-

از نسل جدید کیا سورنتو در ایران رونمایی شد

شرکت کوشا خودرو با رونمایی رسمی از نسل چهارم کیا سورنتو (2024)، فصل جدیدی در بازار خودروهای وارداتی ایران گشوده است.

از نسل جدید کیا سورنتو در ایران رونمایی شد

به گزارش صمت با بازگشت کیا سورنتو این غول کره ای ، کوشا خودرو این شاسی‌بلند هفت‌نفره که ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری‌های روز و چالش‌های واردات خودروهای لوکس را نمایندگی می‌کند ، توسط این شرکت عرضه خواهد شد.

موتور، پلتفرم و آپشن‌های پیشرفته  

علاوه بر ظاهر بسیار زیبا ، این نسخه وارداتی به ایران مجهز به موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی اسمارت استریم(SmartStream) با قدرت ۱۷۷ تا ۱۹۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۲ تا ۲۴۵ نیوتن‌متر می باشد ، همچنین این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (AT) جفت‌ شده و تنها در نسخه تک‌دیفرانسیل (FWD)عرضه می‌شود همچنین در مورد سوخت ،مصرف سوخت نسل جدید کیا سورنتو ،ترکیبی ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتراعلام شده است .  

سورنتو بر پایه پلتفرم مدرن N3 هیوندای کیا توسعه یافته و از سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب مولتی‌لینک بهره می‌برد. این ترکیب، سواری نرم و پایداری مطلوب در جاده‌های ناهموار را تضمین می‌کند .  

ابعاد و ظرفیت

این خودرو‌ با طول ۴۸۱۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌مترو فاصله محور ۲۷۸۰ میلی‌متر، فضای داخلی برای ۷ سرنشین با دسترسی به تهویه مستقل در ردیف سوم طراحی شده است. حجم باک ۶۷ لیتر، پیمایش حدود ۱۰۰۰ کیلومتری را ممکن می‌سازد .  

سورنتو ۲۰۲۴ در شرایطی وارد ایران می‌شود که بازار خودروهای ۷ نفره خانوادگی با کمبود محصولات باکیفیت مواجه می باشد و این خودرو می‌تواند رقیبی برای هیوندای پالیسید (در صورت ورود آتی) و پژو ۵۰۰۸ باشد، اما قیمت بالای آن، رقابت با محصولات داخلی را دشوار می‌کند.  

بازگشت خودروهای با کلاس جهانی

رونمایی از کیا سورنتو توسط کوشا خودرو، احیاگر امید برای بازگشت خودروهای جهانی به ایران است. با این حال، موفقیت آن منوط به حل سه گره اصلی است: ارتقای خدمات پس از فروشبرای جلب اعتماد خریداران تنوع بخشیدن به پیشرانه‌ها (افزودن نسخه‌های دو دیفرانسیل یا هیبرید) خواهد بود

به نظر می‌رسد سورنتو نه فقط یک خودرو، که آزمونی برای آینده واردات رسمی در ایران است. عملکرد کوشا خودرو در این آزمون، تعیین‌کننده مسیر بازار خودروهای وارداتی در سال‌های پیش‌رو خواهدبود.

این خودرو با امکاناتی در سطح برندهای لوکس اروپایی، فرصتی استثنایی برای بازار ایران محسوب می‌شود، اما قیمت بالا و محدودیت‌های توزیع، آن را به کالایی خاص تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین