-

تجلی ظرفیت بالای تولید « فولاد مبارکه» با ثبت رکوردها در صورت رفع موانع موجود

در شرایط که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز عملا تا نیمه فروردین‌ماه در شرایط رکود و تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند فولادمبارکه نزدیک به ۳۰ رکورد را با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در کارنامه خود به ثبت رساند، دستاوردی بزرگه که مصداق بازر توسعه مداوم کمی، کیفی و متوازن است. این رکوردهای متعدد و عبور از حد نصاب‌های قبلی بیش از هر چیز نشان از ظرفیت‌های موجود تولید، تعهد و تخصص سرمایه‌های انسانی توانمند دارد که با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مجموعه‌ها همه و همه در راستای تحقق شعار سال صورت گرفته است. در صورتی که موانع تولید برطرف شده و خلأهای مربوط به حوزه انرژی و حمل‌ونقل نیز با همکاری مسئولین محترم رفع گردد امکان بهره‌برداری و تولید را در برخی موارد تا بیش از ۱۰۰ درصد نیز خواهیم داشت.

پیام مدیر عامل شرکت به مناسبت دستاوردهای به دست آمده در فروردین ۱۴۰۱(صرفا جهت آشنایی):

همت بلند كاركنان فولاد مباركه را در خلق حماسه تولید می‌ستایم

رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت دقیق از نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور، سال جدید را سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» نام‌گذاری فرمودند و این در حالی است که فولاد مبارکه به‌عنوان مجموعه‌ای هوشمند، پیش از این نام‌گذاری، زیرساخت‌های این موضوع را به‌خوبی فراهم ساخته و با عنایت به ظرفیت‌های موجود و رسالت ذاتی خود به‌عنوان نمونه ملی و موفق بنگاه‌داری، آماده جهش‌هایی با محوریت این شعار است.

نمونه بارز این آمادگی ثبت نزدیک به ۳۰ عنوان رکورد در یک ماه و در شرایطی است که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز، تا نیمه فروردین‌ماه عملا در شرایط رکود و تعطیلات عمومی نوروز به سر می‌بردند. این افزایش تولید محصولات و گذر از حدنصاب‌های قبلی با رعایت دقیق و فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی، دستاورد شگرفی است که عنوان «حماسه تولید» به شایستگی برازنده آن است و مصداقی از توسعه مداوم کمّی، کیفی و متوازن در وجوه مختلف به شمار می‌رود.

دستاوردهای به‌دست‌آمده در عرصه تولید گروه فولاد مبارکه به‌خوبی مؤید ظرفیت موجود تولید، تعهد و تخصص سرمایه‌های انسانی توانمند، نهضت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود، چالاکی و هماهنگی مجموعه‌های همکار در بخش‌های مختلف و شوق و سرزندگی این مجموعه بزرگ برای تحقق شعار سال بوده است. فولاد مبارکه بر نقش و جایگاه خود به‌عنوان یک الگو و نمونه پیشرو به‌خوبی واقف است و در مبحث تولید به لطف الهی زیرساخت‌های خوبی در مجموعه گروه شکل گرفته و در تولید محصولات کیفی نیز فعالیت‌های خوبی انجام پذیرفته است. در مجموعه‌های گروه در برخی از موارد بیش از ۹۰ درصد و در بعضی دیگر بیش از ۱۰۰ درصد امکان بهره‌برداری و تولید وجود دارد و این در صورتی است که موانع تولید برطرف شود و خلأهای مربوط به حوزه انرژی، حمل‌ونقل و مواد اولیه نیز با همکاری و همدلی مسئولین محترم و دلسوز کشور رفع گردد.

اینجانب ضمن ادای احترام به همه کارکنان تلاشگر و خدوم گروه فولاد مبارکه مراتب سپاس و قدردانی خود را به ایشان ابلاغ نموده و همت بلند ایشان که ترسیم‌کننده عزت و آبادانی هرچه بیشتر میهنمان است می‌ستایم و امیدوارم با عنایت خداوند مهربان و به عظمت این روزها و شب‌های شریف و معنوی، تقدیری به‌مراتب نیکو و مبارک برای خانواده بزرگ فولاد مبارکه در سال پیش رو رقم بخورد. ان‌شاءالله

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه

اظهار نظر معاون بهره‌برداری و مدیران نواحی تولید شرکت در خصوص کسب رکوردها(جهت آشنایی نگارنده محتوا با نظر مدیران فولاد):

۱- اکبری‌محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه:

در سال گذشته توسط تلاشگران عرصه تولید اقداماتی جهت تحقق هرچه بیشتر برای بهبود و شرایط فرایندها و آماده کردن مواداولیه مورد نیاز برای تولید حداکثری با بیشترین توان انجام گرفت که در فروردین ماه شاهد رکورد زنی‌های متعدد و خلق حماسه‌ای کم نظیر بودیم که این‌ها همه نشان از افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت را دارند. فولادمبارکه نشان داد که با افزایش بهره‌وری حتی بدون سرمایه‌گذاری مضاعف می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد و کشور را از واردات محصولات بی نیاز کرد و نیز قسمتی از فولادهای خاص در کشور را که از طریق واردات تامین می‌شوند و ما هرچه بیشتر در این زمینه تلاش می‌کنیم که شاهد ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خروج ارز از کشور با شیم.

۲- داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه:

برای رسیدن به این افتخارات از جمله اقدامات صورت گرفته برنامه‌ریزی‌های دقیق و فراهم‌سازی مقدمات لازم، آماده‌سازی تجهیزات، شناسایی گلوگاه‌های خط تولید، بهینه‌سازی، اجرای تعمیرات مناسب و... است. همچنین کیفیت گندله‌ای که در واحد گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه در حال تولید است نیز از نکات مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد در مسائل کیفی با توجه به افزایش تولید، پارامترهای مختلف را در حدود استاندارد کنترل کردیم تا در نهایت بتوانیم محصولات باکیفیتی تولید کنیم. نکته دیگر رسیدن به این رکوردها با رعایت مسائل ایمنی است و با افتخار اعلام می‌کنیم که این رکوردها بدون بروز هیچ حادثه‌ای به دست آمده که این موضوع نیز بسیار قابل‌توجه است.

۳- قاسم خوشدل‌پور، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه:

این رکوردها نشان از تمرکز سرمایه‌های انسانی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده است، و با برنامه‌ریزی و درایت لازم انجام شد و همکاران ما نشان دادند که در این ماه و ماه‌های آینده با افزایش بهره‌وری و افزایش انگیزه، آماده‌سازی تجهیزات، تعمیرات چابک و... اهداف بزرگی را محقق می‌کنند.

رسیدن به رکورد تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه که به میزان ۳۱ هزار تن (۵.۵درصد) بیشتر از رکورد قبلی بوده و نسبت به فروردین‌ماه سال قبل حدود ۵۰ هزار تن (۷ درصد) افزایش یافته است.

تولید ماهیانه ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تنی تختال که حدود ۱۵۱ هزار تن (حدود ۲۵ درصد) از ظرفیت نامی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم بیشتر است، با افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی محقق شده است.

۴-علی حاجیان‌نژاد مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه:

خط تولید ناحیه نورد گرم شرکت فولادمبارکه با تولید بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور با اقدامات کارشناسی موثر ومدیریت فرایندهای تولید و تعمیرات چندین سال است که با حداکثر توان خود در راستای اهداف استراتژیک کشور تولید داشته و از ظرفیت‌های تولید نامی خود عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*