-

برنامه‌های شورای‌عالی فرهنگی شرکت فولاد خوزستان در ماه مبارک رمضان

مسابقه حفظ جزء سی قرآن کریم برای کارکنان و خانواده‌های محترم آنان در نظر گرفته شده است و عزیزانی در طول ماه مبارک رمضان فرصت حفظ دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت نموده و پس از عید سعید فطر این مسابقه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حجت‌الاسلام موسی بهاءالدینی عاملی دبیر شورای‌عالی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اظهارکرد: شورای‌عالی فرهنگی برای آشنایی بیشتر کارکنان و خانواده محترم آنان با توجه به حجم بالای برنامه‌های فرهنگی و برای بیشترین بهره‌گیری از فضای مجازی، کانال فرهنگی فولاد خوزستان در پیام‌رسان آی‌گپ که نزدیک به ۶هزار تن از خانواده فولاد عضو دارد را برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی فعال نموده است.
وی در ادامه از پخش و بارگذاری روزانه یک جزء قرآن در ابتدای صبح، اجرای برنامه به رنگ خدا در قالب بیان احکام روزه، حدیث، فواید و برکات روزه به صورت صوت و پادکست، یک آیه یک پند در قالب پخش صوت و یا فیلم، تفسیر آیاتی از قرآن با بیان مواردی همچون شکرگزاری، صبر، ایثار، نظم و خدمت بر اساس کدهای اخلاقی، ترویج فضایل مقام ولای مولا امیرالمومنین(ع) در ماه منتسب به ایشان، دوره‌های آموزشی، منابر و تبلیغات محیطی در کانال فرهنگی خبر داد.
بهاءالدینی افزود: مسابقه‌ای حفظ جزء سی قرآن کریم برای کارکنان و خانواده‌های محترم آنان در نظر گرفته شده است و عزیزانی در طول ماه مبارک رمضان فرصت حفظ دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت نموده و پس از عید سعید فطر این مسابقه به صورت حضوری برگزار می‌شود. البته به ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان، هدیه کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا می‌گردد. همچنین، مسابقه اذان و مناجات‌خوانی فرازهایی از دعای افتتاح در قالب فایل صوتی سه دقیقه‌ای به صورت مجازی برگزار در این ماه برگزار می‌شود که به ۵ نفر اول کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر پاسخگویی به سوالات اعتقادی و مسائل شرعی گفت: این دفتر در ایام ماه مبارک رمضان به صورت تلفنی و پیامکی و با حضور ائمه جماعات و روحانیون شرکت، پاسخگوی سوالات اعتقادی و مسائل شرعی خواهد بود.
دبیر شورای‌عالی فرهنگی ادامه داد: طرح خانه بهشتی شامل: برنامه‌ای برای پدران و مادران خانواده فولاد به صورت مشاوره مذهبی، آموزش روخوانی قرآن، تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه، کلیپ و پادکست‌های فرهنگی، تربیتی و تغذیه در ماه مبارک رمضان و همچنین طرح نور چشمی برای فرزندان کارکنان، شامل: قصه‌های قرآن، اخلاق در قرآن، آموزش قرآن کریم و مطالب جذاب فرهنگی مذهبی نیز انجام می‌شود.
وی یادآور شد: طرح تلاوت یک جزء قرآن به صورت روزانه در مسجد شرکت و نمازخانه‌ها قبل از نماز ظهر و عصر و طرح ۱۵ دقیقه با قرآن در قالب تفسیر آیات فرهنگی و اخلاقی در مسجد و نمازخانه‌ها بعد از نماز عصر به‌ وسیله‌ی ائمه جماعات و طرح سوال از مطالب منبر و اهدای هر روز یک هدیه به حاضرین انجام می‌شود.
دبیر شورای‌عالی فرهنگی گفت: محفل انس با قرآن در صورت تایید کمیته مقابله با کرونا در ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) در دویست دستگاه برای کارکنان و خانواده‌های محترم آنان برگزار می‌شود.
وی تصریح نمود: طرح اکرام و کمک مومنانه در قالب اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شرکت با مشارکت کارکنان به این صورت که در پرتال شخصی گزینه کمک مومنانه با درج مبلغ معین به صورت اختیاری انجام خواهد شد.
بهاءالدینی گفت: مراسم احیا سه شب لیالی قدر در مجتمع دویست دستگاه به همراه پذیرایی و اطعام سحری برای ساکنان منازل سازمانی نیز از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآن و محصولات فرهنگی در مسجد مرکزی به همراه تخفیف برای کارکنان و نصب بنرهای پیام قرآن با محتوای (شکرگزاری، صبر، ایثار، نظم و خدمت و...) در سطح شرکت و مجتمع دویست دستگاه خبر داد.
دبیر شورای‌عالی فرهنگی در پایان ابراز امیدواری نمود خانواده بزرگ فولاد خوزستان با توکل بر خداوند متعال هر چه بیشتر از برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین