-

پیشرفت‌ های جدید در تکنولوژی بلاک چین و تأثیرات آن بر بازار رمزارزها

پیشرفت‌ های جدید در تکنولوژی بلاک چین و تأثیرات آن بر بازار رمزارزها

تکنولوژی ارزهای دیجیتال در دو دهه گذشته با سودهای خود جنجالی را در سراسر جهان برپا کرده‌اند. اگر با بازار کریپتو و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برتر بازار مانند بیت کوین آشنا باشید، حتما تاثیرات تکنولوژی بلاک چین بر روی بازار رمزارزها را شنیده‌اید. ازآنجایی‌که این فناوری اساس کار ارزهای دیجیتال است، اهمیت زیادی دارد که با پیشرفت‌های جدید در تکنولوژی بلاک چین آشنا شوید.

فناوری‌های نوظهور در بلاک چین نوید تمرکززدایی بیشتر، افزایش امنیت داده‌ها و افزایش آزادی در فضای آنلاین را می‌دهد. در اصل بلاک چین به ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، اما کاربردهای آن اکنون در صنایع مختلف گسترده‌تر شده است. هر دو گرایش بلاک چین تثبیت شده و نوظهور در تجارت الکترونیک، امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل، مدیریت زنجیره تامین و موارد دیگر نقش پیدا کرده‌اند. در این مطلب آموزشی قصد داریم جدیدترین نوآوری‌‌های بلاکچین و تاثیر آن بر روی قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

آیا فناوری بلاک چین در حال رشد است؟

فناوری بلاکچین در حال حاضر منتظر سرمایه‌گذاری بیش از صدها میلیارد دلار است. پیش‌بینی می‌شود بازار بلاک چین در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ میانگین نرخ رشد سالانه ۵۹.۹ درصدی را نشان خواهد داد. خبر دلگرم‌کننده دیگر این است که اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری چندمیلیارددلاری در فناوری بلاک چین انجام داده است.

فناوری بلاک چین رایج‌ترین در صنعت خدمات مالی (FSI) است. بیشتر موسسات مالی از بلاک چین به‌عنوان پایه‌ای برای راه‌اندازی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما این فناوری برای تبادل امن داده‌ها و شناسایی دیجیتال نیز به کار می‌رود.

۹ فناوری رو به رشد بلاک چین در سال ۲۰۲۴

بلاک چین چیزی بیش از پایه و بستر برای ثبت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. شما می‌توانید از این نوآوری برای اهداف دیگری نیز استفاده کنید. بیایید با پیشرفت‌های جدید فناوری بلاک چین در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

یکی از آخرین پیشرفت‌ها در فناوری بلاک چین، پذیرش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف است. این تمایل حاکی از آن است که بانک‌ها توکن‌های دیجیتالی مشابه پول فیات ایجاد می‌کنند. طبق آمارهای اخیر، ۱۳۰ کشور در حال حاضر ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را منتشر کرده‌اند.

ارز-دیجیتال-دنیا

توکن‌ های غیر قابل تعویض NFT

توکن‌های غیرقابل‌تعویض یا NFT در سال ۲۰۲۱ شروع به رشد بیشتر کردند. این توکن‌ها در آینده و در میان روندهای محبوب صنعت بلاک چین نیز مرتبط باقی خواهند ماند. آنها به وسیله ای برای هنرمندان تبدیل شده اند تا با ارائه آثار هنری دیجیتال خود در ازای آن، در حراجی‌ها سود زیادی دریافت کنند. مجموعه Merge هنرمند دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ به قیمت بیش از ۹۰ میلیون دلار فروخته شد.

متاورس

متاورس به دنیای مجازی تبدیل شده است که تجربیات دیجیتالی فراموش‌نشدنی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته این دنیا بدون بلاک چین نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ بنابراین، هرچه متاورس محبوب‌تر باشد، این فناوری مرتبط‌تر باقی می‌ماند.

بلاک چین به عنوان یک سرویس (BaaS)

BaaS یکی از روندهای پیشرو در فناوری بلاک چین برای سال ۲۰۲۴ است. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آمازون قبلاً آن را پیاده‌سازی کرده‌اند. BaaS به‌عنوان یک سرویس ابری عمل می‌کند که در آن کاربران می‌توانند محصولات دیجیتالی را با استفاده از اصول بلاک چین ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، Cello یک پلتفرم متشکل از ابزارها و برنامه‌هایی است که ایجاد محصولات دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را تسهیل می‌کند.

بلاک چین برای تقویت شبکه های اجتماعی

در سال ۲۰۲۳، حدود ۴.۹۴ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشت. استفاده از بلاک چین در شبکه‌های اجتماعی به حل مشکلات ذاتی مانند نقض حریم خصوصی، کنترل داده‌ها یا اعتبار محتوا کمک می‌کند. به همین دلیل است که این فناوری یک روند آینده‌دار در شبکه‌های اجتماعی است.

بلاک چین در تجارت الکترونیک

صنعت تجارت الکترونیک به طور فعال در فناوری‌های بلاک چین درگیر بوده است. این نوآوری‌ها به بهبود مدیریت زنجیره تامین و حفاظت از داده‌های مشتری کمک می‌کند. یکی دیگر از روندهای فناوری بلاک چین در تجارت الکترونیک، شناسایی دیجیتالی کاربران است.

نمونه‌ای از پیشرفت‌های اخیر در فناوری بلاک چین در تجارت الکترونیک، اپلیکیشن فلوز است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد برای خرید در فروشگاه‌های موردعلاقه خود وجه نقد دریافت کنند. بلاک چین به این شرکت کمک می‌کند هزینه‌های کارت هدیه و رشد شبکه‌های اجتماعی خود را ثبت کند.

ارز-دیجیتال-ترید

بلاک چین در املاک و مستغلات

پیشرفت‌های جدید بلاک چین در املاک و مستغلات شامل کاربردهای مختلفی است، از شناسایی سرمایه‌گذار و مستاجر گرفته تا مدیریت دارایی‌ها. با این نوآوری‌ها در بلاک چین، شرکت‌ها می‌توانند دسترسی به داده‌ها را افزایش داده و شفافیت آنها را تضمین کنند و با خودکارسازی آنها، کارایی فرآیندهای کاری را افزایش دهند.

بلاک چین در فین تک

فین تک بخش مالی صنعتی است که بیشترین تأثیر را از فناوری بلاک چین می‌پذیرد. از جمله روندهای اخیر، توکن‌سازی دارایی‌ها و راه‌اندازی ارزهای دیجیتال است. اما همچنین برنامه‌های کاربردی برجسته شامل امنیت داده‌ها و استفاده از قراردادهای هوشمند است.

بلاک چین در بهداشت و درمان

حفاظت از داده‌ها در مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. به همین دلیل است که فناوری بلاک چین در اینجا تقاضای زیادی دارد. اما، امنیت پرونده پزشکی تنها روند بلاک چین در مراقبت‌های بهداشتی نیست. این فناوری همچنین به ایجاد زنجیره تأمین دارو کمک می‌کند.

بلاک چین ممکن است برای تأیید اعتبار آموزشی متخصصان سلامت نیز مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، شرکت آمریکایی ProCredEx چنین سرویسی را بر اساس پروتکل بلاک چین R3 Corda راه‌اندازی کرده است.

تاثیر پیشرفت‌ های بلاکچین در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی از تأثیرات مهم پیشرفت‌های تکنولوژی بلاکچین بر قیمت ارزهای دیجیتال، می‌تواند افزایش اعتماد و اعتبار به این ارزها باشد. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال قابل ردیابی، امن و بدون واسطه انجام می‌شوند که ممکن است باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و استفاده‌کنندگان را نسبت به این ارزها کند. از طرف دیگر، استفاده از بلاکچین می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و سرعت بیشتر تراکنش‌ها منجر شود که این نیز می‌تواند بر روی ارزش افزایشی تأثیر بگذارد.

عوامل دیگری که می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشند، شامل عوامل اقتصادی، قانونی، سیاسی و فنی می‌شوند. نظارت و تنظیمات دولتی بر بازار ارزهای دیجیتال، اخبار و رویدادهای جهانی، تغییرات در تقاضا و عرضه، توسعه تکنولوژی و همچنین عوامل روانی مانند اعتماد عمومی، همه می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار دهند؛ بنابراین، برای تحلیل تکامل قیمت ارزهای دیجیتال، لازم است تمام این عوامل را در نظر گرفته و با هماهنگی آن‌ها، پیش‌بینی صحیحی ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*