-

نصب دوربین مدار بسته مناسب فضای باز

در هنگام خریداری تجهیزات امنیتی و نظارتی همچون دوربین مدار بسته، در صورت استفاده در محیط بیرونی ساختمان، باید به موارد مهمی توجه داشت که عمر مفید دوربین را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. از جمله مواردی با کمک کارشناسان فنی فروشگاه اینترنتی دی سی ای کالا دست پیدا کرده ایم، مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار، استحکام در برابر ضربات شدید، دید در شب با وضوح بالا، تامین انرژی اضطراری، ارسال تصویر سریع و آسان به همراه همپوشانی دقیق دوربین ها را اشاره داشت. با در این مقاله همراه باشید تا موارد ذکر شده را به صورت تخصصی و فنی بررسی کنیم.

نصب دوربین مدار بسته مناسب فضای باز

دوربین مدار بسته فضای باز

ضد آب و خاک بدنه دوربین مدار بسته

استاندارد مقاومتی که در جهت محافظت از گرد و غبار و رطوبت بسیار تعریف شده با نماد IP00 شناخته می شود که در مقابل دو رنج عدد قرار می گیرد. عدد اول بین 0 تا 6 در نظر گرفته شده، که میزان مقاومت دوربین مدار بسته را در برابر ورود گرد غبار به درون لنز و پردازنده نشان می دهد که هر چه این مقدار به شش نزدیکتر باشد، نشان دهنده مقاومت بسیار بالایی است. رنج عددی دوم، برای نمایش مقاومت در برابر رطوبت شدید و یا ارتباط مستقیم با فشار شدید آب به کار می رود. این عدد که همانند عدد گرد و غبار از 0 شروع می شود با به وجود پیشرفت های روز افزون در ساخت دوربین مدار بسته هوشمند تا مقدار 9K پیش رفته است.

بدنه مقاوم در برابر ضربه و فشار زیاد

استاندارد مقاومتی دیگری، که در بین سیستم های حفاظتی و نظارتی پر کاربرد و تأثیر گذار مشاهده می شود، ضد ضربه بودن آن ها است که با نماد IK00 نشان داده می شود. استاندارد مقاومت بدنه که از IK00 تا IK10 شماره گذاری شده است. با وجود این استاندارد سیستم نظارتی خریداری شده قادر خواهد بود که در مقابل اجسام با وزن 200 گرم تا 5 کیلو گرم و در فاصله 75 میلی متری تا 400 میلی متری مقاومت کرده و از آسیب جدی به بدنه اصلی جلوگیری کند. وجود این استاندارد برای دوربین مدار بسته ایی که می خواهد در فضای باز نصب شوند الزامی است، پس در هنگام خرید از کارشناسان فروش، وجود این استاندارد را جویا شوید.

دوربین بولت

دید در شب با وضوح بالا

از دیگر مزیت هایی که دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ اچ دی هایی، که در فضای باز نصب می شوند، نمایش تصویر با وضوح و کیفیت بالا به خصوص در تاریکی مطلق است، تا فضا هایی که در شب از نور کمتری برخودار هستند با جزئیات بالا نمایش داده شوند. این دوربین مدار بسته باید رنج دید در شبی بین 50 تا 80 متر داشته باشند که در بعضی مدل ها شاهد مشاهده تصویر شب به صورت رنگی هستیم، که کمک شایانی به بالا رفتن امنیت محیطی می کند. انتخاب برند دوربین مدار بسته نیز در راستای کیفیت دید در شب لنز نیز تاثیر گذار است. در بعضی از محصولات No Name رنج 80 متری نیز مشاهده می شود ولی به دلیل برخورداری از پردازنده و تکنولوژی پایین کیفیت تصویری همانند دید در شب 20 متری در اختیار شما خواهد گذاشت.

تامین انرژی با انرژی خورشیدی (سولار) و یا سیم کشی

دوربین مدار بسته ایی که در فضای باز نصب می شوند در اکثر مواقع با بخش مانیتورینگ که جریان انرژی از آنجا ارسال و داده در آنجا ذخیره می شوند فاصله زیادی دارند. برای رفع این مشکل دوربین هایی وجود دارند که قابلیت اتصال به ماژول پنل خورشیدی که با نام تخصصی Solar Panel شناخته شده، نصب می شوند تا در طول روز انرژی خورشید را در باتری با کمک سلول های نوری پیشرفته ذخیره سازی کرده و در شب از آن استفاده کند. مزیت این تکنولوژی حذف هزینه اضافی جهت سیم کشی جریان برق بوده که در مدت زمان طولانی باعث فرسودگی شده و هزینه مجدد برای خرید آن نیز باید در نظر گرفته شود.

انتقال تصویر وایرلس و با سیم

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد وجود سیم کشی برق و انتقال داده جزء جدایی ناپذیر سیستم های نظارتی، که می توان با انتخاب تجهیزاتی که قابلیت پشتیبانی از انواع7 ماژول های را دارا هستند، آن ها را بهینه کرد. برای سیم کشی تصویر که به نوعی از ضعف امنیتی بالای برخوردار است، به این دلیل که خرابکاران با قطع کردن آن از ضبط تصاویر جلوگیری می کنند. شما می توانید دوربین مدار بسته ای را انتخاب کنید با درگاه میکرو اس دی خود که تا 128 گیگا بایت فضا را پشتیبانی می کند. از سرقت اطلاعات و عدم ذخیره سازی آن ها جلوگیری کنید.

دوربین بیسیم

انتقال تصاویر داده با کمک وای فای از عملکرد هایی که به حفظ امنیت داده ها کمک قابل توجهی می کند. با اضافه شدن تکنولوژی دوربین مداربسته بیسیم به دوربین، قادر خواهید بود تصاویر به صورت زنده در کامپیوتر، لپ تاپ و حتی گوشی موبایل به صورت زنده تماشا کنید و به ذخیره سازی فیلم در حافظه دستگاه نامبرده شده بپردازید. تکنولوژی انتقال بی سیم داده باعث می شود در صورتی که دوربین از ابزار حسّگر حرکتی برخوردار با اعلان هشدار، در کمترین زمان ممکن، خطرات احتمالی به وقوع پیوسته را هوشمندانه به دستگاه های مورد نظر ارسال کند.

همپوشانی دوربین مدار بسته

از دیگر کار هایی که امنیت محیطی را با کمک دوربین مدار بسته و تجهیزات نظارتی پیشرفته که در فضای باز نصب شده اند بالا می برد، نصب آن ها به گونه ای است که به توانند با زاویه دید خود همدیگر را پوشش دهند. نحوه نصب دوربین مدار بسته در جهت همپوشانی باید به گونه ای باشد که دو دوربین در مقابل هم چه به صورت مستقیم و ضرب دری قرار گرفته تا به آسانی همدیگر را تحت نظر بگیرند. ایجاد همپوشانی دوربین مدار بسته باعث می شود تا در زمان حضور افراد ناشناس و یا سارقین در محیط نظارت کاملی را مانیتورینگ و در حافظه ذخیره کرده تا در صورت تخریب هریک دوربین ها، سیستم نظارتی ثانویه مدت زمان بیشتری به ضبط تصویر پرداخته و شناسایی و افراد غیر مجاز کمک شایانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین