نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->کیمیا ملکی

اقتـصـاد سیـنـمـا در یـک نـگـاه

اقتصاد سینما تنها به فروش فیلم‌ها مربوط نمی‌شود و دامنه وسیع‌تری را دربرمی‌گیرد.

اقتـصـاد سیـنـمـا  در یـک نـگـاه

سینماها با شیوع ویروس کرونا از اسفند ۱۳۹۸، کم‌کم از سبد مصرفی خانوار حذف شدند و بحران این صنعت در سال ۹۹ به بالاترین حد رسید. رفته رفته آمار مخاطبان و میزان اکران فیلم‌ها از نصف هم کمتر شد. بسیاری از فیلم‌ها به دلیل نابسامانی شرایط در صف اکران ماندند و بسیاری از فعالان این حوزه بیکار شدند. فروش سینما در سال ۱۴۰۱ به مدد افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ بلیت نسبت به سال ۱۳۹۸ (قبل از کرونا) ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش داشته و به بیش‌از ۴ میلیارد تومان رسیده است. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که فیلم‌های کمدی بعد از دوران کرونا سینما را نجات دادند و به بهتر شدن روحیه مردم هم کمک کردند. هرچند برخی از صاحب‌نظران نسبت به اکران و اقتصاد این گروه سینمایی در شرایط فعلی گلایه دارند و معتقدند افزایش تولیدات در این ژانر سینمایی که به نام اجتماعی شناخته می‌شود بیشترین ضربه را به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌های کمدی زده است. اما واقعیت ماجرا این است هر فیلمی که دارای شاخص‌های سینمایی و نمایشی بالاتری باشد و تماشاکنندگان را بیشتر جذب کند با اقبال بیشتری در گیشه مواجه خواهد شد که این اتفاق فقط درباره فیلم‌های کمدی صادق نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین