-

سامانه جدید برای ثبت قراردادهای اجاره

سومین سامانه آنلاین ثبت اجاره‌بها در کشور به زودی راه‌اندازی خواهد شد. در حال حاضر، دو سامانه دیگر نیز در این زمینه فعال هستند. ادامه راه‌اندازی سامانه‌های جدید و موازی می‌تواند موجب سردرگمی موجرین و مستاجران شود.

سامانه جدید برای ثبت قراردادهای اجاره

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که در حال تلاش برای الکترونیکی کردن اجاره‌نامه‌ها هستیم. وی افزود: مراحل اولیه این پروژه انجام شده و به زودی ثبت رسمی قراردادهای اجاره آغاز خواهد شد.

در حالی حسن‌‌‌ بابایی خبر از راه‌‌‌اندازی قریب‌‌‌الوقوع سامانه جدیدی برای ثبت معاملات اجاره‌‌‌بها می‌‌‌دهد که در شرایط کنونی از سویی بنگاه‌‌‌های معاملات املاک نسبت به ثبت قرارداد اجاره اقدام می‌‌‌کنند.

در سال‌‌‌های گذشته بنگاه‌‌‌های املاک از سامانه املاک و مستغلات کشور برای دریافت کد رهگیری برای اجاره‌‌‌نامه‌‌‌های تنظیمی خود استفاده می‌‌‌کردند.

در ادامه وزارت مسکن نسبت به راه‌‌‌اندازی سامانه خودنویس به‌‌‌منظور ثبت قرارداد اجاره و فروش اقدام کرد و به این ترتیب دومین سامانه برای  ثبت قرارداد اجاره‌‌‌بها در کشور فعال شد. در شرایط کنونی نیز رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌‌‌اندازی سامانه جدیدی برای ثبت معاملات اجاره‌‌‌بها خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین