-

احتمال ریزش سنگین قیمت خودرو / شوک قیمتی در راه است؟

قیمت خودرو امروز، جمعه، ۱۶شهریور ۱۴۰۳هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. تمامی محصولات بازار، قیمت‌های قبلی خود را حفظ کرده‌اند، اما آیا ثبات هفته‌های اخیر در روزهای آتی هم تکرار خواهد شد؟

احتمال ریزش سنگین قیمت خودرو / شوک قیمتی در راه است؟

قیمت خودرو در روز جمعه، ۱۶شهریور ۱۴۰۳، نسبت به روز گذشته تغییر نکرده و تمامی محصولات بازار قیمت‌های قبلی خود را حفظ کرده‌اند. با این حال، این سوال مطرح است که آیا ثبات اخیر قیمت‌ها در روزهای آینده ادامه خواهد داشت یا خیر.

به دلیل تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، قیمت‌ها امروز ثابت مانده و هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشته‌اند. تعطیلی‌های اخیر منجر به کاهش معاملات در بازار خودرو شده و این موضوع به ثبات قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی کمک کرده است.

سوال اصلی این است که با بازگشت به روند عادی معاملات از هفته آینده، آیا تغییراتی در قیمت‌ها مشاهده خواهد شد یا خیر؟

**قیمت خودروهای داخلی**

قیمت خودروهای داخلی به دلیل تعطیلی‌های اخیر نوسان چندانی نداشته است.

مدل اطلس G، که نسخه فیس‌لیفت کوییک از شرکت سایپا است، از روز شنبه هفته جاری بدون تغییر باقی مانده و با قیمت ۵۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G مدل ۱۴۰۳، یکی از سدان‌های لوکس سایپا، در دو هفته گذشته کاهش قیمت هفت میلیون تومانی را تجربه کرده و این هفته تنها یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به ۶۹۶ میلیون تومان رسیده است.

سورن پلاس بنزینی، جانشین پژو پارس، نیز از روز شنبه با کاهش هفت میلیون تومانی، در آخرین روز کاری هفته با قیمت ۶۹۵ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، یکی از هاچ‌بک‌های محبوب، هفته گذشته با افزایش هشت میلیون تومانی مواجه شده بود، اما از ابتدای هفته جاری سه میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت ۶۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

**قیمت خودروهای خارجی**

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی نوسان چندانی نداشته است.

جک J۴ آپشنال، ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور، هفته گذشته تنها سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت و این هفته دو میلیون تومان افزایش یافته و به ۷۸۲ میلیون تومان رسیده است.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای، یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو، در دو هفته گذشته ۵۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و این هفته تنها یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به ۸۸۶ میلیون تومان رسیده است.

هونگچی EQM۵، سدان برقی گروه بهمن، در یک ماه گذشته بیش از ۹۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و در هفته اخیر بدون تغییر در قیمت یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان معامله شده است.

اکستریم VX، لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی، در هفته گذشته تغییر قیمتی نداشت و این هفته ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به چهار میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است.

**پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده**

بازار خودرو ایران از سال گذشته با رکود شدیدی مواجه شده و معمولاً هر افزایش یا کاهش قیمتی به سرعت جبران می‌شود. به طور کلی، قیمت‌ها ثابت به نظر می‌رسند. با این حال، قیمت خودرو نیز مانند سایر کالاها تحت تأثیر نرخ ارز در بازار آزاد قرار دارد. با توجه به ثبات چند ماهه نرخ ارز و تورم دو رقمی سالانه در اقتصاد ایران، افزایش قیمت خودرو دور از انتظار نیست.

علاوه بر این، تقریباً تمامی خودروسازان داخلی از ماه گذشته قیمت‌های جدید درب کارخانه محصولات خود را اعلام کرده‌اند و آخرین افزایش قیمت مربوط به شرکت کرمان موتور بوده است. بنابراین، افزایش قیمت‌های درب کارخانه خودروسازان داخلی می‌تواند به همراه تأثیر افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، به تشدید قیمت خودرو کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین