-
با حضور رئیس هیات‌عامل ایدرو انجام شد

افتتاح طرح‌های صنعتی استان مرکزی

گروه صنعت: با حضور علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و مدیران این استان، چندین طرح صنعتی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

گروه صنعت: با حضور علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات ‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و مدیران این استان، چندین طرح صنعتی افتتاح و کلنگ ‌ زنی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه ‌ های جداگانه ‌ ای، طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد دلیجان و کارخانه تولیدی تریکو گلزار را افتتاح کرد. با افتتاح طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد، پساب معدنی موجود جداسازی و به فرآیند استفاده مجدد بازمی ‌ گردد.

در ادامه حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات ‌ عامل ایدرو، طرح توسعه استحصال کنسانتره آهن از باطله ‌ های کارخانه مس نیز کلنگ ‌ زنی شد.

با حضور علی نبوی و هیات همراه، واحد تولیدی تریکو گلزار در شهرستان محلات با سرمایه ‌ گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۴ نفر به بهره ‌ برداری رسید. نبوی در ادامه سفر خود به استان مرکزی از صنایع سنگ سنگستان نیز بازدید کرد.

رئیس هیات ‌ عامل ایدرو در پایان برنامه ‌ های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حضور میدانی مدیران در محیط واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات این واحدها، ابراز امیدواری کرد: با سرمایه ‌ گذاری ‌ های انجام شده، نرخ اشتغال منطقه بهتر شود.

یک افتتاح جدید

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیروگاه ۱۲ مگاواتی کارخانه سیمان انارک با سرمایه ‌ گذاری ۲ هزار میلیاردی به بهره ‌ برداری رسیده بود. به مناسبت هفته دولت، نیروگاه ۱۲ مگاواتی کارخانه سیمان انارک دلیجان با حضور رئیس هیات ‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، استاندار مرکزی و مسئولان استانی به بهره ‌ برداری رسید. ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این طرح اقتصادی زیربنایی هزینه شده است.

علی نبوی همچنین در سفر به استان مرکزی به همراه استاندار و نماینده مردم محلات و دلیجان از واحد صنعتی آریا صنعت تولیدکننده انواع لوله پروفیل و نورد گرم، واحد تولیدی الیاف ترمه صدف به ‌ عنوان تعاونی فعال صنعت الیاف و شرکت باریج اسانس تولیدکننده انواع داروها و مکمل ‌ های گیاهی بازدید کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه همچنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان دلیجان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با خانواده شهید قجری در شهر نراق دیدار کرد.

کمک به نوسازی صنایع آذربایجان ‌ شرقی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات ‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست با استاندار آذربایجان ‌ شرقی، بر ضرورت تعامل حداکثری نهادهای استانی با نهادهای ملی برای توسعه سرمایه ‌ گذاری صنعتی و نوسازی صنایع این استان تاکید کرد.

نبوی که همزمان با هفته دولت و با هدف بازدید از پروژه ‌ های صنعتی به استان آذربایجان ‌ شرقی سفر کرده، در دیدار با مدیران این استان با اشاره به رویکرد توانمندسازانه ایدرو گفت: این سازمان از مشارکت بخش غیردولتی در پروژه ‌ های صنعتی استقبال می ‌ کند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرآیندهای مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و پشتیبانی ‌ های قانونی، تسهیلگرانه و توسعه ‌ ای است.

نبوی همچنین با اشاره به تاکید دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت احیا، بازسازی و نوسازی صنایع کشور، گفت: تدوین مدل بازسازی و نوسازی بر پایه رفع و اصلاح تنگناهای موجود در صنایع و ایجاد بن ‌ سازه ‌ های ارائه خدمات تخصصی و پشتیبان به ذی ‌ نفعان از جمله محورهای اصلی در مدل بازسازی و نوسازی صنایع است.

بررسی وضعیت از جمله تامین سرمایه در گردش موردنیاز کارخانه ‌ های ماشین ‌ سازی تبریز و نیز ریخته ‌ گری ماشین ‌ سازی تبریز دیگر محور نشست رئیس هیات ‌ عامل ایدرو و استاندار آذربایجان ‌ شرقی بود.

به ‌ گفته نبوی، تولید ماشین ‌ سازی تبریز پس از بازگشت به ایدرو در سال ۱۴۰۰ ، ۳۳ درصد و تولید ریخته ‌ گری ماشین ‌ سازی تبریز هم در سال ۱۴۰۰ ، ۲۶ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل ‌ تر داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکت ‌ های ماشین ‌ سازی تبریز و ریخته ‌ گری ماشین ‌ سازی تبریز بازدید کرد و در دیدار با مدیران این شرکت ‌ ها در جریان مسائل و مشکلات این دو واحد صنعتی قرار گرفت.

نبوی در جلسه مدیران ‌ عامل و اعضای هیات ‌ مدیره شرکت ‌ های ماشین ‌ سازی تبریز و ریخته ‌ گری ماشین ‌ سازی تبریز با اشاره به رسالت و ماهیت توسعه ‌ ای ایدرو ابراز امیدواری کرد این دو شرکت با هم ‌ افزایی بین ‌ بخشی در آینده نزدیک بتوانند با پشت ‌ سر گذاشتن مشکلات بیش از پیش موفق شوند.

این دو شرکت که به ‌ دنبال اجرای سیاست ‌ های اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده بودند، به ‌ دلیل مشکلات پیش ‌ آمده در سال ۱۳۹۹ به ایدرو برگشت دا ده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*