-

درآمد باورنکردنی صداوسیما از تبلیغات دربی سرخابی‌ها!

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که درآمد صداوسیما از تبلیغات بازی‌های استقلال و پرسپولیس به طور چشمگیری بیش از دو برابر بودجه کل تبلیغات ورزشی است.

درآمد باورنکردنی صداوسیما از تبلیغات دربی سرخابی‌ها!

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات صداوسیما تنها از بازی‌های دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به طور قابل توجهی بالاتر از بودجه کل تبلیغات ورزشی است. طبق این بررسی‌ها، درآمد تبلیغات برای این بازی‌ها بین ۳۲ تا ۵۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم بیش از دو برابر بودجه دریافتی صداوسیما در این سال است.

لازم به ذکر است که این آمار تنها به بازی‌های استقلال و پرسپولیس محدود است و شامل تبلیغات مربوط به بازی‌های فوتبال خارجی، تیم ملی، یا مسابقات استانی نمی‌شود. همچنین، محاسبات بر اساس حدود ۳۰ دقیقه آگهی که شامل تبلیغات قبل از بازی، بین دو نیمه و پس از بازی است، صورت گرفته و به زیرنویس‌ها، لوگوی تبلیغی گوشه کادر و آگهی‌های تقویمی پرداخته نشده است.

اگر حداقل درآمد ۳۲ هزار میلیارد تومانی از پخش زنده این بازی‌ها را مد نظر قرار دهیم، این مبلغ ۶۴ برابر بودجه‌ای است که در لایحه بودجه برای تبلیغات همه رشته‌های ورزشی تخصیص داده شده است. به علاوه، حتی با در نظر گرفتن تخفیف‌های احتمالی ۹۰ درصدی برای تبلیغات در این مسابقات، درآمد تخمینی همچنان حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که نزدیک به ۱۰ برابر مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی است که در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی صداوسیما تصویب شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین