-

از اکتشاف طلا تا نیکل توسط شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر (GMEXCO)

مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر (GMEXCO) در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره فعالیت این شرکت گفت: شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر به عنوان بازوی معدن‌کاری هلدینگ صنعت و معدن غدیر فعالیت می‌کند. تمرکز این شرکت بیشتر در حوزه معادن فلزی از جمله معادن طلا، مس، سرب و روی، فلزات آهنی و نیکل است.

حجم ویدیو: 14.37M | مدت زمان ویدیو: 00:03:29 دانلود ویدیو

رشید کتال افزود: این شرکت در حوزه طلا در خراسان جنوبی در حال ساخت کارخانه شمش طلا با ظرفیت ۴۰۰ کیلو در سال و در سرب و روی در استان سمنان در حال ساخت کارخانه فلوتاسیون سرب و روی با ظرفیت خوراک سالانه ۲۰۰ هزار تن است. 

وی اضافه کرد: در بخش سنگ‌آهن باتوجه به اینکه ماموریت ما تولید کنسانتره سنگ‌آهن برای مجموعه فولادی مجموعه هلدینگ صنعت و معدن غدیر است در شهرستان بافق استان یزد معدن سنگ آهن گزستان را طی قالب مشارکت با شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران در اختیار داریم. عملیات استخراج این معدن آغاز شده و در حال ساخت واحد پر عیارسازی و تست‌های اولیه برای احداث کارخانه کنسانتره فسفات و سنگ‌آهن به ظرفیت یک میلیون تن در سال هستیم.

مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر عنوان کرد: در بخش نیکل، تنها معدن نیکل ایران را در استان فارس در اختیار داریم که تست‌های اولیه فرآوری روی خاک معدن انجام و زمین کارخانه هم تقریبا در اختیار گرفته شده و در حال برنامه‌ریزی برای احداث واحد شمش نیکل هستیم که برای اولین بار در کشور با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورو در سرچهان استان فارس انجام می‌شود. 

به گفته‌ی کتال، شرکت زاگرس مس سازان در شهرستان ساوه استان مرکزی با دارا بودن سه معدن در حال بهره برداری و یک واحد تولید کاتد مس به روش لیچینگ با ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ تن در سال در حال بهره برداری است. همچنین یک محدوده اکتشافی نیز به تازگی به این مجموعه اضافه شده که عملیات اکتشاف در آن محدوده در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت در بخش اکتشاف عنوان کرد: شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر در حال حاضر در ۵۰۰ کیلومتر مربع محدوده‌ی اکتشافی در پنج استان در حال فعالیت است. در استان آذربایجان شرقی در حوزه مس و طلا، آذربایجان غربی در حوزه طلا و در استان کرمان چند محدوده مس و کرومیت را در شهرستان های رابر و جیرفت در حال فعالیت هستیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین