محوریت دیدار اسد با شویگو چه بود؟

در چارچوب تحکیم روابط سوریه و روسیه، «بشار اسد» با دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرد.

محوریت دیدار اسد با شویگو چه بود؟

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با «سرگئی شویگو»، دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و درباره روابط دوجانبه میان ۲ کشور گفت‌وگو کرد.

بر اساس آنچه ریاست جمهوری سوریه از طریق حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بشار اسد روز دوشنبه با سرگئی شویگو دیداری داشت.

نهاد ریاست‌جمهوری سوریه گفت: رئیس جمهور و شویگو درباره مجموعه‌ای از پرونده‌های مربوط به امنیت، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، روابط دوجانبه بین سوریه و روسیه و چشم انداز تقویت آنها در جهت تامین منافع ۲ کشور گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش المیادین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با اسد در ۲۵ ژوئیه تاکید کرده بود اوضاع در خاورمیانه به طور فزاینده‌ای متشنج می‌شود و رایزنی‌هایش با رئیس جمهور سوریه فرصتی برای گفت‌وگو درباره همه تحولات و سناریوهای احتمالی است.

وی در عین حال تاکید کرد که فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای روابط اقتصادی و تجاری بین سوریه و روسیه وجود دارد.

پوتین در دیدار قبلی در مسکو در مارس سال گذشته میلادی نیز تاکید کرد که به لطف تلاش‌های مشترک ۲ کشور، نتایج مهمی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی به دست آمده است.

پوتین در این دیدار گفت: به لطف تلاش‌های مشترک ما و مشارکت قاطع نیروهای مسلح روسیه در سوریه، نتایج مهمی در مبارزه با تروریسم به دست آمده است که این امر باعث می‌شود وضعیت داخلی، از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاهد ثبات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین