-

روش نصب اینورتر

روش نصب سریع اینورتر

روش نصب اینورتر

روش نصب اینورتر سه فاز و تک فاز

در حال حاضر و با توجه به نیاز موتور های الکتریکی در صنعت و همچنین اهمیت اینورتر ها در کنترل الکتروموتور های القایی انتخاب و خریدو نصب و راه اندازی و نگه داری آن ها بسیار مهم و قابل توجه می باشد. برای انتخاب و بهترین خرید اینورتر های صنعتی کنترل دور می توانید به صفحه سایت پارس تجهز سایا مراجعه نمایید. مرحله بعدی نصب و راه اندازی اینورتر می باشد که در این مقاله به این مورد مهم می پردازیم.

از آن جا که اکثر اینورتر ها از استاندارد IEC اروپا پیروی می کنند، ساختار کلی کارکرد و راه اندازی آن ها بسیار شبیه به هم می باشد و اگر کارکرد با یک اینورتر را یاد بگیریم کار کردن با بقیه برندها و مدل های دیگر بسیار آسانتر خواهد شد.

برای کار بادرایو از نصب آن تا ابعاد و پارامتر های آن باید به یوزر منوال آن مرجعه نمایید.

اینورترایمستر A1 یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین برند های موجود در ایران می باشد. برای همین منظور ما به سراغ اینورتر مدلA1 رفته ایم که که از پیشرفته ترین مدل های این برند می باشد.


پلاک و پارت نامبر اینورتر

در مرحله نخست مواجهه با یک تجهیز صنعتی توانایی خواندندپلاک آن است. در اینورتر ها هم باید با کمک کد ها به اطلاعات مربوط به تجهیز دسترسی پیدا کنیم .

ملاحظات محل نصب اینورتر
در بخش های ابتدایی دفتر چه راهنما معمولا شرایط کاری اینورتر آورده می شود. مثل دما و رطوبت کاری اینورتر، فشار و لرزش های اعمالی و... که حتما باید به این تذکرات توجه شود. متاسفانه در بعضی از پروژه ها دیده می شود که اینورتر در نزدیکی کوره یا براستراکچر نمایندگی اینورتر آی مستر در اصفهان محرک دستگاه که با لرزش های بسیاری همراه است نصب می شود که طول عمر آن را تا 50 درصد کاهش می دهد.

فریم بدنه درایو و ابعاد

آماده سازی محل نصب اینورتر
نکته بسیار مهم این است که تا جایی که می شود حتما درایور داخل تابلو مجزا نصب شود. چون تابلو هم دمای کاری و رطوبت دستگاه را تا حدی کنترل می کند و هم از خطرات احتمالی و برق گرفتگی اپراتور جلوگیری می کند.

آماده سازی محل نصب اینورتر

با توجه به آن که درایو ها در تابلو های محفوظ نصب می شوند خنک کاری آن ها باید به صورت استاندارد انجام شود. فن در درایو ها زیر هیتسینک که پشت بورد نصب شده است قرار دارند و هوای خنک را از زیر مکش می کنند. برای همین اصلا نباید دو دستگاه زیر هم قرار گیرند فروش اینورتر در اصفهان ، نصب فن جداگانه بر روی تابلو بسیار حیاتی است و فاصله هوا خوری برای هر دستگاه مشخص شده است.

سیم کشی اینورتر

سیم بندی و وایرینگ اینورتر ها همانند سیستم های دیگر صنعتی به دو بخش مدار فرمان و مدار قدرت تقسیم می شود. همان طور که از نام آن ها مشخص است مدار فرمان همان قسمت فرمانی و کنترلی مدار می باشد که از ولتاژ ها و جریان های کم برای کنترل سیستم کمک می گیرد؛ اما مدار قدرت فقط وظیفه رساندن برق به اینورتر و الکتروموتور را بر عهده دارد.

سیم کشی ترمینال قدرت اینورتر
مدار قدرت درایو ها به دو بخش سیم کشی قبل از اینورتر و سیم کشی موتور تا اینورتر تقسیم بندی می شود. بین اینورتر تا موتور نباید تجهیز یا قطعه ای قرار گیرد و فقط بعضی ز زمان ها که فاصله دستگاه تا موتور زیاد تر از حد مجاز تعیین شده می باشد از خازن های موازی بین فاز ها استفاده می شود که این فاصله محدود شده آنقدری می باشد که معمولا نیاز به اضافه کردن همین خازن ها هم نیست.

ترتیب اتصال فاز ها خروجی به ترمینال های قدرت اهمیتی ندارد و در صورت جابجایی فقط جهت چرخش موتور عوض میشود.

برای قبل از اینورتر کمی شرایط متفاوت است و قطعات مختلفی برای افزایش کیفیت کارکرد و محافظت قرار میگیرد.

در تمامی اینورتر ها از منبع تا اینورتر بر اساس شرایط می تواند قطعاتی قرارمی گیرد:

کلید های حفاظتی مثلا مینیاتوری یا کلید اتوماتیک کامپکت(MCCB): از مهم ترین قطعات ایمنی که حتما باید در مدار قرار داشته باشد کلید های مینیاتوری و یا کلید اتوماتیک کامپکت می باشد. کار مهمه این قطعات حفاظت دستگاه در صورت اضافه بار و اتصال کوتاه می باشد که می تواند علاوه بر سوختن دستگاه باعث آتش سوزی هم بشود. تفاوت بین این دو این است که کلید های مینیاتوری تا حداکثر 100 آمپر تولید و عرضه می شوند اما MCCB ها تا حدود 2500 آمپر هم موجود می باشند. مزیت دیگر کلید اتوماتیک قطع سه فاز به صورت هم زمان است؛ زیرا در صورت هم زمان نبودن قطع سه فاز باعث آسیب به اینورتر می شود.و نیاز به تعمیراینورتر در اصفهان پیدا میکنید اینورتر در

چوک های AC یا DC: این راکتور ها باعث کاهش هارمونیک ها و افزایش ضریب توان یا کسینوس فی ورودی AC درایومی شود و به کارکرد بهتر اینورتر در توان های بالا کمک می کنند.

سیم کشی مدار فرمان اینورتر

مدار فرمان اینورتر ها بسته به نوع کارکرد و ارتباطات می تواند متفاوت باشد اما تقریبا شبیه به هم هستند.

سیم کشی مدار فرمان اینورتر

بخش ورودی های دیجیتال در این ترمینال ها هستند که قابل برنامه ریزی هستند . از این ورودی ها برای کنترل دور و جهت موتور، ترمز، ریست خطا و... می توان استفاده نمود.

تقریبا تمامی اینورتر ها از شبکه مدباس RS-485 استفاده می کنند. که یک ترمینال پایه مثبت و دیگری منفی میباشند.
برای خروجی گرفتن فیدبک یا فرمان به سیستم دیگری شبیه به PLC می توان از این ترمینال های خروجی آنالوگ هم استفاده نمود. این ترمینال ها برای کارکرد موازی دو اینورتر بسیار مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*