-

اجرای طرح قرنطینه هوشمند از یکشنبه آینده

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح قرنطینه هوشمند از یکشنبه آینده گفت: این طرح در ۵ مرحله در سازمان‌های اداری، حمل‌ونقل عمومی، اصناف و مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

به گزارش مهر، احمد وحیدی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: این طرح پس از اجرا در سازمان‌های اجرایی، در بخش حمل‌ونقل عمومی و اصناف و سایر مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دوم بحث بیماریابی در مرزها و ضرورت این موضوع که ایرانیان و خارجیان که از مرز وارد یا خارج می‌شوند با دو دوز واکسن و PCR منفی وارد و خارج شوند و در موارد مشکوک قرنطینه شوند، است.

وی افزود: موضوع بعدی پیامدهای اجتماعی کرونا در شرایط کنونی و پساکرونا بود که به لحاظ روانشناختی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. وحیدی تصریح کرد: اصناف و کوتاه‌تر شدن مسیر اخذ مجوز کسب‌وکارها بحث بعدی این جلسه بود که مصوب شد اخذ مجوز اصناف مستقیم در اختیار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی درباره آمار بالای مبتلایان به کرونا در میان دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: همان‌طور که اطلاع‌رسانی شده برای دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دو دوز واکسن تزریق شده اما برای زیر ۱۲ سال هنوز بررسی‌ها در حال انجام است که ببینیم نیاز به تزریق واکسن هست یا خیر؛ درحال‌حاضر مدارس به شکل یک یا دو روز در هفته به‌صورت حضوری و مابقی تدریس‌ها به‌شکل غیرحضوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*