-
وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه حراج اموال تملیکی اعلام کرد

۱۱ دی، زمان برگزاری نخستین مرحله حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برگزاری نخستین مرحله حراج الکترونیک سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۱۱ دی‌ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سیداحسان خاندوزی که در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه حراج سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و طی بازدید از یکی از انبارهای این سازمان مشتمل بر ۱۲ هزار دستگاه لوازم خانگی سخن می‌گفت، با اشاره به شرح وظایف این سازمان برای امحاء یا فروش اموال ممنوعه و قاچاق پس از طی تشریفات زمان‌بر قضایی و تعزیراتی، اظهارکرد: همان‌گونه که رئیس قوه قضاییه هم در بازدید از یکی از انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی متذکر شده بودند، متأسفانه شاهد انباشته شدن کالا در انبارهای این سازمان به‌ویژه طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ به این‌سو هستیم که بعضا منجر به فرسودگی آنها و اتلاف منابع شده است.

وی با انتقاد از شیوه‌های پیشین حراج از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌صورت حضوری که با اطلاع‌رسانی ناقص و دسترسی‌های محدود و تعداد افراد کم برگزار می‌شد، گفت: این سبک واگذاری‌ها در معرض سؤالات و نقدهایی بود مبنی بر اینکه ممکن است حراجی‌ها به این سبک، ایجاد انحصار کرده و فرصت ویژه و رانت اطلاعاتی و مالی برای افرادی خاص و دارای روابط غیررسمی ایجاد کند. کما اینکه بنا به گفته همکاران، در برخی حراج‌های انجام‌شده فقط یک یا دو نفر خریدار خاص حضور داشتند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: حراج الکترونیک می‌تواند تمام این شبهات و مسائل را به‌طور کامل حل‌وفصل کند. به این معنا که ما به این شکل، امکان مشارکت فراگیر آنلاین در حراج را برای هزاران متقاضی در اقصی نقاط کشور همراه با مشاهده تصویر کالای موردنظر و نیز امکان پیشنهاد قیمت‌های بالاتر از سوی خریدار فراهم می‌آوریم.

وی افزود: در نهایت، همه‌چیز در یک فضای کاملا شفاف و قابل رصد، با قدرت رقابت برابر و فرصت‌های منصفانه‌ای که در اختیار همه قرار می‌گیرد، انجام می‌شود که این امر به‌دلیل مشارکت تعداد زیادی از خریداران، هم احتمال وصول درآمد دولت را بالاتر می‌برد و هم خیال ما را به جهت ایجاد بستری مناسب، همراه با شفافیت و دسترسی آحاد مردم به فرصت‌ها آسوده می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز و در اجرای آزمایشی سامانه حراج الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی امکان حضور همزمان چندهزار نفر خریدار وجود داشت، تأکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که اگر استقبال خیلی بیشتری در حراج‌های بعدی انجام شد و مثلا چندده هزار نفر خواستند همزمان به سامانه وارد شوند، هیچ‌گونه مشکلی به لحاظ بسترهای اجرایی و پهنای باند نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*