-

بهترین فصل برای اقدام مهاجرت تحصیلی چیه؟

بهترین فصل برای اقدام مهاجرت تحصیلی چیه؟

آیا می‌دانید که پروسه اپلای، گرفتن پذیرش و مهاجرت تحصیلی موفق به حداقل 8 تا 10 ماه زمان نیاز دارد؟ البته این مدت‌زمان با خوشبینی تخمین زده شده و برای وقتی است که شما مدرک زبان و مدارک ترجمه شده و آماده دارید. در غیر این صورت باید برای فراهم کردن این مدارک، به مدت‌زمان بالا چند ماه دیگر اضافه کنید.

احتمالا الان این سؤال برای شما پیش می‌آید که با فرض دانستن مدت‌زمان پروسه اپلای، باید چه زمان و فصلی از سال برای این کار اقدام کنیم تا از ددلاین‌های دانشگاه‌ها عقب نمانیم و بتوانیم در زمان موردنظر تحصیلات خود را شروع کنیم؟

در این مقاله قرار است به این سؤال پاسخ کاملی بدهیم و همچنین مؤسسه اپلایرز https://applyers.ir/ را به شما معرفی می‌کنیم که متخصص مهاجرت تحصیلی است و مشاوران آن زمان‌بندی مربوط به اپلای، آماده‌سازی و ارسال مدارک را برایتان مدیریت می‌کنند.

ترم‌های تحصیلی دانشگاه‌ها از چه زمانی شروع می‌شوند؟

برای این که تصور بهتری از زمان‌بندی پروسه اپلای داشته باشید، ابتدا بهتر است با زمان شروع ترم‌های مختلف در دانشگاه‌های خارجی آشنا شوید:

  • ترم پاییز که از ماه سپتامبر (اواسط شهریور) شروع می‌شود و تا دسامبر (اواسط آذر) طول می‌کشد.

  • ترم زمستان که از ژانویه (دی‌ماه) شروع می‌شود و تا آوریل (فروردین‌ماه) طول می‌کشد.

  • ترم تابستان که از ماه می (اردیبهشت) شروع و در ماه آگوست (مرداد) تمام می‌شود.

 

برای گرفتن پذیرش به‌موقع، از چه زمانی اقدام کنیم؟

اکثر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بیشتر در ترم پاییز دانشجو می‌پذیرند؛ اما پذیرش برخی از رشته‌ها ممکن است در هر 2 ترم پاییز و زمستان یا فقط در ترم زمستان انجام شود. در ترم تابستان هم معمولا پذیرش دانشجوی جدید انجام نمی‌شود.

با فرض این که پذیرش رشته و دانشگاه مدنظر شما فقط در ترم پاییز باشد، باید از ماه آبان یا آذر سال قبل برای مهاجرت تحصیلی و اپلای اقدام کنید؛ چون تجربه مشاوران اپلایرز نشان می‌دهد که این پروسه حداقل 8 تا 9 ماه طول می‌کشد.

اگر قصد گرفتن پذیرش فول فاند یا بورسیه تحصیلی داشته باشید، باید از حدود 10 ماه زودتر یعنی از خرداد تا شهریور سال قبل پروسه اپلای را شروع کنید. گرفتن پذیرش در رشته‌های فول فاند یا دارای بورسیه و اسکالرشیپ به جلب رضایت اساتید دانشگاه مقصد، گرفتن توصیه‌نامه از اساتید قبلی و اثبات نداشتن تمکن مالی نیاز دارد و تا بتوانید نظر مثبت اساتید دانشگاه مقصد را جلب کنید، 3 ماهی طول می‌کشد.

البته زمانی که برای فرایند مهاجرت تحصیلی خود از مؤسسه‌ای مثل اپلایرز کمک می‌گیرید، دیگر نگران ددلاین‌ها و زمان‌بندی موردنیاز برای رسیدن به آن‌ها نخواهید بود. بعد از انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر بر اساس رزومه شما، مشاوران این مؤسسه فرایند آماده‌سازی مدارک و ارسال آن‌ها در زمان موردنیاز را با شما پیش می‌برند.

مهاجرت تحصیلی چه مراحلی دارد؟

اگر زیاد با روند اپلای و مدارک موردنیاز آن آشنا نباشید، احتمالا این سؤال برایتان پیش می‌آید که چرا فرایند مهاجرت تحصیلی تا این حد طول می‌کشد؟ در ادامه مراحل اصلی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را با هم مرور می‌کنیم تا پاسخ این سؤال را بگیرید:

  1. تهیه رزومه حرفه‌ای و کامل (شامل مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و شغلی، مهارت‌ها، سوابق پژوهشی، علایق و ...)

  2. مکاتبه با اساتید دانشگاه مقصد (برای گرفتن بورسیه و فول فاند)

  3. نوشتن و ارائه انگیزه‌نامه تحصیلی به دانشگاه مقصد

  4. گرفتن توصیه‌نامه از اساتید قبلی

  5. تکمیل فرم اپلیکیشن و ارائه مدارک لازم

  6. اعلام نتیجه توسط دانشگاه

  7. پر کردن فرم درخواست ویزا از کشور مقصد و طی کردن پروسه آن

هیچ‌کدام از مراحل بالا در یک یا چند روز طی نمی‌شوند و به جمع‌آوری اطلاعات، مدارک قابل‌اثبات و زمان برای آماده‌سازی نیاز دارند. به عنوان مثال گرفتن توصیه‌نامه از اساتید قبلی کمی چالشی است و ممکن است به دلیل پر بودن وقت استاد موردنظر، کمی طول بکشد.

البته مشاوران و منتورهای اپلایرز به شما در نوشتن و آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای پروسه اپلای کمک می‌کنند و تجربه آن‌ها باعث می‌شود که مدارکی مثل انگیزه‌نامه، رزومه و ... حرفه‌ای از آب در بیاید.

با اپلایرز، دیگر نگران زمان اپلای نباشید

داشتن یک مشاور مطمئن، دغدغه انتخاب بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی را از شما می‌گیرد. مشاوران و منتورهای اپلایرز تجربه قابل‌اثبات برای اخذ پذیرش و ویزا دارند و در جلسه مشاوره به شما کمک می‌کنند که بهترین گزینه را بر اساس رزومه، سوابق تحصیلی و شرایط خود انتخاب کنید. انتخاب رشته و دانشگاه مناسب برای شما تضمینی است و در صورتی که نتوانید پذیرش بگیرید، هزینه خدمات اپلایرز به شما بازگردانده می‌شود.

جلسه مشاوره اپلایرز و بررسی شرایط شما در کاملا رایگان است و با مراجعه به لینک زیر می‌توانید درخواست مربوط به آن را پر کنید:

https://applyers.ir/consultant

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین