-
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

تاخیر در راه اندازی ابزار های تامین مالی غیر تورمی نظیر برات الکترونیک اشتباه است

تاخیر در راه اندازی ابزار های تامین مالی غیر تورمی نظیر برات الکترونیک اشتباه است

حمیدرضا فولادگر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره برات الکترونیک اظهار کرد: برات الکترونیک در زمره اسناد تجاری محسوب می‌شود که سال‌ها وجود داشت ولی بنا به دلایلی خیلی مورد استفاده قرار نگرفت که واقعاً هم تصمیم اشتباهی بود؛ زیرا استفاده از این نوع اسناد مزایای بسیاری به دنبال دارد که اگر فهم درستی از مزایای آن وجود داشت از سال‌ها قبل وارد چرخه زنجیره تأمین مالی کشور می‌شد.

وی افزود: در طی سال‌های گذشته به جای اینکه از برات الکترونیک استفاده شود، اسناد مالی مانند چک مورد توجه قرار گرفتند. به طور کلی برات چه از نوع فیزیکی و چه از نوع مجازی بهتر از چک و سفته در حوزه معاملات اعتباری به حساب می‌آید، چون فرآیندهای تأمین مالی را تسهیل می‌کند و در پرداخت دیون عملکرد بهتری دارد و اگر الکترونیک هم باشد که قطعاً سهل‌الوصول‌تر و دسترسی و نظارت بر آن بهتر خواهد بود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برات الکترونیک به نفع توسعه تجارت الکترونیک است و در امر تجارت و تولید تسهیل‌گری می‌کند و لذا باید نسبت به فراگیری آن بیش از پیش اهتمام وجود داشته باشد.

فولادگر با بیان اینکه به باور من اقدام بانک مرکزی در راه‌اندازی و توسعه و فراگیری برات الکترونیک اقدامی خوب و شایسته‌ای است و باید با جدیت بیشتری نسبت به آن ورود شود، گفت: تولیدکننده و واردکننده و یا صادرکننده به دنبال این هستند که وظایفشان را به نحو مطلوب و با کمترین پیچیدگی انجام دهند و لذا در همین راستا هرچقدر زنجیره تأمین مالی کشور همگام با آنها و ساده باشد و از پیچیدگی‌هایش کاسته شود به همان اندازه تجارت و تولید تقویت خواهند شد به ویژه اینکه در سال جاری و با شعاری که برای آن انتخاب شده باید این موضوع مهم را بیش از قبل مدنظر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین