-

خبر فوری ؛ رتبه بندی معمان به طور کامل از اول مهر | از افزایش حقوق چه خبر؟

با گذشت بیش از چهار سال از اجرای نظام رتبه‌ بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش از بازنگری و اصلاح آیین‌نامه این طرح خبر داد.

خبر فوری ؛ رتبه بندی معمان به طور کامل از اول مهر | از افزایش حقوق چه خبر؟

خبرهای خوش رتبه بندی معلمان امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ عنوان مطلبی است که در ادامه شرح خواهیم داد و از تصویب آیین‌ نامه رتبه‌بندی معلمان (مهر ۱۴۰۴) تا تغییرات جدید حقوق فرهنگیان را بررسی خواهیم کرد، ضمن اینکه یادآور می شویم تاثیر رتبه بندی معلمان در درآمد آنها به صورت رتبه های یک تا پنج خود را نشان می دهد.

سطح افزایش درآمد در قانون رتبه بندی فرهنگیان به این شرح می باشد:

رتبه نخست: شامل چهل و پنج درصد افزایش درآمد ( مبلغ تمام شده هشت میلیون و صدو بیست هزار تومان )

رتبه دو: شامل پنجاه و پنج درصد افزایش درآمد است( هشت میلیون و ششصد و هشتاد هزار تومان )

رتبه سه : شامل شصت و پنج درصد افزایش حقوق( نه میلیون و دویست و چهل هزار تومان)

رتبه چهار: شامل هفتاد و پنج درصد افزایش حقوق ( نه میلیون و هشتصد هزار تومان)

خبرهای خوش رتبه بندی معلمان امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

علی باقرزاده، مدیرکل مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که پیش‌نویس آیین‌نامه جدید آماده شده و برای بررسی به دولت ارسال شده است.

باقرزاده با اشاره به تغییرات مهم در ساختار ارزیابی عملکرد معلمان گفت: در نسخه جدید، نظام ارزیابی ۳۶۰ درجه به‌کار گرفته خواهد شد. به این معنا که علاوه بر مدیران مدارس، دانش‌آموزان، اولیا، همکاران، و سرگروه‌های آموزشی نیز در فرآیند ارزیابی مشارکت خواهند داشت.

او همچنین تأکید کرد: معلمان نیز می‌توانند نقش فعالی در ثبت و دفاع از عملکرد خود داشته باشند. تمامی مدارک، فعالیت‌های علمی، و تقدیرنامه‌های آن‌ها از طریق مراجع رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد اعتبارسنجی قرار خواهد گرفت

از دیگر تغییرات مهم، اجرای نسخه جدید رتبه‌بندی از مهرماه ۱۴۰۴ است که در گام نخست، معلمان مقطع ابتدایی و آموزگاران شاغل در مناطق روستایی و عشایری را شامل خواهد شد.

باقرزاده تصریح کرد که رتبه‌های فعلی معلمان حفظ می‌شود و تنها در ارزیابی‌های سالانه احتمال تغییر رتبه وجود دارد. به‌گفته او، برای اجرای مؤثر این طرح، یک سامانه هوشمند ویژه ارزیابی نیز طراحی شده است.

در پایان، وی از انتشار دفترچه آزمون استخدامی فرهنگیان در دو هفته آینده خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

این بازنگری می‌تواند تحول بزرگی در ساختار شغلی معلمان ایجاد کند؛ موضوعی که سال‌ها مورد مطالبه جامعه فرهنگیان کشور بوده است.

تصویب آیین‌ نامه رتبه‌بندی معلمان (مهر ۱۴۰۴)

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین، یک سند تربیتی است و نقشی که برای معلم می‌بیند، مربی است و نقش وی را در حوزه تربیت پررنگ می‌کند گفت: ترمیم سند مصوب شده که یکی از برنامه‌های الگوی مدرسه تراز است، اکنون در ۱۰ درصد مدارس دولتی در حال اجرا است و سال آینده در ۵۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد.

علیرضا کاظمی به مناسبت هفته معلم با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری ایران این است که نرخ باسوادی از زیر ۴۰ درصد به ۹۹ درصد رسیده است گفت: هم اکنون نظام تعلیم و تربیت حتی برای یک دانش‌آموز هم یک معلم می‌فرستد و در حال حاضر بیش از ۵ هزار مدرسه با پنج دانش‌آموز و بیش از هزار مدرسه با یک دانش‌آموز در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش در تمام نقاط مورد نیاز، در دوره ابتدایی مدرسه داریم افزود: این موضوع نشان می‌دهد حتی تربیت یک نفر هم برای نظام تعلیم و تربیت مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که نظام ما دیده این بوده که جامعه معلمان همیشه در گفتمان اول بوده اما در عمل اینگونه نبوده است ادامه داد: بزرگترین اتفاقی که در این دوره و در دولت چهاردهم افتاده، این است که رییس جمهور برای اولین بار آموزش و پرورش را در اولویت اول قرار داده و تاکنون بیش از ۲۷ جلسه به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ است.

کاظمی با بیان اینکه دو مساله توسعه عدالت و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و ایجاد فضاها و تجهیزات استاندارد برای کار یک معلم در دستور کار قرار داده‌ شده است گفت: خیلی کارهای بزرگی در این سال‌ها شده اما باز هم با استانداردها فاصله داریم. بخش دیگری که هدف اصلی رییس جمهور و گفتمان اصلی دولت است، ارتقای کیفیت مدارس و فضا و تجهیزات و زیرساخت ارتقای کیفیت است.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر سند تحول بنیادین و محور و عصاره فعالیت‌ها کیفیت است افزود: تمام همّ و غم را صرف این موضوع کرده و چارچوب اجرایی برای عدالت‌ طراحی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام نظام‌ مسائل فضای آموزشی را شهر به شهر و نقطه به نقطه درآورده و ظرفیت تمام دستگاه‌ها، خیرین و گروه‌های جهادی را به کار برده‌ایم ادامه داد: نوع کار در این دولت اتکا به دولت نیست؛ بیش از ۵ هزار تیم تشکیل داده و برای هر نقطه، تیم گذاشته شده که ظرفیت‌ها را شناسایی، مردم را بسیج و الان بخشی از پروژه‌ها را نیز افتتاح می‌کنیم.

کاظمی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته ۱۱ همت تعهد کرده بودند که بعد از ورود دکتر پزشکیان به موضوع آموزش و پرورش ۱۸ همت کمک کردند که در تاریخ کشور بی‌نظیر است گفت: در تمام مدارسی که تاسیس می‌کنیم، تمام تجهیزات استاندارد را ایجاد می‌کنیم که نمونه آن در کلات با کمک مردم و با فضای متفاوت چیدمان، کلاس ساخته شد که شاید در تهران هم چنین مدرسه‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی، کیفیت آموزش است که در دو بخش دنبال می‌کنیم، افزود: اگر قرار باشد سطح کیفی مدارس ایجاد شود، دو موضوع کلاس، معلم و مدیر مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای موضوع اول ۴ برنامه شامل آموزش معلمان، تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری و تحول در چیدمان کلاس را در دستور داریم به بخش بعدی یعنی مدیر اشاره کرد و ادامه داد: وقتی نگاه مدیریت تغییر کند، قدرت برنامه‌ریزی و تحول در برنامه‌های پرورشی ایجاد و فضای کالبدی مدرسه را تغییر می‌دهد و می‌تواند از ظرفیت‌های پیرامونی حداکثر استفاده را برده و منجر به ارتقای کیفیت می‌شود. وقتی اجتماعات یادگیری در بین معلمان و گروه‌های پایه ایجاد شد می‌توانند خودتوان شده و خود را تقویت کنند.

کاظمی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار معلم آموزش ابتدایی در اجتماعات یادگیری فعال شده‌اند که این طرح امسال در شهر قدس اجرا و از سال آینده در کل کشور اجرا می‌شود افزود: تاکنون بیش از ۴۵ هزار معلم در جشنواره تولید محتوای تدریس باکیفیت شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عدالت‌ ابعاد مختلفی دارد که باید به آن پرداخته شود، افزود: قرارگاه عدالت‌ آموزشی ایجاد کرده‌ایم که بهترین معلمان در مدرسه ماندگار البرز در ۶ استودیو به صورت آنلاین، روش‌های تدریس را برای کشور ارائه می‌دهند و ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی را تحت پوشش دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارهای زیادی انجام شده و در دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم که هیچ کودک بازمانده از تحصیلی وجود نداشته باشد زیرا از دغدغه‌های رئیس جمهور است ادامه داد: همین ۲ برنامه عدالت و کیفیت، برگرفته از سند تحول بنیادین است. روح حاکم بر سند، عدالت و کیفیت است.

کاظمی با بیان اینکه در دولت قبل، نقشه راه اجرایی سند تحول توسط وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که اجرای آن را روی میز گذاشته‌ایم و ستاد هماهنگی اجرای سند تحول ایجاد کردیم گفت: نقشه راه، ۱۴۷ پروژه در چند خوشه دارد که برای هر کدام، برنامه عملیاتی، شاخص و سامانه تعریف و اولویت‌بندی کردیم.

وی با بیان اینکه چند برنامه پیشران را از داخل سند بیرون آورده‌ایم که می‌تواند به حرکت نظام تعلیم و تربیت شتاب دهد که یکی از این برنامه‌ها تحول در برنامه درسی است که یکی از چالش‌ها است و با برنامه درسی حافظه‌محور مواجه هستیم افزود: برنامه درسی را تبدیل به یک برنامه درسی یکپارچه با محوریت و کنشگری دانش‌آموز می‌کنیم. کتاب، بخش مهمی از برنامه درسی است اما تمام برنامه نیست. فعالیتی که خارج از کلاس صورت می‌گیرد باید جزو برنامه باشد و باید فرصت تمرین به بچه‌ها داده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گام‌های اجرایی طراحی شده و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز خوب حرکت کرده‌ است ادامه داد: فرایند از پایه اول ابتدایی شروع شده و کتاب‌ها بازبینی شده‌اند.

کاظمی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، یک سند تربیتی است و نقشی که برای معلم می‌بیند، مربی است و نقش معلم در حوزه تربیت را پررنگ می‌کند گفت: ترمیم سند مصوب شده و یکی از برنامه‌ها الگوی مدرسه تراز است و اکنون در ۱۰ درصد مدارس دولتی در حال اجراست و سال آینده در ۵۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش فضای مجازی، رسانه و هوش مصنوعی در ترمیم سند کار شده است افزود: سند ملی هوش مصنوعی را طراحی و تدوین کرده‌ایم و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه داریم که ۱۰۰ هزار معلم و ۲ میلیون دانش‌آموز را در تابستان آموزش دهیم‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم و زیربنایی نظام تعلیم و تربیت، کفایت منابع انسانی به لحاظ کمی و کیفی و کفایت منابع مالی است ادامه داد: یکی از نکات مهم در کفایت منابع انسانی، دانشگاه فرهنگیان است که اساسی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت است. دانشگاه فرهنگیان همان تربیت معلم قدیم است و زیرساخت‌های وسیع دارد. دانشگاه فرهنگیان، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است که بیش از ۹۰ پردیس در سراسر کشور و ۱۱۰ هزار دانشجو و ۱۶۶۰ هیات علمی در حال تدریس هستند که همه سابقه معلمی و کار تربیتی و فرهنگی دارند.

کاظمی با بیان اینکه اتفاقات خیلی خوبی طی این سال‌ها در دانشگاه فرهنگیان افتاده است، گفت: امسال ۳۲ هزار ظرفیت برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گرفتیم و این مسیر را توسعه می‌دهیم.

آمار خروج نیروها بواسطه بازنشستگی، از آموزش و پرورش زیاد است

اصلا نگران کمبود نیرو نیستیم

وی با بیان اینکه آمار بازنشستگان و خروجی نیرو در آموزش و پرورش زیاد است گفت: تنها مسیر برای جذب را دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانیم انتخاب کنیم و اقدام به جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ می‌کنیم که آن هم از مسیر دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد و پذیرفته‌شدگان ۲ ترم در این دانشگاه آموزش می‌بینند افزود: ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور را محور اصلی تقویت این دانشگاه می دانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلا نگران کمبود نیرو نیستیم ادامه داد: همانطور که در آغاز سال تحصیلی گذشته، یکی از بهترین مهرها را داشتیم، امسال هم نگرانی نداریم.

کاظمی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های زیربنایی، کفایت در منابع مالی بود که در سایه توجه رئیس دولت ارتقاء پیدا کرد گفت: سال گذشته یکی از بهترین سال‌های مالی را داشتیم و حقوق معلمان برای اولین بار در ۲۲ اسفند واریز شد.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خیلی خوب و ارزشمندی که در دولت شهید رئیسی افتاد، رتبه‌بندی معلمان بود و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز خیلی تلاش کرد افزود: رتبه‌بندی اجرا شده بود اما اشکالاتی در اجرا داشت که تمام هم و غم خود را گذاشتیم، به اعتراضات رسیدگی و آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را برای شروع از مهر ۱۴۰۴ آماده و مصوب کردیم که به دولت ارائه می‌دهیم. بخشی از چالش‌ها در این آیین‌نامه باید حل شود که اصلاح آیین‌نامه قبلی است و مسیر ارتقاء را مشخص کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتقال علم و دانش و تقویت نخبگانی را انجام می‌دهیم که در المپیاد جهانی رتبه ۳ را کسب کردیم، ادامه داد: در المپیک دانش‌آموزی نیز امسال در بسیاری از رشته‌ها قهرمان جهان شدیم و در مجموع رتبه پنجم جهان را کسب کردیم.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه تقویت هویت دینی و ملی، یکی از وظایف ما انتقال باورهای دینی و ملی و آداب و سنن است که محوری‌ترین برنامه در این زمینه، توسعه اقامه نماز و فرهنگ قرآن است اظهار کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های این حوزه این است که امسال بزرگترین محفل انس با قرآن جهان در ماه مبارک رمضان را اجرا کردیم و ۲ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور داریم.

اگر برای شما هم اصلاح احکام رتبه‌بندی معلمان حائز اهمیت است دعوت می کنیم ویدئوی بارگزاری شده در این خبر را مشاهده کنید.

تغییرات جدید حقوق فرهنگیان

نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله اول همسان سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان با اختصاص ۷۵۰ هزار میلیارد ریال از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده اجرایی خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان که در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار شد به بودجه همسان سازی حقوق و حمایت از معلمان اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی، مرحله اول همسان سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: مراحل بعدی این طرح با تخصیص بودجه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پیگیری می‌شود.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: طرح اعطای «فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی» به فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می‌رود امسال به تصویب نهایی برسد.

وی با ادای احترام به جامعه معلمان ایران، بر نقش بی‌بدیل معلمان به عنوان محور اصلی تحولات آموزشی به جایگاه رفیع معلمی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه جدی‌تر به ارتقای شأن و معیشت معلمان شد.

وی با اشاره به چالش های پیش روی معلمان و ضرورت تحول در نظام آموزشی، بر نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده و توسعه پایدار کشور تأکید کرد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علیرغم خدمات گسترده انجام شده در جمهوری اسلامی، معلمان هنوز در بودجه‌ها و قوانین به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند و نیاز به اصلاحات ساختاری فوری احساس می‌شود.

از دیجی کالا با خیال راحت لوازم خانگی بخر

آموزش‌ و پرورش گرانترین کالای راهبردی کشور

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، آموزش وپرورش را «گران قیمت‌ترین کالای تولیدی» خواند و اظهار کرد: آموزش و پرورش حتی از پروژه‌های هسته‌ای و سلول های بنیادی نیز ارزشمندتر است.

حاجی بابایی تأکید کرد: مدرسه بدیل ندارد و اگر به دنبال جامعه پویا، سپاه و ارتش قدرتمند و نمایندگان کارآمد هستیم، تنها راه تحقق این اهداف، تقویت آموزش وپرورش است.

انتقاد از بی‌توجهی به معلمان و پاسخ مسئولان

حاج بابایی در پاسخ به انتقادات مبنی بر اولویت‌دادن صرف به معلمان، گفت: احترام به معلم نه برای خود او، بلکه برای نجات ۱۶ میلیون دانش‌آموز و خانواده‌هایشان است.

وی خاطرنشان کرد: معلم راضی، دانش‌آموزی متعهد و انقلابی تربیت می‌کند.

نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: حل مشکلاتی مانند اعتیاد و ناهنجاریهای اجتماعی تنها با سرمایه‌گذاری در آموزش‌ و پرورش ممکن است.

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و تمرکز دولت بر آموزش

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، دولت موظف شد تمرکز خود را بر سه حوزه «آموزش، بهداشت و امنیت» قرار دهد و سایر بخش ها مانند خودروسازی را به مردم واگذار کند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: این تصمیم با استناد به قانون اساسی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر آدم‌سازی به‌جای ماشین‌سازی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به پیشرفت های اخیر در صدور احکام فروردین و اردیبهشت ماه، وعده داد با همراهی مجلس و دولت، «عدالت آموزشی» و بهبود معیشت معلمان در اولویت قرار گیرد.

حاجی بابایی خطاب به فرهنگیان تأکید کرد: این پایان راه نیست؛ آغاز مسئولیتی بزرگ برای جبران عقب‌ماندگی هاست.

اقتصاد بادکنکی و تورم شکننده با عزم معلمان و خدمت صادقانه شکسته می‌شود

وی بر نقش محوری فرهنگیان و معلمان در عبور کشور از چالش‌های اقتصادی و معیشتی تأکید کرد و خطاب به فرهنگیان سراسر کشور اعلام کرد: بالاترین خدمت به مردم، آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: باور داشته باشید که ما تلاش می‌کنیم تا از این معبرها عبور کنیم؛ از تورم شکننده، مشکلات معیشتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی که با زور و تزویر به مردم تحمیل شده است.

حاجی بابایی بیان کرد: اقتصاد ایران با شرافت، عقلانیت و قدرت، تحت هدایت رهبری، از این بحران‌ها عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های معیشتی بازنشستگان و فرهنگیان، افزود: از اینکه یک بازنشسته یا خدمتگزار نتواند زندگی خود را اداره کند، شرمساریم.

حاجی بابایی گفت: اگرچه افزایش حقوق پنج میلیونی فشار سنگینی به دولت وارد کرد، اما برای اثبات حمایت نظام از معلمان، این اقدام ضروری بود.

وی با هشدار به سوءاستفاده‌گران در نظام جمهوری اسلامی، گفت: ناجوانمردانه‌ترین عمل، استفاده از فرصت‌های ملی برای منافع شخصی است و هرکس به مردم خیانت کند، خداوند آبرویش را خواهد برد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تجلیل از جایگاه معلمان، اظهار کرد: تا روزی که آموزش و پرورش در قله قرار نگیرد، پیگیر مطالبات خواهیم بود و سکوت ما به معنای رضایت نیست، بلکه حرکتی هوشمندانه برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان و حفظ عزت نظام است و ما ایران، مردم و فرهنگیان را دوست داریم و بر این عشق افتخار می‌کنیم.

وی با تاکید به اینکه معلم، محور توسعه کشور است، تاکید کرد: معلمان تنها مسیر هدایت جامعه و تحقق آرمان های انقلاب هستند و اگر می‌خواهیم ایران پرافتخاری داشته باشیم، بامعلم را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم زیرا معلم حتی از کتاب و کلاس درس مهمتر است.

حاجی بابایی با اشاره به نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان فرصت ها و کاستی ها گفت: از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۳۹۱ و تخصیص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن به عنوان گامی تاریخی یاد کرد و افزود: به اجرای ناقص این طرح در کشور ایراد وارد است زیرا در اجرا، برخی معلمان را مجبور به ارائه مدارک غیرضروری مانند گواهی نیازمندی از کمیته امداد می‌کنند و این نظام باید با رحمت و منطق پیش برود.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از معلمان بازنشسته و شاغل به ۲.۵ میلیون معلم شاغل و بازنشسته کشور اشاره و از فداکاری های آنان در طول ۳۰ سال گذشته قدردانی کرد.

حاج‌بابایی در ادامه صحبت‌های خود به سند تحول بنیادین و انتظارات آینده اشاره کرد و یادآور شد: سند تحول آموزش وپرورش که توسط رهبر معظم انقلاب تأیید شده است، خواستار اجرای کامل ۱۴۱ راهکار این سند است و هدف نهایی این است که دانش‌آموزان با الگوگیری از معلمان، بیش ازپیش به شغل معلمی علاقه‌مند شوند.

وی همچنین از زحمات خدمتگذاران مدارس تقدیر و اظهار کرد: برای نخستین بار، از نقش خدمتگذاران مدارس به عنوان «معلمان پنهان» یاد شد و اقدام مجلس در بهبود وضعیت آنان مورد تشکر قرار گرفت.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان آغاز راه است، نه پایان آن، اعلام کرد: تا زمانی که مسئولیت دارد، برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای جایگاه معلمان تلاش خواهد کرد و انتظار می‌رود احکام مرتبط با این نظام تا پایان اردیبهشت ماه صادر شود.

آیین تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان حضور استاندار،دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش در سالن اجلاس همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.معلمان حاضر در فرآیند انتخاب معلمان نمونه در سطوح منطقه‌ای و استانی شرکت کرده و برخی به مرحله کشوری راه یافته‌ بودند.

منبع: اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین