درآمدی بر واقعیتهای کسبوکار؛ از ایده تا بازار
روز یکشنبه ۱۸ آبانماه، دانشگاه اراک میزبان همایش تخصصی IMITALKS با محوریت «درآمدی بر واقعیتهای کسبوکار؛ از ایده تا بازار» بود. این رویداد با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقهمندان به حوزه کارآفرینی و سیاستگذاری برگزار شد.
در بخشی از این همایش، دکتر ایمان اخباراتی ، مدرس و متخصص مدیریت استراتژیک، به سخنرانی با موضوع «تابآوری آگاهانه در مسیر کارآفرینی» پرداخت. وی تابآوری را یکی از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان دانست و تأکید کرد:
«قبل از آنکه خلاق باشید، باید تابآور باشید. تابآوری آگاهانه، زیربنای خلق فرصتهای طلایی در شرایط غیرایدهآل است.»
دکتر اخباراتی در ادامه با اشاره به نقش شور، شوق و عشق در موفقیتهای اقتصادی گفت:
«شور و عشق در کسبوکار فقط یک حس خوب نیست، بلکه یک استراتژی رقابتی است که میتواند سازمانها و افراد را به اوج برساند.»
وی در سخنان خود با معرفی سه وضعیت «حال خوب، حال معمولی و حال بد» در فضای کسبوکار، بر اهمیت «خارج شدن از تعادل و عاشقانه کار کردن» به عنوان تکنیک اصلی رشد تأکید کرد و از هادی چوپان بهعنوان نمونهای از سبک زندگی متعهدانه و عاشقانه نسبت به کار یاد کرد.
این سخنرانی با استقبال گسترده حاضران همراه بود و با طرح رویکردهای استراتژیک عشق، تابآوری و انگیزش در مسیر رشد کسبوکارها، مورد توجه فعالان اقتصادی و دانشگاهیان قرار گرفت.