-

ایجاد شهرک صنعتی دارویی جنوب کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد: احداث شهرک صنعتی دارویی در راستای ظرفیت‌های منطقه‌ای ضرورت دارد.

به گزارش صمت از استان فارس، علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همراهی محسن علیزاده نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، کیومرث همتی فرماندار بیضا و مدیران کل و مدیران شهرستان از شهرک صنعتی دارویی در حال ساخت بیضا بازدید کردند. در این بازدید، مسائل و مشکلات زیرساختی این شهرک‌ بررسی و تصمیمات عملیاتی در تسریع زیرساخت‌ها و حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و دارویی اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه شهرک صنعتی دارویی بیضا از مصوبات هیات دولت است، گفت: زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در فاز نخست در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد شده که ۲۰۰ هکتار در دست توسعه و قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ هکتار را دارد.

حمیدرضا ایزدی افزود: در این شهرک صنعتی دارویی بیش از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی مستقر می‌شود که افزون‌بر ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

ایزدی اضافه کرد: رویکرد و اهداف ایجاد شهرک صنعتی دارویی، استقرار صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی و سایر صنایع مرتبط است.

ایزدی تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی دارویی با توجه با ظرفیت‌های منطقه‌ای از جمله دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و سایر مراکز علمی و صنایع دارویی و وابسته ضرورت احداث در این منطقه را دارد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در توسعه صادرات تولیدات دارویی و گیاهی اظهار کرد: از جمله مزیت‌های این شهرک نزدیکی به شیراز مرکز استان فارس، آزادراه شیراز، اصفهان، راه‌آهن و فرودگاه شیراز و سایر استان‌های همجوار است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*