-

بهبود حقوق کارکنان با تصویب پیشنهاد ردیف فوق‌العاده امنیت غذایی در مجلس

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی پیش‌بینی کرد؛ پیشنهاد ردیف فوق‌العاده امنیت غذایی برای بهبود حقوق کارکنان با رای بالای نمایندگان در صحن مجلس به زودی تصویب شود.

بهبود حقوق کارکنان با تصویب پیشنهاد ردیف فوق‌العاده امنیت غذایی در مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مناطق هفتگانه امور اداری وزارتخانه افزود: در راستای ترمیم حقوق مجموعه کارکنان وزارت جهادکشاورزی، پیگیر پیشنهاد ردیف فوق‌العاده امنیت غذایی هستیم که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و با رای بالا تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای فوق‌العاده امنیت غذایی از 10 هزار تا 20 هزار امتیاز تعیین کرده‌ایم که با تصویب آن برآورد می‌کنیم حکم مجموعه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی حدود 4.8 میلیون تا حدود 9 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای آن که تصویب این پیشنهاد با رای نمایندگان مجلس برای دولت بار مالی نداشته باشد، ما تعهد کرده‌ایم در سال نخست منابع مورد نیاز برای افزایش حقوق کارکنان از محل فروش اموال مازاد وزارت جهادکشاورزی تامین و در سال‌های بعد این افزایش حقوق براساس فرآیندهای موجود وارد احکام کارگزینی شود.

وی در همین حال از روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها خواست پیگیر رفاهیات کارکنان خود باشند و در این راستا از دستگاه‌های ذی‌ربط مطالبه‌گری کنند.

علایی‌مقدم با بیان این که در شرایط اقتصادی کنونی، حقوق کارکنان نیاز به ترمیم و بهبود دارد، اظهار داشت: در قانون مدیریت خدمات کشوری آثار تورمی در حقوق کارکنان دیده نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی بر اصلاح و به‌روز کردن قانون خدمات کشوری متناسب با شرایط فعلی تاکید و تصریح کرد: این قانون کهنه و ناکارآمد است و جامعه کارمندی را در زمان و مکان متوقف کرده و از این رو باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست در راستای اصلاح این قانون در قالب ارسال لایحه به مجلس اقدام کند.

علایی‌مقدم درباره مسکن کارکنان وزارت جهادکشاورزی نیز گفت: سیاست ما زمین‌دار کردن کارکنان وزارتخانه است، زیرا نسبت به مسکن‌سازی، سهل‌الوصول‌تر است و ریسک کمتری دارد.

وی افزود: با توجه به حقوق پایین کارکنان و افزایش قیمت‌ها، ساختمان‌سازی را جایز نمی‌دانیم و اولویت بر واگذاری زمین است.

معاون توسعه مدیریت و منابع، شناسنامه‌دار کردن بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی را از دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد و اذعان داشت: ما در حال حاضر هیچ شناسنامه‌ای از بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی نداریم و از این رو صدور کارت بازنشستگی برای این افراد ضروری است و در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی ادامه داد: صدور کارت شناسایی به احراز هویت، بالا بردن روحیه و بررسی شرایط بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین