-

گردهم‌آیی فعالان صنعت نفت زیر سقف نمایشگاه

نمایشگاه صنعت نفت امسال با حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی برگزار شد که در مجموع بیش از ۱۷۵۰ شرکت از کشورهای نفتی جهان در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، حضور داشتند.شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه امسال نیز از کشورهای مطرحی همچون روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین و... بودند که در کنار ۱۵۰۰ شرکت داخلی فعال در حوزه‌های مختلف انرژی و صنایع مرتبط با صنعت نفت، آخرین دستاوردها و نوآوری‌هایی خود را به نمایش گذاشتند.

گردهم‌آیی فعالان صنعت نفت   زیر سقف نمایشگاه

برگزاری سمینارهای تخصصی

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌ عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه، هر سال با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی فعال در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می‌شود. برقراری ارتباط موثر بین فعالان داخلی و خارجی و بازاریابی با هدف توسعه فعالیت‌های تجاری یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌ها به شمار می‌رود. به همین منظور برگزاری سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی و نشست‌های تعاملی بین شرکت‌کنندگان در نمایشگا‌ه‌ها با هدف برقراری تعاملات بازرگانی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی نمایشگاه‌هاست که با جدیت دنبال

می‌شود. بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال نیز با برگزاری نشست‌های همزمانی در سالن‌های نمایشگاهی همراه بود که دستاوردهای بسیاری نیز برای شرکت‌کنندگان داشت. در این دوره نمایشگاه علاوه بر نشست‌های خبری مقامات حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شاهد برگزاری سمینارهای متعددی نیز بودیم که به میزبانی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت برگزار شد. رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان در صنعت نفت و گازایران،‌ معرفی نیازهای اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران،شرکت ملی نفت و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، بورس کالای ایران،فرصت‌ها و چالش‌ها، سمینار تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی، سمینار رویکرد برون سپاری تولید نفت و گاز در راستای صیانت از تولید ملی، بررسی ظرفیت‌ها و نقدی بر اجرای قانون استفاده حداکثری از سوی انجمن ستصا از جمله سمینارهای برگزار شده در این دوره نمایشگاهی بود. همچنین موسسه مطالعات بین المللی انرژی سمینار پویایی‌ها و عدم قطعیت‌های بازار نفت و گاز در افق5 ساله را برگزار کرد و پژوهشگاه صنعت نفت نفت به بررسی «طرح تحول دیجیتال» پرداخت. تامین مالی صنعت گاز، پالایش و پتروشیمی از طریق بازار سرمایه و راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی از دیگر برنامه‌های حاشیه این نمایشگاه بود که در سالن‌ّهای کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

حضور «هوراند» در نمایشگاه صنعت نفت

صنایع الکترونیک افشار(هوراند) یکی از شرکت‌های حاضر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی است که مسئولیت خدمات صوتی سالن‌های نمایشگاهی، سالن‌های کنفرانس و کلیه خدمات صوتی تبلیغات و تجهیزات محیط بیرونی نمایشگاه‌ را بر عهده دارد. مدیر بازاریابی و بازارشناسی شرکت هوراند در گفت‌وگو با صمت درباره اقدامات و خدمات قابل ارایه هوراند در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گفت: هوراند از آغاز فعالیت در سال ۱۳۷۰ در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته است. وی افزود: از جمله نمایشگاه‌های مهمی که شرکت هوراند به طور مستقیم و دائم در آن حضور دارد، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی و نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی

است. نجفی اظهار کرد: خدماتی که شرکت هوراند در نمایشگاه‌ها ارائه می‌دهد شامل خدمات صوتی در سالن‌ها، تبلیغات و تجهیزات در محیط بیرونی نمایشگاه‌ و همچنین تمامی خدمات در سالن‌های کنفرانس نمایشگاه توسط این شرکت ارائه می‌شود که هرکدام باتوجه به نیاز و درخواست شرکت‌ها خدمات متفاوت صوتی و تصویری را دریافت خواهند کرد. مدیر بازاریابی و بازارشناسی شرکت هوراند درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: با توجه سابقه و همکاری شرکت‌های حوزه انرژی با هوراند، تامین تجهیزات صوتی و تصویری شرکت‌های تابعه وزارت نفت، گاز،پتروشیمی و پالایش و پخش توسط این شرکت انجام می‌شود. از این رو ما هرسال در نمایشگاه صنعت نفت حضور ثابت داریم و علاوه بر ارایه خدمات صوتی و تصویری مربوط به نمایشگاه در روزهای برگزاری، به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت نیز می‌پردازیم. در این فرآیند محصولات شرکت به روزرسانی شده و آخرین دستاوردها و تولیدات جدید به نمایش در می‌آید. نجفی در توضیح زمینه فعالیت و تاریخچه این شرکت گفت: هوراند یا شرکت صنایع الکترونیک افشار یکی از شرکت‌های قدیمی در تولید و ارائه انواع سیستم‌های صوتی و تصویری است که کار خود را در دهه 70 با تولید سیستم‌های صوتی مختلف شروع کرد و بعد از گذشت چند سال اکنون همگام با تکنولوژی روز دنیا محصولات مدرنی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. وی ادامه داد: این شرکت در شهر تهران و در سال ۱۳۷۲ مجوز و گواهی فعالیت صنعتی از اداره کل برق و الکترونیک وزارت صنایع را دریافت کرد و در ادامه نیز با اخد پروانه از اتحادیه صنف تولیدکنندگان لوازم الکترونیک و حافظتی و اتحادیه صنف الکتریک تهران در حوزه نورپردازی و انرژی خورشیدی به طور رسمی وارد بازار شد. نجفی گفت: در ابتدای کار هوراند تولید انواع دستگاه آمپلی فایر، باند، تیونر، اکو، لابراتوار آموزش زبان و سیستم کنفرانس را در دستور کار خود قرار داد. با گذشت زمان نیز طراحی و تولید سیستم‌های صوتی مختلف مانند سیستم تحت شبکه، سیستم‌های اتو ترکینگ، سیستم‌های خورشیدی و … این شرکت را با تکنولوژی روز دنیا همگام کرد تا در راستای رفع نیاز بازار گام بردارد. با توجه به نیاز ادارات و سازمان‌های دولتــی و نهادهای عمومی به تجــهیزات سالـن‌های جلسات و کنفرانــس، هـوراند از بدو تاسیـس، کار طراحی، تولید و نصب انواع میکروفن با هدف تجهیز سالن‌های جلسات را آغاز نمود و تولیدات این واحد صنعتی امروز توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارد. ارایه تجهیزات صوتی عمومی، حرفه‌ای، انواع سیستم‌های میکروفن کنفرانس، نورپردازی صنعتی و تجاری، انواع سیستم‌های تصویری، حفاظتی و تجهیزات مربوط به سالن‌های آمفی تئاتر وارایه خدمات پشتیبانی از جمله فعالیت‌های هوراند به شمار می‌روند.

سخن پایانی

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت فرصتی مغتنم برای تعامل و همکاری شرکت‌های نفتی در سطح داخلی و جهانی است و می‌توان ضمن آگاهی از آخرین تحولات بازارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، با رویدادهای جهانی در حوزه صنایع مرتبط با نفت و گاز نیز آشناشد. شرکت‌های فعال در حوزه تولیدی مواد و فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، مشاوران، سرمایه‌گذاران مالی و بیمه، حوزه‌‌های تاسیساتی، مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، عایق، پوشش و رنگ، HSE ، جوش‌ و برش و سایر گروه‌های کالایی در این نمایشگاه حضور

داشتند.

همچنین متراژ در نظر گرفته شده برای حضور شرکت‌های خارجی در مقایسه با دوره پیشین، با رشد بیش از دوبرابری از ۲۰۰۰مترمربع به حدود ۴۵۰۰مترمربع رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین