-

فور آزمایشگاهی

فور آزمایشگاهی

پیدا کردن فور آزمایشگاهی ارزان، چندان کار آسانی نیست. فور یا آون های آزمایشگاهی جزو گران ترین تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه های مختلف است. فور های استیل به دلیل کاربردی که در انواع مشاغل دارند، همیشه مورد توجه افراد بوده است. برای خرید فور ازمایشگاهی باید قلق هایی را بدانید که فروشندگان به شما نمی گویند!

فور یا آون آزمایشگاهی ارزان از کجا بخریم؟
خرید آون آزمایشگاهی از تولید کنندگان مستقیم یکی از بهترین روش ها برای خرید فور آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت بسیار مناسب است. زیرا این تولیدکنندگان با قیمت بسیار به صرفه به مشتریان خود عرضه میکنند.
فور آزمایشگاهی استیل بخریم یا آلومینیومی؟
همانطور که میدانید، فور های آزمایشگاهی دارای دو مدل آلومینیومی و استیل هستند. فور های استیل دارای محفظه مقاوم تری نسبت به مدل های الومینیومی در برابر مواد مختلف، زنگ زدگی و ضربه هستند، همچنین دارای عمر طولانی تری نسبت به دیگر مدل ها دارند. حالا این سوال برایتان پیش می آید که با توجه به تفاوت قیمت های این دو، کدام مدل را خریداری کنیم؟
فروشندگان معمولا فور های استیل را حدود 25 تا 30 درصد از مدل های آلومینیومی گران تر به فروش می رسانند و همین موضوع باعث می شود که مشتریان برای خرید آون آزمایشگاهی در یک دوراهی قرار بگیرند.
راه حل: این مشکل و دوراهی را آسفالت ایران با تولید فور های استیل هوشمند و به فروش رساندن با قیمت فور های آلومینیومی برای شما حل کرده است که انواع مدل و قیمت این دستگاه ها را برایتان قرار می دهیم.
محل عکس
فور یا آون چند لیتری بخریم؟
امروزه بنا به کاربرد های فور در آزمایشگاه های مختلف و صنایع مختلفی مثل صنایع غذایی این دستگاه ها با حجم های مختلفی از 55 لیتری تا بالای 600 لیتر تولید می شود. پس باید با توجه به نوع کاربرد، فور متناسب با کارایی که از آن انتظار داریم را انتخاب کنیم.
فور در آزمایشگاه های بتن و خاک برای خشک کردن و تبخیر کردن رطوبت خاک و سیمان و نمونه های بتنی و آسفالتی مورد کاربرد قرار می گیرد. معمولا در این آزمایشگاه ها به حجم کلی 220 لیتر نیاز داریم که با میتوانیم با تهیه 2 عدد فور 110 لیتری یا یک فور 220 لیتری این نیاز را بر آورده کنیم.
برای کاربرد های پزشکی و برای استریل کردن تجهیزات پزشکی و ... نیاز به آون های با حجم بالا ندارید و معمولا به فور ازمایشگاهی با حجم 55 یا 110 لیتر نیاز داریم زیرا این تجهیزات فضای زیادی را اشتغال نمی کنند.
در صنایع غذایی این فور ها هم برای خشک کردن و استریل کردن برای تست کیفیت و انجام انواع آزمایش های کیفی مورد استفاده قرار می گیرد، در این شرکت ها آون های با حداقل حجم 400 لیتری تا 800 لیتر نیاز است.
حالا با توجه به دانستن این اطلاعات می توانید فور آزمایشگاهی متناسب با کاربرد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آون یا فور های آزمایشگاهی که با ورق استیل تولید می شوند، با توجه به شکل پذیری و مقاومت بیشتر در مقابل سختی نسبت به فور های آلومینیومی برتری دارند. لازم به ذکر است که در آزمایشگاهی های مختلف و کارخانه جات و … که آون آزمایشگاهی را تهیه می کنند؛ ممکن است با اسید و مواد شیمیایی مختلفی سر و کار داشته باشند که آون های آزمایشگاهی استیل این اطمینان را به کاربران می دهند که در مقابل این مواد مقاومت خوبی را از خود نشان دهند. این ورق های استیل بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت ماشین آلات و ابزار آلات آزمایشگاهی است.
همچنین در داخل دستگاه قفسه های با همان جنس داخلی آون طراحی و نصب شده است. این قفسه ها شامل قفسه ثابت و متغیر است.

عایق حرارتی

در همه آون های آزمایشگاهی از یک نوع الیاف با جنس پشم شیشه برای ساخت عایق حرارتی بکار می رود. کار اصلی این عایق با جنس پشم شیشه جلوگیری در هدر رفت دما و اتلاف حرارت و سرد شدن زود هنگام حرارت آون است. پشم شیشه به دلیل داشتن ترکیباتی از جنس الیاف نازک و منعطف شیشه تولید می شوند. پشم شیشه نوعی عایق حرارتی و صوتی نیز شناخته می شود.

نکات مثبت استفاده از عایق در فور آزمایشگاهی:

  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • عایق رطوبتی
  • محافظت از قطعات الکترونیکی

پشم شیشه ای که در فور های آزمایشگاهی استفاده می شود، تحمل دمای 750+ درجه سانتی گراد و دمای ذوب 1300 درجه سانتی گراد دارد. جالب است بدانید این عایق حرارتی، از قطعات الکترونیکی در مقابل حرارت محافظت و گرمای داخل فور آزمایشگاهی را در دمای تنظیم شده حفظ می کند. این عایق ها علاوه بر عایق حرارتی در نقش عایق صوتی و رطوبتی نیز عمل می کند.


تفاوت فور هوشمند فن دار با فور هوشمند چیست؟
فور های استیل در سه مدل ساده، هوشمند و هوشمند فن دار وجود دارند. آون های ساده دارای کمترین قیمت در بین بقیه دستگاه ها می باشد. این دستگاه های دارای قابلیت تنظیم دما هستند و در جنس بدنه و شکل با دیگر فور ها تفاوتی ندارند. فور های هوشمند دارای تایمر قابل تنظیم، نمایش دهنده دما و ترموستات و ترمومتر هستند. در مدل هوشمند فن دار استیل، این فور ها علاوه بر ترموستات، تایمر و ترمومتر دیجیتال، دارای فن در محفظه فور برای ایجاد جریان همرفت مکانیکی با هوای اجباری برای پخش و دمای یکنواخت در تمام محفظه فور است. دستگاه فور فن دار برای بدست آوردن نتایج آزمایش به طور یکنواخت بسیار کاربردی است.
نتیجه گیری: با خواندن این مقاله اطلاعاتی در مورد خرید آون با کیفیت بالا با قیمت بسیار مناسب بدست آورده اید. شما با دانستن حجم مورد نیاز خود، میتوانید فور ازمایشگاهی خود را انتخاب کنید. حالا شما میتوانید با توجه به بودجه و هزینه خود برای تهیه فور آزمایشگاهی بهترین و کاربردی ترین دستگاه استیل با قیمت بسیار مناسب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*