-

با رزرو تور مثلث طلایی از این بناهای شگفت ‌انگیز و ماندگار تاریخی هند دیدن کنید

بیشترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور هند در این سه شهر قرار دارد. با انتخاب تور مثلث طلایی لحظه آخر می‌توانید با خیال آسوده از بناهای حیرت‌آور و عجایب هفتگانه جهان مانند تاج محل و... بازدید کرد.

یکی از هیجان‌انگیزترین تورهای مسافرتی که در بین مسافران و گردشگران محبوبیت بسیار دارد، تور مثلث طلایی هند است. با انتخاب تور مثلث طلایی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی کشور هند در مدت 8 روز بازدید کرد. کیفیت عالی و قیمت فوق‌العاده ارزان از ویژگی‌های مهم این تور است. سه ضلع مثلث از اتصال سه مسیر از شهرهای دهلی، آگرا و جیپور بهم خبر می‌دهد. بیشترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور هند در این سه شهر قرار دارد. با انتخاب تور مثلث طلایی لحظه آخر می‌توانید با خیال آسوده از بناهای حیرت‌آور و عجایب هفتگانه جهان مانند تاج محل و... بازدید کرد.

بناهای شگفت‌ انگیز و ماندگار تاریخی هند

یکی از کشورهایی که هر گردشگری، دیدن آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی آن را جزء اولویت‌های خود قرار داده، هند است. بناها و جاذبه‌های دیدنی و تاریخی در تمام بخش‌‌هایی کشور هند پراکنده شده است، اما بیشتر آن‌ها در سه شهر دهلی، جیپور و آگرا قرار گرفته و مثلث طلایی هند را تشکیل داده‌اند. اگر قصد سفر به هند را داشته باشید با رزرو تور مثلث طلایی تمام این جاذبه‌ها را در مدت یک هفته می‌توانید ببینید. از جمله بناهای معروف مثلث طلایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تور مثلث طلایی لحظه آخر

مقبره همایون دهلی در هند

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در هند، مقبره همایون دهلی، دومین پادشاه مغول است. هر گردشگری که به هند سفر می‌کند حتماً این مقبره تاریخی را مورد بازدید قرار می‌دهد. مقبره همایون در دوره مغول‌ها طراحی شده ‌است. این اثر از 17 دهانه قوسی ساخته شده که هر کدام از این دهانه‌ها به اتاق تدفین راه دارند. 5 اتاق هشت‌ضلعی بغدادی به هم متصل شده‌اند و چند مقبره دیگر را در کنار هم جای دادند، محفظه اصلی این مقبره بزرگ‌تر و کل این جاذبه تاریخی روی یک سکوی بلند قرار گرفته است. مقبره همایون دهلی نخستین باغ در شبه‌قاره شناخته شده و در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده‌ است.

دروازه هند دهلی

دروازه هند درواقع به‌عنوان طاق پیروزی دهلی شناخته می‌شود. این دروازه و اثر تاریخی در قلب هند قرار داشته و از دوران جنگ اول در هندوستان برجای‌مانده است. این دروازه سمبل سربازهای کشته شده در جنگ هند با بریتانیا بوده و به علت طراحی فوق‌العاده و معماری بی‌نظیری که دارد یک اثر و جاذبه پربازدید و دیدنی به شمار می‌رود. فضای اطراف این دروازه بسیار سرسبز و مکانی برای استراحت و تفریح خانوادگی و یا گردشگران است. طراحی و ساخت دروازه هند به این شکل که به‌صورت چهارطاق است که از یک طرف امکان رفت‌وآمد دارد؛ ولی از طرف دیگر وجود مجسمه‌های سنگی مانع رفت‌وآمد می‌شود. پوشش قوس‌دار طاق بین دو دیواره و طراز بودن آن در دروازه با معماری بسیار دقیقی کار شده ‌است.

مسجد جامع دهلی هند

از دیگر بناهای شگفت‌انگیز مثلث طلایی، مسجد جامع دهلی است که در کنار عمارت تاریخی قلعه سرخ قرار گرفته ‌است. مسجد جامع دهلی به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد هند و همچنین به‌عنوان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری مثلث طلایی هند درنظر گرفته‌ می‌شود. مسجد جهان‌نما نام دیگر مسجد جامع دهلی هند است مه در بازار اصلی دهلی واقع شده و بازدید از آن به‌راحتی انجام می‌شود.

معبد آکشاردهام دهلی، هند

از باشکوه‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی در دهلی، معبد آکشاردهام است که در سال 2005 ساخته شد. بهترین زمان برای بازدید آن نزدیک غروب بوده که در آن زمان فواره‌های آب، چشم‌اندازی زیبا را به نمایش می‌گذارند. در معبد آکشاردهام فرهنگ و سنت‌های مردم هند، روحانیت، آیین هندو نهفته است. معبد آکشاردهام در حاشیه رود یامونا ساخته شده‌ و توانسته در صدر 70 درصدی از بازدید تور مثلث طلایی قرار بگیرد. 

معبد آکشاردهام دهلی؛ از بهترین جاذبه های تور مثلث طلایی

تاج محل آگرا

این مکان تاریخی در ضلع دیگر مثلث طلایی، یعنی آگرا قرار دارد. تاج محل آگرا یکی از عجایب هفت‌گانه جهان بوده و در ساخت تمام قسمت‌های آن بسیار دقت شده ‌است. در طراحی تاج محل، فرهنگ ایرانی، هندی و مغولی به نمایش گذاشته می‌شود. تقارن تاج محل و استفاده از سنگ‌های مرمر باعث شهرت این منطقه شده‌ است. این بنای تاریخی 58 متر ارتفاع و 56 متر پهنا دارد. 

فاتح پور سیکری آگرا

فاتح پورسیگری از دیگر جاذبه‌های آگرا است که از نظر ارزش و توجه پس از تاج‌محل قرار گرفته‌ است. این موزه زیبا محل مناسبی برای عکس گرفتن است. این مکان از سه طرف با دیوارهای آجری و از یک طرف با دریاچه احاطه شده ‌است. در واقع فاتح سیکری نام شهری در منطقه آگار هند است که در سال 1571 به کمک امپراطوری اکبر ساخته و به‌عنوان پایتخت امپراتوری مغول تأسیس شد. 

سیتی پلاس جیپور

جیپور سومین ضلع مثلث طلایی که به شهر صورتی در هند معروف است. قصر سیتی پلاس جیپور در منطقه قدیمی قرار دارد. آن قصر درگذشته محل زندگی مهاراجه‌ها بوده و اکنون یکی از مکان‌های پربازدید هند و جیپور به شمار می‌رود. در این منطقه چند قصر دیگر مانند قصر مبارک، قصر چندارا، قصر جندید و چندین مکان دیگر نیز وجود دارد. معماری این قصر از ترکیب معماری مغولی و هندی است. 

جال محل جیپور

جال محل در منطقه جیپور از دیگر مکان‌های گردشگری مثلث طلایی هند به شمار می‌رود. منظره جال محل به حدی زیبا است که بیشتر به نقاشی شباهت دارد. این مکان تاریخی 5 طبقه بوده و 4 طبقه آن در زیر آب است. جال محل در خیابان واقع شده و بازدید از آن راحت‌تر صورت می‌گیرد. بهترین زمان برای بازدید شب هنگام است؛ زیرا دیدن این منظره در شب زیباتر به نظر می‌رسد. 

هوا محل جیپور

هوا محل در نزدیکی سیتی پلاس قرار دارد و این امکان را به گردشگر می‌دهد که از هر دو جا بازدید کند. بیشتر گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند از این جاذبه بسیار زیبا عکاسی می‌کنند. در طراحی این سازه از ماسه‌های سنگ قرمز و صورتی استفاده شده‌ است که باعث ایجاد خطای دید می‌شود؛ زیرا تصویر ایجاد شده شباهت به تصویر روی آب دارد. با تور لحظه آخری هند به این منطقه زیبا رفته و از تماشای آن لذت ببرید.

هوا محل جیپور در سفر به مثلث طلایی

قلعه آمبر جیپور

قلعه آمبر جیپور یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مثلث طلایی هند است. این قلعه بزرگ‌ترین قلعه راجستان بوده که در سال 1592 ساخته شده است. طراحی این قلعه نشان‌دهنده روش زندگی خانواده سلطنتی در همان دوران است. این قلعه زیبا جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. در داخل قلعه‌ چندین سالن، حکاکی‌های متنوع‌، باغ‌ها، معماری‌های متعدد وجود دارد. 

سخن پایانی

آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در هند بسیار زیاد است. از آنجایی که مساحت هند تقریباً دوبرابر ایران است؛ با سفر تورهای معمولی یا حتی در سفر شخصی نمی‌توان تمام آثار تاریخی هند را تماشا کرد. تور مثلث طلایی بهترین راهکار برای سفر به هند و مشاهده جاذبه‌های آن است. در این تور با قیمت مناسب و باکیفیت عالی در مدت یک هفته بیشترین جاذبه‌ها و تفریحات را برای گردشگر فراهم می‌کند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*