پیگیری وضع تعرفه بر تبلیغات پنهان آیفون
مدیر کل کسبوکار وزارت صمت اعلام کرد که با آغاز دور جدید فعالیت کمیسیون ملی برند، بررسی موضوع تعیین تعرفه برای موبایلهای برند خارجی در رسانههای تصویری در اولویت قرار خواهد گرفت.
امیرحسین اسدی در پاسخ به سوالی درباره ابعاد پیچیده تضعیف تولید داخلی به دلیل تبلیغات پنهان برندهای خارجی در رسانههای رسمی و شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: در ابتدا، این رسانهها ادعا میکنند که در صورتی که ممنوعیتی برای ورود برندها وجود نداشته باشد، نمیتوان از پخش تصاویری که به نوعی تبلیغات پنهان به حساب میآید، جلوگیری کرد. با این حال، برای حمایت از برندهای ایرانی میتوان به بحث وضع تعرفه برای برندهای خارجی و استفادهکنندگان از این برندها در تولیدات تصویری پرداخت.
مدیر کل کسب وکار وزارت صمت گفت: با توجه به دور جدید فعالیت کمیسیون ملی برند، موضوع وضع تعرفه بر موبایلهای با برند خارجی در رسانه های تصویری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود، به عبارت دیگر درخصوص کالاها با برندهای خارجی از جمله تلفنهای همراه سامسونگ و اپل که به صورت غیر مستقیم از ظرفیت تلویزیون و سایر رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده میکنند به شتوانه ظرفیت کمیسیون ملی برند از نظام تعرفه گذاری استفاده خواهیم کرد.
اسدی ادامه داد، بر اساس این پیشنهاد که احتمالا با حمایت اعضا نیز رو به رو خواهد شد، استفاده از برندهای داخلی در حوزه رسانه های رسمی تصویری تقویت شده و زمینه استفاده رایگان برندهای خارجی از این ظرفیت رسانه های رسمی کشور حذف میشود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه؛ پیشنهاد مذکور در جلسه دو هفته بعد کمیسیون ملی برند مطرح خواهد شد، تاکید کرد، این کمیسیون شامل هشت عضو دولتی در کنار نمایندگان بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون میباشد.