-

پارس نوآ؛ بازگشت ال ۹۰ ایرانی با چهره‌ای تازه

پارس نوآ، نسخه بومی‌سازی‌شده رنو تندر ۹۰، به‌زودی توسط پارس‌خودرو روانه بازار می‌شود. این سدان اقتصادی با طراحی جدید و مشخصات فنی به‌روز، رقیبی جدی برای شاهین و تارا خواهد بود و در رده قیمتی منطقی‌تر، امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهد

پارس نوآ؛ بازگشت ال ۹۰ ایرانی با چهره‌ای تازه

پارس نوآ یا همان ال ۹۰ ایرانی، جدیدترین محصول ملی پارس‌خودرو است که پس از توقف تولید تندر ۹۰، با هدف احیای پلتفرم محبوب رنو و داخلی‌سازی بیشتر طراحی شده است. این خودرو ابتدا با نام «کادیلا» معرفی شد، سپس به پروژه P90 تغییر نام داد و در نهایت با عنوان «پارس نوآ» آماده ورود به بازار شد.

از نظر فنی، پارس نوآ به پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 مجهز است که توان تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور با گیربکس ۵ سرعته دستی جفت شده و سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و نیمه‌مستقل در عقب را ارائه می‌دهد. در مقایسه با رقبای مستقیم خود یعنی شاهین G، شاهین پلاس دنده‌ای و تارا V1 پلاس، پارس نوآ از نظر قدرت و گشتاور در سطح قابل قبولی قرار دارد و چیزی از رقبا کم ندارد.

در بخش امکانات، پارس نوآ اگرچه فول‌آپشن نیست، اما با تهویه اتوماتیک، صفحه نمایش با پشتیبانی از اپل‌کارپلی و اندروید اتو، رینگ آلومینیومی و تریم داخلی پارچه‌ای، گزینه‌ای اقتصادی و کاربردی محسوب می‌شود. در مقابل، شاهین پلاس و تارا V1 پلاس امکاناتی مانند سانروف، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و آینه‌های تاشو برقی را ارائه می‌دهند که در پارس نوآ دیده نمی‌شود.

با توجه به طراحی فیس‌لیفت‌شده، پیشرانه به‌روز و قیمت منطقی‌تر، پارس نوآ می‌تواند جایگزینی مناسب برای تندر ۹۰ باشد و در رقابت با سدان‌های داخلی، جایگاه قابل توجهی کسب کند. حال باید دید پارس‌خودرو این محصول را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد و واکنش بازار به بازگشت ال ۹۰ ایرانی چگونه خواهد بود.

منبع: اقتصادآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین