-

کفپوش چوب ترموود

کفپوش چوب ترموود به علت مقاومت محیطی بالا و جذابیت بصری طرفداران بسیاری دارد. برای آشنایی با این کفپوش کلیک کنید.

ثبات ابعادی و کمترین تغییر شکل در کف ساختمان با کفپوش ترموود

در منازل آپارتمانی و محیط‌های اداری، کف ساختمان یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون داخلی و خارجی به شمار می‌رود. به همین خاطر باید برای این بخش از پوششی مناسب به منظور افزایش جذابیت بصری و قابلیت‌های عملکردی استفاده کرد. در طی سال‌های اخیر نوعی کفپوش چوبی به نام ترموود به بازار آمده است که علاوه بر زیبایی طبیعی، دارای خواص مقاومتی بی‌نظیری در برابر عوامل محیطی است. با توجه به اینکه شاید برخی افرادی که به دنبال استفاده از ترموود در کف هستند، درباره این محصول اطلاعاتی نداشته باشند، در این مطلب از پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با کفپوش چوب ترموود آشنا کنیم.

منظور از کفپوش چوب ترموود چیست؟

در طی چند سال اخیر، انقلابی بزرگی در صنعت مواد و ابزارهای مربوط به معماری شکل گرفته است. این انقلاب منجر به به روز شدن متریال‌های گذشته شده و مصالح جدید و متنوعی را به بازار معماری و مصالح ساختمانی عرضه کرده است. یکی از این محصولات که به سرعت، به محبوبیت فراوانی دست یافت، تایل ترموود بوده که علت ایجاد یک جلوه طبیعی، زیبایی دیدنی را در پروژه ایجاد می‌کند.

تایل یا کفپوش ترموود چه بوده و چگونه ساخته خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که این نوع کفپوش از دو بخش عمده تشکیل شده که این بخش‌ها با استفاده از پیچ‌های مخصوصی به یکدیگر متصل شده‌اند. بخش اول، لایه زیرین یا همان زیره کفپوش بوده که به طور معمول از جنس پلاستیک فشرده ساخته می‌شود. این قسمت عملکردی شبیه به یک زیرسازی آماده داشته و موجب افزایش سرعت در نصب این نوع کفپوش خواهد شد. همچنین لایه زیرین تایل، فشار وارده را بر روی تمامی قسمت‌های ترموود تقسیم می‌کند. همین امر نشان می‌دهد که این بخش از تایل باید از مواد اولیه درجه یک ساخته شده باشد.

ترموود چه برتری‌های نسبت به سایر متریال‌ها برای استفاده در کف دارد؟

در کشور ما هم مدتی است که استفاده از ترموود به خصوص در زمینه کفپوش فضای باز، نماها و دکوراسیون با استقبال بالایی مواجه شده است. شرکت‌هایی مانند پارس آرای کوهستان نیز با عرضه برترین محصولات ترموود مانند کفپوش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ استفاده از این محصول دوستدار محیط زیست و پرکاربرد ایفا کرده‌اند.

مزایا و برتری‌های ترموود نسبت به سایر متریال‌ها به شرح زیر هستند:

  • ترموود اصولا در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد و به همین خاطر نیز به سادگی می‌توان از آن در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی استفاده کرد و یا برای نمونه ترموود زمانی که تحت تاثیر نور خورشید قرار می‌گیرد، به سادگی دچار تغییر رنگ نمی‌شود
  • کفپوش ترموود مقاومت بالایی در مقابل آتش‌سوزی دارد و به همین منظور از نظر ایمنی هم یک پوشش مناسب برای کف به شمار می‌آید
  • از دیگر مزایای استفاده از ترموود می‌توانیم به حفظ ایمنی افراد در زمان راه‌رفتن اشاره کنیم. اصولاً این کف‌پوش بافتی خاص و زبر داشته و همین مسئله باعث شده نصب این پوشش برای کف محیط‌هایی که کودکان و افراد مسن در آن جا هستند، مانعی نداشته باشد
  • ترموود نسبت به دیگر متریال‌ها بازسازی آسان‌تری دارد؛ به‌گونه‌ای که شما برای ازبین‌بردن ایرادات ظاهری این محصول به سادگی می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید
  • از مشکات رایج چوب‌های معمولی تغییر ابعاد و تاب برداشته‌شدن آن‌ها به علت جذب رطوبت و همینطور قرارگیری در معرض شرایط آب و هوایی مختلف است. این موضوع به ویژه در فضاهای خارجی و مرطوب می‌تواند به ایجاد درز، شکاف و خرابی زودهنگام کفپوش منجر شود. اما ترموود این مشکل را برای شما به وجود نخواهد آورد

نگاهی به بعضی از کاربردهای کفپوش ترمو

پوشش کف ترموود کاربرد بسیار وسیعی دارد؛ به گونه‌ای که امکان استفاده از آن در محیط‌های داخلی و خارجی به بهترین شکل ممکن فراهم است. تایل‌های ترموود با حضور موفقی که در بازار متریال‌های معماری ایران داشته‌اند، به کفپوشی محبوب و ماندگار تبدیل شده‌اند و نگاه هر فردی را به خود خیره می‌کنند.

  • این نوع کفپوش‌ها برای استفاده در پوشش اطراف استخر بسیار مناسب است
  • از تایل و کفپوش ترموود به عنوان یک متریال شیک و جذاب در منازل، ویلاها و دیگر محیط‌های داخلی استفاده می‌شود
  • این تایل برای محوطه‌سازی خارج از ساختمان نظیر راه‌های میان باغچه و باغ، کفپوش آلاچیق و غیره بسیار کاربردی خواهد بود

نکاتی در زمینه تعمیرات و نگهداری ترموود

به طور کلی یکی از جنبه‌های برتری ترموود نسبت به دیگر متریال‌ها این است که نیاز به مراتب کمتری برای نگهداری دارد. هر چند که شما به‌منظور افزایش طول عمر این کفپوش‌ها بهتر است به نکاتی که در ادامه در زمینه مراقبت اصولی از این محصول به شما معرفی می‌کنیم، توجه داشته باشید.

از مهم‌ترین نکات تعمیرات و نگهداری ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرید تایل‌های کف ترموود از یک مرجع قابل اطمینان
  • انجام اصولی تمامی مراحل زیرسازی برای بخش‌های مختلف کف
  • تجدید رنگ ترموود بعد از هر سه سال
  • عدم وارد آمدن فشار سنگین بر روی کفپوش ترموود
  • استفاده از پیچ‌های متصل‌کننده‌ای که از جنس گالوانیزه هستند

پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌دهنده ترموودهایی باکیفیت برای پوشش کف

ترموود کف قابلیت رنگ‌آمیزی دارد در حالی که بسیاری از کفپوش‌ها چنین قابلیتی را ندارند. از طرفی با توجه به اینکه ترموود متریالی چوبی است، هیچ نوع ماده شیمیایی را در آن مشاهده نخواهید کرد. مجموعه پارس آرای کوهستان فروشگاه تخصصی انواع محصولات ترموود و پارکت چوبی در کشور است. از طریق سایت ما می‌توانید برای ثبت سفارش خرید ترموود کف و همینطور نصب آن اقدام کنید.

سوالات متداول

چه عواملی قیمت چوب ترموود را تعیین می‌کنند؟

قیمت کفپوش چوب ترموود معمولا با در نظر گرفتن گونه چوب مورد استفاده، ابعاد، ضخامت و همینطور کیفیت تعیین می‌شود. به طور کلی باید بگوییم که به علت پروسه تولید پیشرفته و خصوصیات برتر، ترموود در مقایسه با چوب‌های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار است که کیفیت بالای این محصول از نظر فنی این قیمت بالا را توجیه خواهد کرد.

چه راهکارهایی برای نظافت صحیح کف ترموود وجود دارد؟

توصیه می‌کنیم هر از چند گاهی سطح را با آب و برس نرم تمیز کنید. برای لکه‌هایی که سخت‌تر پاک می‌شوند، می‌توانید به سراغ شوینده‌های ملایم بروید. برای حفظ این کفپوش در بلند مدت هم بهتر است که هر چند سال یک بار از روغن محافظ مخصوص ترموود استفاده کنید.

آیا از پوشش ترموود برای کف می‌توانیم در محوطه استخر استفاده کنیم؟

چوب ترموود با توجه مقاومتی که در برابر عوامل رطوبت‌زا و شرایط محیطی مختلف دارد، گزینه مناسبی برای نصب به عنوان کفپوش در نقاط اطراف استخرها، جکوزی و سونا به شمار می‌رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین