خرید گربه، تجارتی خاموش!

امروزه عده‌ی کثیری از مردم مایل به خرید حیوان خانگی یا همان پت هستند. با توجه به نزولی شدن روند خرید و فروش پت، افرادی سودجو فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا با فریب افکار عمومی، از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. همچنین به این دلیل که اکثر مردم خواهان خرید گربه و سگ هستند، تجارت‌های شکل گرفته در این قسمت‌ها از مابقی بیشتر است. البته  اما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه اطلاعات برآمده از تحقیقات کارشناسان را مطالعه نمایید تا بدانید چطور می‌توانید بدون کمک به این افراد متقلب و سودجو، صاحب یک یا چند پت زیبا و دوست داشتنی شوید.

خرید و فروش گربه

چطور خرید و فروش حیوانات خانگی، تبدیل به یک تجارت خاموش شده است؟

همانطور که می‌دانید پرورش گربه به آن دسته از کسب و کارهایی تبدیل شده که محبوبیت زیادی نزد همگان کسب کرده است. به تازگی افراد زیادی بدون هیچگونه سررشته و دانشی در این زمینه، دست به پرورش و فروش گربه زده‌اند. چیزی که البته سبب می‌شود این اقدام سودجویانه به نظر برسد، همان نداشتن تخصص اینگونه افراد می‌باشد.

 اما خب با وجود اینهمه مراکز پرورش گربه چطور باید متوجه شویم که چه مراکزی بهداشتی بوده و از این حیوانات دوست داشتنی به نفع خودشان استفاده نمی‌کنند و سبب آزارشان نمی‌شوند؟

اینجاست که شناخت یک مرکز معتبر بسیار حائز اهمیت و حیاتی می‌شود. بنابراین توصیه می‌‌کنیم ‌برای خرید گربه یا سگ، به پا گرفتن بیشتر این تجارت‌های خاموش، کمک نکنید. در ادامه لیستی از کارهای مورد نیاز را دسته بندی کرده‌ایم تا با دانستن این نکات سبب پا گرفتن این تجارت‌ها نشوید.

قدم اول: چه مراکزی برای خرید گربه معتبر هستند؟

اعتبار یک مرکز از وضع قوانین آن مشخص می‌شود. هرچقدر این قوانین سختگیرانه‌تر باشند، یعنی تعهد کاری آنها در قبال این حیوانات دوست داشتنی بهتر و بیشتر است. این مرکزها برای واگذاری و فروش گربه به مشتریان، لازم است مقید به اصول خاصی باشند.

لذت داشتن بچه گربه

قدم دوم: شناخت و بررسی خدمات مهم

ویژگی دیگر این مراکز، میزات پوشش‌دهی خدمات است. به عنوان مثال در جایی که تنها واگذاری گربه انجام می‌شود، می‌توان متوجه شد که افراد مسئول، هیچگونه تخصص و دانشی در این زمینه نداشته، و تنها برای دلایل دیگری پا به این عرصه گذاشته‌اند. این عدم تخصص باعث می‌شود که هیچگونه نظارتی بر فرایند انجام کار نباشد. و اگر در مواردی پت‌ها بیماری یا مشکل خاصی داشته باشند، احتمال خیلی کمی وجود دارد که کسی متوجه آن شود.

پس قدم اول برای انتخاب یک مرکز درست و معتبر، دقت به خدمات ارائه شده در آن می‌باشد. به عنوان مثال، کلینیک دامپزشکی، پانسیون گربه و سگ، وجود پت ‌شاپ برای تهیه وسایل و خوراک مورد نیاز پت، و مرکز اصلاح و استحمام آنها ضروری است. همچنین پس از آن مهم است که دانش و تخصص خود افراد مسئول، مورد بررسی قرار بگیرد. برای شناسایی این خصوصیات بهتر است به رضایت مشتریان هرکدام دقت نمایید و نظرات دیگر افراد را مطالعه نمایید.

البته فراموش نکنید هرکدام از این خدمات نیز خود باید ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند تا واجد شرایط شوند.

قدم سوم: آیا واگذاری گربه مناسب است یا خیر؟

برای واگذاری شرایط خاصی وجود دارد. اول از همه اینکه شما گواهی سلامت گربه از جمله واکسن‌های دریافتی او را داشته باشید، تا از اوضاع سلامت و بیماری‌های او آگاهی یابید. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است پت، مستعد وجود بیماری‌های پنهان باشد. و مسئولان واگذاری شما را در جریان آن نگذارند.

واگذاری  نیز باید در مراکزی انجام شود که افراد کار درست و متعهدی دارد، تا از بروز هرگونه مشکل در خلل این فرآیند، جلوگیری شود. به عنوان مثال بسیاری از مردم گمان می‌کنند که دیوار بستر مناسبی برای سرپرستی پت است. در صورتی که در واقعیت این فضا ناامن بوده و احتمال بروز مشکل در آن بالاست. بنابراین توصیه ما این است که گزینه‌ای را در نظر بگیرید تا برایتان دردسر اضافه درست نکند. از جمله مکان‌های مورد اطمینان، پت شاپ‌ها هستند ولی نه هر پت شاپی!

جذابیت حضور گربه

در اقدامات بعدی ابتدا سعی کنید با خدمات اضافه بر سازمان پت شاپ ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

قدم چهارم: پانسیون چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

احتمالا برایتان سوال باشد که چرا برای خرید گربه باید پانسیون گربه هم باشد. اصلا آیا نیازی به وجود پانسیون است؟

پیش از پاسخ، بهتر است ما توضیحاتی را برای شما مطرح کنیم. اول اینکه وجود پانسیون خود نشان می‌دهد گربه و سگ‌ها در چه وضعیتی نگهداری می‌شوند. همچنین پانسیون مناسب این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت عدم توانایی از نگهداری پت به مدت چند روز، می‌توانید با خیال راحت و آسوده او را به این مکان‌ها بسپارید.

اما صبر کنید. این اطلاعات تنها موارد تعیین کننده برای تشخیص یک پانسیون مناسب نیستند. طبق تحقیقات انجام شده، کارشناسان ما به این نتیجه رسیده‌اند که پانسیون گربه و سگ سایمون کت، در میان رقبا بهتر عمل کرده است. این مجموعه با ارائه چندین اتاق جداگانه و وی آی پی با محدودیت پذیرش، دارا بودن تجهیزاتی مانند دوربین مدار بسته برای صاحبان پت که از راه دور امکان دیدن‌شان را داشته باشند، حضور 24 ساعته دکتر دامپزشک، و چکاپ کامل پت توسط دکتر، پیش و پس از پذیرش، توانسته محبوبیت زیادی میان مردم به دست بیاورید.

قدم پنجم: پت شاپ، از موارد کمتر دیده شده!

معمولا مجموعه‌های فعال در حوزه حیوانات خانگی، به صورت گسترده فعالیت ندارند و ممکن است برای ارائه یک نوع خدمات به سراغ یک مجموعه کاری دیگر مراجعه نمایید. از همین رو مهم است که بدانید آیا مجموعه‌ای خدمات همه گیری دارد و اصلا چه نوع خدماتی را پوشش می‌دهد. اکثر مجموعه‌ها در بیشتر اوقات فقط به عنوان پت شاپ فعالیت می‌کنند.

در ادامه لیستی از پت شاپ‌های شهر تهران تهیه کرده‌ایم تا بتوانید بهتر تصمیم گیری نمایید.

 

مجموعه

خدمات ارائه شده

باران پت

فروشگاه اینترنتی محصولات پت

آرکوپت

پت شاپ آنلاین محصولات

 

تام و جری

پت شاپ اینترنتی

پت آباد

خرید محصولات اینترنتی و سگ و گربه

سایمون کت

پانسیون پت، پت شاپ حضوری و آنلاین محصولات حیوانات خانگی، خرید و فروش گربه و سگ، دامپزشکی و کلینیک

با توجه به این جدول به راحتی متوجه خواهید شد پت شاپ سایمون کت در این حوزه برتر بوده و خدمات بیشتری را پوشش می‌دهد.

قدم ششم: چرا سایمون کت را انتخاب کنیم؟

برای خرید گربه سایمون کت انتخاب مطمئن و مناسبی است. به طور کلی می‌توان گفت پیگیری، پشتیبانی و خدمات این تیم به گونه‌ایست که شما از همه نظر آسوده خاطر خواهید بود که پت خود را به مجموعه‌ی کاردرست و متعهدی سپرده‌اید.

قدم آخر: تصمیم‌ گیری نهایی با شماست!

به عنوان آخرین مرحله‌ باید حواستان باشد به گونه‌ای انتخاب کنید تا نه به این حیوانات خانگی ضرری برسد نه به شما. خصوصا اینکه اکنون در این حوزه افراد فرصت طلب خودشان را در لباس بره جا زده‌اند و به هیچ چیزی جز سود و زیان خود اهمیت نمی‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین