-

آسان و کم هزینه|طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

پنیر های خانگی طعم و مزه متفاوتی دارند ما در این مطلب طرز تهیه پنیر خانگی با استفاده از سرکه وماست را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

آسان و کم هزینه|طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

پنیر یکی از مشتقات لبنی پر طرفدار برای وعده صبحانه و میان وعده ها هساتد پنیر های خانگی و محلی بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و کمتر کسی را می توانید بیابید که طعم پنیر خانگی را دوست نداشته باشد روش های مختلف و متفاوتی برای درست کردن پنیر وجود دارد ما در این مطلب تهیه پنیر با سرکه و با ماست را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

بیشتربخوانید: فواید باورنکردنی نوشیدن آب پیاز

تهیه پنیر با سرکه

طرز تهیه چند نوع پنیر طرز تهیه پنیر با ماست : مواد لازم : یک کیلو شیر چهار قاشق غذاخوری ماست ابتدا شیر را بجوشانید . سپس شعله اجاق را کم کنید و چهار قاشق ماست به آن بیفزایید . مدت هفت دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود . بعد آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده اید رد کنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه کرده ، در آب نمک نگهـــداری کنید .

طرز تهیه پنیر با سرکه :

مواد لازم : یک کیلو شیر سه قاشق غذاخوری سرکه ابتدا شیر را حرارت دهید .

وقتی شیر به جوش آمد ، شعله اجاق را خاموش کنید. سپس سه قاشق سرکه به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده اید رد کنید تهیه پنیر با سرکه . پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود .

تهیه پنیر با سرکه

پنیر خانگی

سپس پنیر را قطعه قطعه کرده ، داخل آب نمک نگهداری کنید . طرز تهیه پنیر با مایه پنیر : مواد لازم : یک کیلو شیر یک دوم قاشق چایخوری مایه پنیر شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنک شود . به حدی که دمای آن کمی بیشتر از دمای بدن باشد . سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود ( زمان لازم جهت تهیه این پنیر ۱۵ دقیقه است ).

بیشتر بدانید درست کردن پنیر با ماست

ماست مواد لازم:

۱- شیر: ۱ کیلو گرم

۲ - ماست: ۴ قاشق غذا خوری طرز تهیه پنیر خانگی:

۱- ابتدا شیر را بجوشانید.

۲- شعله اجاق گاز را کم کنید. ۴ قاشق ماست به شیر اضافه کرده و مدت ۷ دقیقه بهم زنید تا شیر، اصطلاحا بریده بریده شود.

بیشتربخوانید: فواید باورنکردنی بلدرچین و مشتقاتش در سلامت

تهیه پنیر با سرکه

پنیر

۳- بعد از بریده بریده شدن، آن را از پارچه ایی که مخصوص درست کردن پنیر است، رد کنید و اجازه دهید قسمت جامد از مایع کاملا جدا شود. پارچه را از جایی آویزان کرده و به مدت ۴ الی ۵ ساعت اجازه دهید خوب آبش گرفته شود (می‌توانید جسمی سنگین بر روی پارچه حاوی پنیر قرار دهید تا مطمئن باشید آبش گرفته می‌شود).

۴- در این مرحله پنیر را قطعه قطعه کرده و در آب نمک نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*