کاهش ۶۰ درصدی قیمت در میادین ترهبار
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران اعلام کرد که با افزایش حضور مستقیم تولیدکنندگان در بازارها، قیمت برخی محصولات نسبت به میانگین شهر تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد و در برخی موارد تا ۶۰ درصد کاهش یافته است؛ همزمان کیفیت کالاها نیز ارتقا یافته و استقبال مردم از این طرح چشمگیر بوده است.
مهدی بختیاریزاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، امروز سهشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴ در نشست خبری خود از نتایج مثبت سیاستهای جدید مدیریت شهری در حوزه تنظیم بازار خبر داد. او گفت: «با تدابیر شهردار تهران و معاونت خدمات شهری، ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان تقویت شده و حضور آنان در بازارها روز به روز پررنگتر میشود.»
وی افزود: «نتایج این اقدامات در کاهش محسوس قیمتها و ارتقای کیفیت محصولات مشهود است. بهعنوان مثال، مرغهای عرضهشده در غرف میادین کیفیتی مشابه برندهای درجه یک کشور دارند و با حداقل قیمت در اختیار مردم قرار میگیرند. این موفقیت نتیجه حضور مستقیم تولیدکنندگان و رابطه سازمان با آنهاست.»
بختیاریزاده تصریح کرد که هدف اصلی سازمان، کنترل نوسانات بازار و عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است. او توضیح داد: «در برخی کالاها فاصله قیمتی نسبت به میانگین شهر تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد و در برخی محصولات تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت با استقبال ویژه مردم همراه بوده و افزایش مراجعه و فروش در میادین شاهدی بر این موفقیت است.»
وی همچنین به گستردگی حضور تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: «تولیدکنندگان از استانهای مختلف کشور شامل مازندران، گیلان، لرستان، ایلام، خوزستان و کردستان در این طرح حضور دارند. همکاری همهجانبه با آنان باعث شده هم خدمت بهتری به مردم ارائه شود و هم حمایت مؤثری از تولیدکنندگان صورت گیرد.»
مدیرعامل سازمان میادین در پایان خاطرنشان کرد: «تمام تلاش ما این است که با افزایش ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان، عرضه کالاها با قیمت مناسب و کیفیت بالا ادامه یابد و بتوانیم پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.»