پوشش‌های کمتر شناخته‌شده بیمه بدنه: مزایایی که باید بدانید

پوشش‌های کمتر شناخته‌شده بیمه بدنه: مزایایی که باید بدانید

بیمه بدنه خودرو یکی از پوشش‌های مهم بیمه‌ای است که بسیاری از دارندگان خودرو از آن بهره‌مند می‌شوند. اما بیشتر افراد فقط با پوشش‌های اصلی این بیمه آشنا هستند و از پوشش‌های کمتر شناخته شده آن که می‌توانند با پرداخت بیشتر حق بیمه از آنها بهره‌مند شوند  بی‌اطلاع هستند. در این مقاله به بررسی این پوشش‌های کمتر شناخته شده می‌پردازیم تا با آگاهی بیشتر، از مزایای کامل بیمه بدنه بهره‌مند شوید.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو

همانطور که می‌دانید پوشش‌های اصلی بیمه بدنی خودرو شامل سه دسته پوشش سرقت قطعات خودرو، خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و آتش‌سوزی و حادثه خودرو می‌شود

پوشش سرقت خودرو و قطعات آن

زمانی که خودرو شما دزدیده شود بیمه بدنه موظف به پرداخت خسارت به بیمه‌گزار است. در بسیاری از موارد، خودروها به سرقت نمی‌روند بلکه قطعاتی از آن‌ها به سرقت برده می‌شود. پوشش سرقت قطعات خودرو شامل جبران خسارت ناشی از سرقت قطعاتی مانند آینه‌ها، چراغ‌ها، رادیو، و دیگر اجزای خودرو می‌شود. این پوشش می‌تواند خیال شما را از بابت خسارت‌های جزئی ناشی از سرقت قطعات راحت کند.

پوشش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی

حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، آتش‌سوزی، انفجار خودرو و برخورد صاعقه می‌توانند خسارات جدی به خودرو وارد کنند. این پوشش بیمه‌ای، خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی را جبران می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از این نوع حوادث، خودروی خود را ایمن نگه دارید.

حادثه خودرو

زمانی که در اثر برخورد خودرو به به یک خودرو دیگر و یا برخورد بدنه خودرو به اجسام متحرک و ثابت باعث خسارت به بدنه‌ی خودرو می‌شود بیمه بدنه موظف به پرداخت خسارت به بیمه‌گزار می شود. برای آشنایی با بهترین بیمه بدنه برای برخورد با اجسام کلیک کنید.

بیمه بدنه فرعی شامل چه پوشش‌هایی می‌شود؟

همانطور که پیش از این اشاره شد بیمه بدنه خودرو یک پوشش اختیاری است که برخلاف بیمه شخص ثالث که اجباری است، فرد می‌تواند آن را تهیه کند. در این نوع بیمه، بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود، خودروی خود را در برابر انواع خطرات احتمالی مورد حمایت قرار دهد. خطرات پوشش داده شده توسط بیمه بدنه به دو دسته خطرات اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند.

 پوشش افت قیمت خودرو

افت قیمت خودرو به دلیل تصادف یا خسارت‌های مختلف، یکی از نگرانی‌های اصلی دارندگان خودرو است. این پوشش بیمه‌ای، خسارت ناشی از افت قیمت خودرو را جبران می‌کند. به عبارت دیگر، اگر خودروی شما پس از تعمیرات به دلیل خسارت دچار افت قیمت شود، بیمه این مبلغ را به شما پرداخت می‌کند.

پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد با حیوانات

برخورد با حیوانات وحشی یا اهلی، به ویژه در مناطق روستایی یا جاده‌های جنگلی، می‌تواند خسارت‌های جدی به خودرو وارد کند. این پوشش بیمه‌ای، خسارت‌های ناشی از برخورد با حیوانات را جبران می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری در این مناطق رانندگی کنید.

پوشش هزینه‌های رفت و آمد پس از خسارت

اگر خودروی شما به دلیل خسارت‌های وارده قابل استفاده نباشد، ممکن است نیاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا اجاره خودرو داشته باشید. این پوشش بیمه‌ای، هزینه‌های رفت و آمد شما در این مدت را جبران می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از بابت هزینه‌های اضافی، به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

پوشش خسارت‌های ناشی از ناآرامی‌های اجتماعی

در برخی موارد، ناآرامی‌های اجتماعی مانند تظاهرات، شورش‌ها و اعتصابات می‌تواند به خودروها خسارت وارد کند. این پوشش بیمه‌ای، خسارت‌های ناشی از ناآرامی‌های اجتماعی را جبران می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که در این مواقع نیز از حمایت بیمه‌ای برخوردار هستید.

پوشش هزینه‌های پارکینگ و نگهداری خودرو

اگر خودروی شما به دلیل خسارت‌های وارده نیاز به تعمیر داشته باشد، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های پارکینگ و نگهداری خودرو در مدت تعمیرات داشته باشید. این پوشش بیمه‌ای، هزینه‌های مربوط به پارکینگ و نگهداری خودرو را جبران می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه از این بابت، خودرو خود را تعمیر کنید.

پوشش خسارت‌های ناشی از تصادفات عمدی

در برخی موارد، خسارت‌های وارده به خودرو ناشی از تصادفات عمدی یا برخورد عمدی دیگران با خودرو می‌باشد. این پوشش بیمه‌ای، خسارت‌های ناشی از تصادفات عمدی را جبران می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که در این مواقع نیز تحت پوشش بیمه قرار دارید.

پوشش شکستن شیشه

شکستن شیشه خودرو ممکن است به دلیل تصادف، ضربه یا حتی سرقت رخ دهد. این پوشش اضافی بیمه‌ای،  که شما می‌توانید با اضافه کردن آن به پوشش‌های بیمه‌ی خود با پرداخت هزینه‌ی بیشتر به شرکت بیمه دریافت کنید، هزینه‌های تعویض یا تعمیر شیشه شکسته را جبران می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که در مواجهه با این مشکل، از حمایت بیمه‌ای برخوردار هستید.

عکس 2

میخ کشی، خراشیدگی و انداختن خط و خش در بیمه بدنه

یکی از دغدغه‌های افراد پس از خرید ماشین‌های لوکس خراشیدگی و خط و خش بر روی بدنه‌ی خودرو است که برای برطرف کردن این نگرانی بهترین کار پرداخت مبلغ بیشتری به بیمه برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه است.

عکس 3

پوشش خسارت‌های ناشی از رنگ‌ها و مواد شیمیایی

اگر خودروی شما به هر دلیل با رنگ‌ها یا مواد شیمیایی آسیب ببیند، این پوشش بیمه‌ای خسارت‌های ناشی از این حوادث را جبران می‌کند. این مورد شامل خسارت‌های ناشی از پاشیدن اسید یا سایر مواد شیمیایی نیز می‌شود.

پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات بازار

نوسانات بازار می‌تواند به ارزش خودرو تاثیر بگذارد. این پوشش بیمه‌ای خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو به دلیل نوسانات بازار را جبران می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که در این مواقع نیز از حمایت بیمه‌ای برخوردار هستید.

پوشش حذف استهلاک

با گذشت زمان و استفاده از خودرو، ارزش آن کاهش می‌یابد. این پوشش بیمه‌ای خسارت‌های ناشی از استهلاک خودرو را جبران می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از ارزش واقعی خودرو در زمان خسارت بهره‌مند شوید.

به این معنا که اگر خودروی شما در حادثه‌ای آسیب ببیند و شما این پوشش را نداشته باشید، بیمه تنها بخشی از هزینه‌ها را پس از کسر استهلاک قطعات پرداخت خواهد کرد. اما با داشتن این پوشش، کل مبلغ خسارت بدون کسر استهلاک توسط بیمه پرداخت می‌شود.

این پوشش برای خودروهایی قابل استفاده است که تخفیف عدم خسارت آن‌ها بیش از ۴۵ درصد باشد. با این حال، استهلاک باتری و لاستیک‌ها تحت این پوشش جبران نمی‌شود. همچنین، در صورت بروز افت قیمت خودرو به دلیل حادثه، با فعال‌سازی این پوشش می‌توانید خسارت ناشی از افت قیمت را دریافت کنید. اگر راننده مقصر یا شرکت بیمه‌گر از پرداخت این خسارت خودداری کند، شما می‌توانید از طریق قانونی برای دریافت این مبلغ اقدام کنید.

عکس 4

بیمه بدنه خودرو با ارائه پوشش‌های مختلف، به شما اطمینان می‌دهد که در برابر انواع خسارت‌ها و حوادث محافظت شده‌اید. با شناخت این پوشش‌های کمتر شناخته شده، می‌توانید از مزایای کامل بیمه بدنه بهره‌مند شوید و با آرامش بیشتری رانندگی کنید. انتخاب یک بیمه‌گر معتبر و بررسی دقیق شرایط و پوشش‌های بیمه‌ای، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای حفاظت از خودروی خود بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین