عهد١۴٠٧ کرمان موتور با قطعه سازان منجر به تولید ٣٠٠ هزار دستگاه خودرو در سال با بومی سازی ٨٠ درصد خواهد بود
مهندس فیروزی در نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین در مرکز همایش های صداسیما از برنامه ویژه کرمان موتور با قطعه سازان خبر داد و تشریح کرد :
کرمان موتور در ۳۰ سال گذشته به عنوان یه مونتاژ کار شناخته می شد ، از تاسیس این مجموعه در سال ۱۳۷۱ تا تقریبا دو الی سه سال پیش در صنعت کشور کرمان موتور را به عنوان یک مونتاژ کار می شناختن، البته بنده با عمل مونتاژ خیلی مشکلی ندارم با این وجود طی در چند سال گذشته نسبت به بار منفی کلمه مونتاژ در بین مردم و مصرف کنندگان داخل کشور بار مثبتی نداشته، خوشبختانه در کرمان موتور نه به خاطر این بار منفی بلکه به خاطر تجربیاتی که طی چند سال گذشته در عملیات مونتاژ ،تغییرات و تحولات سیاسی دچار مشکل می شد و در طبع آن کار و اشتغال مورد تهدید قرار می گرفت در همین راستا کرمان موتور این سیاست رو کنار گذاشته و به سمت طراحی و ساخت خودرو قدم برداشته است.
فیروزی افزود :امروزه با توجه به مشکلات ،کرمان موتور در نظر دارد با قطعه سازان عزیز که در شرایط فعلی با اکثر این قشر در حال همکاری با کرمان موتور هستند یک برنامه یا یک عهدی با عنوان« عهد ۱۴۰۷ کرمان موتور» با این عزیزان جلو برده تا در سال ۱۴۰۷ ما ثابت کنیم که خودروسازی در کشور ما با انتظارات افکار عمومی قابل جمع است .
اگر تا امروز افکار عمومی دیدگاه خوبی به خودروسازی در کشور نداشته با عهد کرمان موتور با قطعه سازان این تفکر تسریح و تا سال ۱۴۰۷ این تفکر و این ذهنیت و این برداشت از صنعت به واسطه این عهد برطرف شود .
این برنامه در نظر دارد با وجود تحریم ،چالش های ارزی ،منازعات منطقهای و نقش فضاینده و تنشی که بین چین و آمریکا پیش بینی می شود ، شاهد رشد صنعت خودرو سازی در کشور باشیم .
فیروزی افزود : باید در نظر داشت صنعت خودرو سازی در کشور با پیش فرض های عدیده ای روبه رو هست از بحث چالشهای ارزی گرفته تا سیاسی بودن صنعت خودرو ، با این حال در تلاشیم با کمک قطعه سازان بر این مشکلات غلبه کرده و رضایت مصرف کنندگان را بیش از پیش جلب کنیم .
ایشان در خصوص تیراژ افزود :کرمان موتور در سال ۴۰۲ ۷۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و از این تعداد ۵۰ درصد خودروهایی بودند که داخلی سازی شده و ۵۰ درصد خودروهای سیدی کی یا مونتاژی بودند ،با وجود مشکلات و اختلالاتی که داشتیم انشالله به ۹۰ هزار دستگاه تولید خواهیم رسید و در همین راستا رشد تولید ۱۱۰ درصدی را در ١۴٠٢تجربه کردیم که درآمدهای عملیاتی ما ١/٣ دهم میلیارد دلار بوده است و خوشبختانه نسبت به عملکرد خوب مجموعه امروز کرمان موتور برای تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو نیازی به سرمایه گذاری ندارد یعنی همه سرمایهگذاری از بحث مدل گرفته تا رنگ مونتاژ و ...در دستور کار بوده و مهندسی شده است.
خوشبختانه در چشم انداز ١۴٠٧ با کمک قطعه سازان به ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید .
ایشان در خصوص این برنامه افزود :در این برنامه ۳۰۰ میلیون دلار درحوزه تهیه و توسعه سرمایه گذاری خواهیم کرد و نتیجه این ۳۰۰ میلیون دلار ،خلق ۱۲ مدل جدید تا سال۱۴۰۷ خواهد بود ،۸ مدل از این ۱۲ مدل خودرو هیبریدی و برقی خواهد بود و ۴ مدل بنزینی و ۸۰ درصد از سبد محصولات ما محصولات برند بومی خواهد بود ، این در حالی هست که امروز ٢٠ درصد تولیدات بومی بوده ولی تا ١۴٠٧ ، ۸۰ درصد محصولات کرمان موتور بومی و تولید داخل این مجموعه خواهد بود .
کرمان موتور در ۳۰ سال گذشته به عنوان یه مونتاژ کار شناخته می شد ، از تاسیس این مجموعه در سال ۱۳۷۱ تا تقریبا دو الی سه سال پیش در صنعت کشور کرمان موتور را به عنوان یک مونتاژ کار می شناختن، البته بنده با عمل مونتاژ خیلی مشکلی ندارم با این وجود طی در چند سال گذشته نسبت به بار منفی کلمه مونتاژ در بین مردم و مصرف کنندگان داخل کشور بار مثبتی نداشته، خوشبختانه در کرمان موتور نه به خاطر این بار منفی بلکه به خاطر تجربیاتی که طی چند سال گذشته در عملیات مونتاژ ،تغییرات و تحولات سیاسی دچار مشکل می شد و در طبع آن کار و اشتغال مورد تهدید قرار می گرفت در همین راستا کرمان موتور این سیاست رو کنار گذاشته و به سمت طراحی و ساخت خودرو قدم برداشته است.
فیروزی افزود :امروزه با توجه به مشکلات ،کرمان موتور در نظر دارد با قطعه سازان عزیز که در شرایط فعلی با اکثر این قشر در حال همکاری با کرمان موتور هستند یک برنامه یا یک عهدی با عنوان« عهد ۱۴۰۷ کرمان موتور» با این عزیزان جلو برده تا در سال ۱۴۰۷ ما ثابت کنیم که خودروسازی در کشور ما با انتظارات افکار عمومی قابل جمع است .
اگر تا امروز افکار عمومی دیدگاه خوبی به خودروسازی در کشور نداشته با عهد کرمان موتور با قطعه سازان این تفکر تسریح و تا سال ۱۴۰۷ این تفکر و این ذهنیت و این برداشت از صنعت به واسطه این عهد برطرف شود .
این برنامه در نظر دارد با وجود تحریم ،چالش های ارزی ،منازعات منطقهای و نقش فضاینده و تنشی که بین چین و آمریکا پیش بینی می شود ، شاهد رشد صنعت خودرو سازی در کشور باشیم .
فیروزی افزود : باید در نظر داشت صنعت خودرو سازی در کشور با پیش فرض های عدیده ای روبه رو هست از بحث چالشهای ارزی گرفته تا سیاسی بودن صنعت خودرو ، با این حال در تلاشیم با کمک قطعه سازان بر این مشکلات غلبه کرده و رضایت مصرف کنندگان را بیش از پیش جلب کنیم .
ایشان در خصوص تیراژ افزود :کرمان موتور در سال ۴۰۲ ۷۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و از این تعداد ۵۰ درصد خودروهایی بودند که داخلی سازی شده و ۵۰ درصد خودروهای سیدی کی یا مونتاژی بودند ،با وجود مشکلات و اختلالاتی که داشتیم انشالله به ۹۰ هزار دستگاه تولید خواهیم رسید و در همین راستا رشد تولید ۱۱۰ درصدی را در ١۴٠٢تجربه کردیم که درآمدهای عملیاتی ما ١/٣ دهم میلیارد دلار بوده است و خوشبختانه نسبت به عملکرد خوب مجموعه امروز کرمان موتور برای تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو نیازی به سرمایه گذاری ندارد یعنی همه سرمایهگذاری از بحث مدل گرفته تا رنگ مونتاژ و ...در دستور کار بوده و مهندسی شده است.
خوشبختانه در چشم انداز ١۴٠٧ با کمک قطعه سازان به ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید .
ایشان در خصوص این برنامه افزود :در این برنامه ۳۰۰ میلیون دلار درحوزه تهیه و توسعه سرمایه گذاری خواهیم کرد و نتیجه این ۳۰۰ میلیون دلار ،خلق ۱۲ مدل جدید تا سال۱۴۰۷ خواهد بود ،۸ مدل از این ۱۲ مدل خودرو هیبریدی و برقی خواهد بود و ۴ مدل بنزینی و ۸۰ درصد از سبد محصولات ما محصولات برند بومی خواهد بود ، این در حالی هست که امروز ٢٠ درصد تولیدات بومی بوده ولی تا ١۴٠٧ ، ۸۰ درصد محصولات کرمان موتور بومی و تولید داخل این مجموعه خواهد بود .