چه خبر از بورس؟

در هفته نخست مهر ماه ۸ همت نقدینگی وارد کارگزاری‌ها شده که از این میزان ۷ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان را حقیقی‌ها و ۶۰۰ میلیارد تومان را نیز حقوقی‌ها وارد کرده‌اند.

چه خبر از بورس؟

در نخستین هفته مهر ماه شاخص کل «بورس تهران» با 2.8 درصد افزایش نسبت به هفته پایانی شهریور ماه، معاملات خود را در کانال 2 میلیون و 155 هزار واحد به پایان رساند.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس»، شاخص کل «فرابورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب 2.8 ، 2.1 و 3.4 درصد رشد را تجربه کردند.

سه صنعت 1. بانک‌ها و موسسات اعتباری 2. فلزات اساسی 3. محصولات شیمیایی جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بودند.

این سه صنعت بیش از 31.6 درصد ارزش کل معاملات بازار را در هفته‌ای که گذشت به خود اختصاص دادند.

سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق‌های سهامی به ترتیب 212 هزار و 146 میلیارد ریال (70.1 درصد)، 46 هزار و 238 میلیارد ریال (15.3 درصد) و 14 هزار و 291 میلیارد ریال (4.7 درصد) بود.

همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) رقمی بالغ بر 203 هزار و 750 نفر بود که به تفکیک 202 هزار و 474 نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و 276 نفر مربوط به حقوقی‌ها می‌شود.

شاخص بورس 8 هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۸ هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 5میلیارد و 780میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 4هزار و 251میلیارد تومان در بیش از 110هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 8175واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 146هزار و 848واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فجر، کچاد و وپارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 424میلیون ورقه به ارزش 8هزار و 162میلیارد تومان در 68هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 46واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 263واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی آریا، فصبا و هرمز شد و در مقابل نمادهای معاملاتی حسینا، فصبا و نیان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد

بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.

پیرو برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه، مقرر شد؛ براساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار،دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.

گفتنی است، حجت الله صیدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد حوادث لبنان، در حال پی‌گیری و رصد جزئیات و آثار آن بر بازار هستیم و امیدوارم شایعات پخش شده از شب گذشته، صحت نداشته باشد.

اطمینان داشته باشید که لحظه‌به‌لحظه برخط و به‌گوش هستیم و  تصمیم مناسب را در خصوص چگونگی معاملات، به‌موقع و با مشورت  خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین