانید از نصابان و کارشناسان آرازپنجره کمک بگیرید تا علاوه بر اندازه گیری و نصب اصولی، از قیمت های مناسب این شرکت نیز بهره مند شوید.  

سایر عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی

از دیگر پارامتر هایی که بر قیمت نهایی تاثیرگذارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع دستگیره و لولاهای به کار رفته
  • ضخامت گالوانیزه های داخلی
  • مدل ساخت شیشه دوجداره (کارگاهی، دستی، صنعتی)
  • وجود امکانات تهویه بر روی پنجره
  • نوع لاستیک به کار رفته برای آب بندی پنجره

و در پایان...

با توجه به قیمت های متفاوت و مهمترین عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی که در این مقاله ذکر شد ، بهتر است با کمی تحقیق پنجره خود را از یک شرکت سازنده معتبر خریداری کنید. شرکت آرازپنجره با سابقه درخشان و مطمئن در تولید و مونتاژ انواع پنجره های دوجداره و آلومینیومی، از بهترین تولیدکنندگان انواع درب و پنجره دوجداره در مشهد می باشد که می توانید پنجره آلومینیومی خود را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه از این شرکت خریداری کنید.

شما مشتریان محترم می توانید برای برآورد هزینه و اندازه گیری ابعاد پنجره خود با تیم تخصصی آراز پنجره تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین