-

قیمت طلا امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۳

قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به سطح ۲۶۵۷ دلار رسید تا با رشد ۱۴.۵۶ دلاری در یک هفته سرمایه‌گذاران را امیدوار کند که همچنان مسیر سوددهی را در پیش رو خواهد داشت .

قیمت طلا امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۳

پس از انکه داده‌های تورم امریکا چشم انداز کاهش نرخ بهره را تقویت کرد، دلار با عقبگرد مواجه شد و در نتیجه طلا با اقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران همراه گردید . به این ترتیب بود که تنش‌های رخ داده در خاورمیانه نیز به کمک قیمت طلا آمد تا این فلز گرانبها به عنوانئ سرمایه‌ای امن بیش از پیش مطرح شود.

 با این حال آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که تنها تعداد کمی از کارشناسان صنعت انتظار افزایش قیمت در هفته آینده را دارند، در حالی که اکثر سرمایه گذاران خرد خوش بین بودند اما برای سومین هفته متوالی کاهش قیمت داشتند.

دارین نیوزوم، تحلیلگر ارشد بازار گفت: معامله گران سرمایه گذاری احتمالاً به سمت طلا به عنوان یک بازار امن ادامه خواهند داد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار نیز گفت: «من در مورد طلا برای هفته آینده بی طرف هستم. پس از یک دوره طولانی، طلا در محدوده معاملاتی ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار قرار گرفت. با تعطیلات کامل و جزئی در دوشنبه، عدم برگزاری جلسات بانک مرکزی و عدم وجود داده های جابجایی ارز در برنامه، به نظر می رسد هفته آینده برای طلا آرام باشد.

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا در ماه سپتامبر تغییر چندانی نداشته‌اند. بدین ترتیب تورم در سطح قابل انتظار بانک مرکزی باقی مانده و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آینده بالا می‌رود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپولیتیکی، نگرانی در مورد تورم و بی‌ثباتی‌های انتخاباتی قیمت طلا را در ۲۰۲۵ به ۳۰۰۰ دلار می‌رساند.

سایت طلا گزارش داد : این هفته، ۱۵ تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و بار دیگر، تنها تعداد کمی از وال استریت شاهد افزایش قیمت در آینده نزدیک طلا هستند. هفت کارشناس یا ۴۷ درصد انتظار داشتند که قیمت ها در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو نفر دیگر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. شش تحلیلگر باقیمانده که ۴۰ درصد هستند، نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بی طرف هستند.

در همین حال، ۱۵۷ رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که اکثریت سرمایه گذاران پیش بینی کردند که طلا سود بیشتری را به همراه خواهد داشت. ۸۸ تاجر خرده‌فروشی یا ۵۶ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که ۴۳ یا ۲۷ درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. ۲۶ مورد باقی‌مانده که ۱۷ درصد از کل را تشکیل می‌دهند، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در طول هفته آینده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین